تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۴۹۳۲۲۸
با ارسال یادداشتی مطرح شد

یدالله رحمانی: برای اتصال یاسوج به آزادراه شیراز به اصفهان اعتبار نداریم / کیان‌ دهراب‌پور: آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد انرژی مثبت دهید

۰
یدالله رحمانی:  برای اتصال یاسوج به آزادراه شیراز به اصفهان اعتبار نداریم /  کیان‌ دهراب‌پور: آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد انرژی مثبت دهید
کبنا ؛کیان دهراب‌پور مدیرعامل انتقال خون اصفهان و یکی از چهره‌های شناخته شده استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به یدالله رحمانی استاندار این استان نوشت: همگی به‌خوبی می‌دانیم که دروغ گفتن به مردم و ناامید کردن آن‌ها دوروی یک سکه هستند، سکه‌ای که در بازار مکاره‌ی این روزها، سهل‌الوصول‌ترین راه برای خریدوفروش کالای یاس و ایجاد دلسردی در ولی‌نعمتان نظام و انقلاب است. و اما سر صحبتم با استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد است.
جناب آقای مهندس رحمانی عزیز؛
در مصاحبه‌ای طی روزهای اخیر فرموده‌اید که هیچ اعتباری برای اتصال مرکز استان به بزرگراه در سال جاری وجود ندارد، شخصاً وقتی این خبر را از زبان حضرت‌عالی در پایگاه‌های خبری خواندم بسیار ناراحت شدم و افسوس خوردم.
افسوس از اینکه چرا باید این‌طور باشد؟!
افسوس از اینکه چرا پروژه‌ای که در سال یا سال‌های قبل برای طرح مطالعاتی و رفع نقاط پرخطر، یک حداقلی در نظر گرفته شده بود، در سال جاری یک ریال برای آن دیده نشده است؟!
افسوس از اینکه استانی که تأمین‌کننده درصد بالایی از نفت خام و گاز کشور است، باید مرکز آن و به‌تبع، دیگر شهرستان‌ها، بیشترین محدودیت را از لحاظ راه‌های مواصلاتی داشته باشد؟!
مهندس عزیز؛
حضرت‌عالی آدم کارکشته‌ای هستید و مملو از تجربه و تخصص، روزی که سوابق حضرت‌عالی را به‌عنوان استاندار دولت چهاردهم خواندم بسیار خوشحال شدم و خرسند، از اینکه کسی در رأس استان مستحق کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته که در بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی ید طولایی دارد و از صاحب‌نظران طراز اول است.
جناب آقای استاندار؛
در این دو سه ماه اول دلمان نمی‌خواست از لسان مبارک شما این خبر بد را بشنویم و سخت‌تر اینکه، عکس آن را پیش‌بینی می‌کردیم.
خود جنابعالی به‌خوبی می‌دانید که امروزه مهم‌ترین محور توسعه‌ی کهگیلویه و بویراحمد، بیرون آوردن آن از بن‌بست ارتباطی است تا در ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری، اقتصاد، گردشگری، اشتغال، سلامت، آموزش و... شاهد ارتقای در شاخص‌های مرتبط باشیم و عنوان نامناسب و نامیمون محرومیت از این خاک زرخیز رخت بر بندد و...
مهندس عزیز؛
ازیک‌طرف جای تشکر دارد که تاکنون مثل بعضی از قبلی‌ها حداقل با وعده‌ی دروغ و آمارسازی صوری، دنبال سرکار گذاشتن مردم نیستید و از طرف دیگر انتظاری که از شما به‌عنوان شخص اول اجرایی استان می‌رود.
انتظار اینکه، موضوع اتصال مرکز استان به بزرگراه را اولویت اول کاری‌تان قرار دهید.
مثل روز روشن است که با این اتفاق بسیار بزرگ، جوان‌های بیکار زیادی مشغول به کار خواهند شد، مسائل سوء اجتماعی و فرهنگی تا حدود زیادی فروکش خواهند کرد، اقتصاد و سرمایه‌گذاری رونق بیشتری خواهد گرفت، گردشگری جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد، سلامت فردی و عمومی بهتر و بیشتر در جامعه نهادینه خواهد شد، آموزش ارتقا پیدا خواهد کرد و...
جناب آقای استاندار؛
انرژی مثبت دهید و قدم بردارید، قدم‌های بزرگ با جسارت تمام و اهتمام ویژه، بسان استاندارانی همچون مهندس دوستی و مهندس نیک‌زاد تا مردمان قدرشناس این خطه، همیشه به نیکی از شماها یاد کرده و یاد کنند.
ان‌شاءالله...
استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برای اتصال مرکز استان به آزادراه شیراز به اصفهان اعتبار نداریم و واقعیت امر بودجه استانی کفاف این کار را نمی‌دهد.
استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عمق محرومیت برجای مانده از حکومت پهلوی با وجود خدمات ماندگار و غیرقابل مقایسه با رژیم سابق در ۴ دهه اخیر هنوز در برخی شاخص‌های توسعه از جمله حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی رنج می‌برد تا جایی که هنوز راه ارتباطی بسیاری از روستا‌های این استان خاکی بوده و با اولین بارش با مشکل تردد روبه‌رو می‌شوند.
توسعه و بهبود حمل و نقل در رفع محرومیت‌ها و سرعت دادن به قطار پیشرفت بر کسی پوشیده نیست زیرا این مهم به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی یک منطقه نقش آفرینی دارد و اگر این حوزه لنگ باشد دیگر فرایند توسعه لنگ خواهد ماند و سرمایه‌گذاران رمقی برای سرمایه‌گذاری نخواهند داشت زیرا بدون حمل و نقل مناسب هزینه تمام شده و حمل محصولات تولیدی افزایش خواهد یافت و در سود مفید هر شرکتی تأثیرگذاری مستقیم خواهد داشت.
ناگفته نماند به دلیل کوهستانی بودن و خاص بودن توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد، هزینه هر کیلومتر راهسازی در این دیار بیش از ۳ برابر سایر استان‌ها بوده و در برخی مواقع به ۷ برابر می‌رسد که همین گرانی هزینه تمام شده پروژه‌های راهسازی، دلیلی بر کند بودن توسعه حمل و نقل خاصه در حوزه زمینی است.
اتصال یاسوج به راه آهن اقلید به دلیل کمبود اعتبار به کما رفته، دو فرودگاه یاسوج و گچساران به دو پرواز در هفته به تهران و بالعکس رضایت داده‌اند و پروژه‌های چهارخطه کردن راه‌های ارتباطی از جمله بابامیدان- یاسوج- سمیرم روند لاک پشتی دارند و روند اجرایی پروژه‌های احداث راه‌های ارتباطی روستایی نیز چنگی به دل نمی‌زند.
بعد از افتتاح آزاد راه شیراز به اصفهان در مهرماه ۱۴۰۲ توسط رئیس جمهور شهید، مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهان اتصال مرکز استان به این آزاد راه شده‌اند و تعریف این پروژه به جد در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته که البته تحقق این مطالبه مردم نیازمند همت مسئولان کشوری خاصه مجموعه سازمان برنامه و بودجه و وزارت و راه و شهرسازی است.
اعتبار نداریم!
یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بودجه امسال این استان را ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای اتصال استان به آزادراه ۵۱ کیلومتر باید راهسازی اجرایی شود که برای تأمین یک سوم این پروژه اعتبارات ۳ سال استان را باید هزینه کرد.
وی توسعه شبکه راه‌های اصلی، فرعی و راه‌های روستایی را اولویت دانست و گفت: یکی از برنامه‌ها توسعه شبکه راه‌ها اعم از راه‌های اصلی فرعی و راه روستایی است تا مردم بتوانند از مزایای شبکه راه‌ها برای سهولت در دسترسی به مناطق مختلف و تأمین معیشت و اشتغال استفاده کنند.
پروژه احداث جاده یاسوج به اقلید به طول ۳۷ کیلومتر در دولت قبل وارد فاز اجرا شد که در صورت تسریع در روند اجرایی این پروژه بخشی از مشکل اتصال یاسوج به آزادراه شیراز - اصفهان حل خواهد شد و در زمان کمتری شاهد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه خواهیم بود.
مطالعات پروژه یاسوج - اقلید به طور کامل انجام شده و بخشی از آن از جمله پروژه تقاطع غیرهم‌سطح مهریان اجرایی شده و هم‌اکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که البته برای تکمیل و بهره‌برداری ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا ماسک و ترامپ با یکدیگر اختلاف پیدا خواهند کرد؟

آیا ماسک و ترامپ با یکدیگر اختلاف پیدا خواهند کرد؟

رابطه میان ایلان ماسک و دونالد ترامپ نمونه‌ای از هم‌پوشانی ثروت و قدرت در سیاست آمریکا ...
ماموریت سخت آقای دبیرکل؛ گروسی در تهران به دنبال چیست؟

ماموریت سخت آقای دبیرکل؛ گروسی در تهران به دنبال چیست؟

«رافائل گروسی مدتی قبل در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس به صراحت این نکته را مطرح کرد ...
خشونت خانگی؛ باید سکوت زنان شکسته شود

خشونت خانگی؛ باید سکوت زنان شکسته شود

خشونت علیه زنان مشکلی عمومی و فراگیر است. سکوت زنان و بردباری آنها در برابر خشونت نه ...
1