تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۹۱۸۳۰
استاندار:

سرشماری حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به مدت ۴۵ روز انجام می شود

۰
سرشماری حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به مدت ۴۵ روز انجام می شود
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد از آغاز سرشماری حوزه کشاورزی و زیربخش‌های آن از  ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یدالله رحمانی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به برگزاری ششمین سرشماری عمومی کشاورزی اشاره و اظهار کرد: هر چه آمار  دقیق‌تر باشد تصمیم گیری و برنامه‌ریزی بهتری برای این بخش مهم در استان خواهیم داشت.
رحمانی با بیان اینکه این سرشماری مهم بوده و دستگاه های اجرایی، متولیان امر را یاری کنند، خاطرنشان کرد: سرشماری کشاورزی نشان می‌دهد ما در حوزه کشاورزی در چه جایگاهی هستیم و باید تلاش کنیم که آمار دقیقی بدست آوریم و اینکه سرشماری هم انحرافی نداشته باشد.
استاندار با بیان اینکه سرشماری از  ۱۲ آبان ماه آغاز و به مدت ۴۵ روز با محوریت کشاورزی و زیربخش‌های آن انجام می‌شود، گفت: باید مقدمات کار قبل از ۱۲ آبان ماه  فراهم و تهدیدات لازم اندیشیده شود.
رحمانی تصریح کرد: سازمان مدیریت بر نحوه اجرای سرشماری نظارت داشته باشد و بعد از آن بلافاصله نتایج سرشماری استخراج و در اختیار بهره برداران فرار گیرد.
استاندار افزود: سرشماری تاثیر دیگری که دارد اینکه در بخش اقتصادی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی بر جذب اعتبارات ملی و استانی توسط مدیران تاکید کرد و گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران جذب اعتبارات ملی و استانی است.
رحمانی از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان از محل اوراق اسلامی به بخش آب خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هم اعتبارات راه است.
 استاندار عنوان کرد: ابلاغ سه هزار میلیارد تومان به این استان از محل سفر رئیس جمهور شهید، خبر خوبی است، ضمن اینکه دستگاه‌ها اسناد خود را برای جذب هر چه سریعتر این مبلغ ارائه دهند.
رحمانی با بیان اینکه اعتبارات در چارچوب‌ قانون هزینه و ریالی نباید برگشت داده شود، گفت: براساس نظام درآمد، شرکت‌های بزرگ در استان باید حساب داشته باشند.
وی ابزار امیدواری کرد در نیمه دوم سال شاهد جذب منابع بیشتری از درآمدها باشیم ضمن اینکه گزارش ارائه شده از گمرک استان در خصوص درآمدها امیدوار کننده نیست.
استاندار در خصوص احداث شهرک مسکونی اطراف یاسوج بیان کرد: تغییر کاربری زمین تنها با هدف اجرای طرح نهضت ملی باشد در غیر اینصورت این مصوبه کم‌لن یکون خواهد بود.
رحمانی به تشکیل کمیته قیمت‌گذاری برای خرید زمین طرح نهضت ملی مسکن اشاره و تاکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن به گونه‌ای عمل شود که بتوانیم برای متقاضیان بیشتری مسکن احداث کنیم.
استاندار بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند که با مشکل زمبن مواجه‌ایم.
وی با اشاره به اعتبارات تبصره ۱۸ تاکید کرد: برای جدب اعتبارات تبصره ۱۸ تلاش شود.
رحمانی با بیان اینکه عمده مشکلات حوزه‌های اقتصادی سرمایه در گردش است گفت: بانک‌ها منابع تسهیلاتی برای بخش اقتصاد استان را تقویت کنند تا بتوانیم مسائل و مشکلات موجود در تثبیت و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری را رفع کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1