تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۷۶۹۱۰
حل مشکلات در سریع‌ترین زما ن ممکن؛ کلیدواژه تبلیغاتی کاندیداها

رونمایی از لیست وعده‌ها

۰
رونمایی از لیست وعده‌ها
کبنا ؛
[مهدی جابری] نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که به تازگی تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند، ضمن ارزیابی شرایط خود و رقبای انتخاباتی‌شان، در حال ارائه برنامه‌ها و وعده‌هایشان به‌منظور جلب آرای مردمی هستند. آنچه در ادامه می‌آید چکیده‌ای از تازه‌ترین اظهارات یا اقدامات نامزدهای انتخاباتی به‌ترتیب حروف الفبا است و اگر از فرد خاصی محتوای کمتری وجود دارد، به‌دلیل حضور نداشتن وی در فضای رسانه‌ای کشور تا لحظه آماده شدن این گزارش است.
ارکان ستاد انتخاباتی پزشکیان منصوب شدند
با صدور احکامی، اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مشخص شدند. احکام صادر شده به این شرح است: سیدمحمدعلی افشانی، معاون امور استان‌ها؛ علی شکوری‌راد، معاون تبلیغات؛ حجت نظری، معاون جوانان و دانشجویان؛ فاطمه راکعی، معاون بانوان؛ احمد صادق بناب، معاون مالی و اقتصادی؛ ابراهیم شیخ، معاون روابط‌عمومی.
پیش از این علی عبدالعلی‌زاده به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری منصوب شده بود.

پزشکیان: قرار نیست مسیر را عوض کنیم
مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تأکید کرد قرار نیست برنامه جدید بنویسیم و سیاست جدیدی اجرا و مسیر را عوض کنیم.
مسعود پزشکیان در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: «برای سرمایه‌گذاری باید برای سرمایه‌گذار رضایت و امنیت ایجاد کرد. با قوانین و تصمیمات خلق‌الساعه و تغییر دائمی مدیران نمی‌توان به این هدف رسید. با ثبات در قانونگذاری، در تصمیم‌گیری و برخورد با تولیدکنندگان، احترام به نخبگان و تولیدکنندگان، برداشتن مانع از سر راه تولید می‌توانیم به رشد ۸ درصدی برسیم. با شعار به رشد نمی‌رسیم.»
به عقیده وی، وقتی بی‌ثباتی وجود دارد، سرمایه‌گذاری داخلی با شک و تردید شکل می‌گیرد و سرمایه‌دار از کشور خارج می‌شود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: «به دلایل فوق قرار نیست مسیر را عوض کنیم و سیاست کلی یعنی ثبات.»
 پزشکیان در پاسخ به این سؤال که برنامه هفتم در دولت شما در چه جایگاهی قرار خواهد داشت، اظهار کرد: «ما قرار نیست برنامه جدید بنویسیم و قرار نیست سیاست جدیدی را در کشور اعلام کنیم. سیاست‌های کلی رهبری مشخص است و نهایتا کاری که دولت محترم در گذشته براساس کارشناسی انجام داده تبدیل به قانون شده است. هر دولتی که بخواهد بیاید باید برنامه هفتم توسعه را اجرا کند. قطعا اولویت ما رفتن به سمت سیاست‌های کلی و مسیری است که ما را به اهداف برساند.» به‌گفته وی «قدم اول این است که جهتی که دولت در پیش گرفته ادامه دهیم و سعی کنیم آن برنامه‌ها را درست و به‌موقع اجرا کنیم و اگر در ارزیابی‌های آینده نقص‌هایی آشکار شود، آن وقت باید تغییراتی در مسیر انجام شود.»
این نامزد انتخابات با اشاره به اینکه «مشکلی که ما در دولت‌ها و تغییر مدیریت‌ها داریم این است که هرکسی می‌آید برنامه را عوض می‌کند و مسیر دیگری را انتخاب می‌کند»، گفت: «از نظر علمی راه مشخص است و برنامه معلوم است. اگر راه مناسب نباشد، باید دوباره کارشناسی مجدد صورت بگیرد، اما اگر راه درست باشد، لزومی به برنامه دیگر نیست.»
پزشکیان ادامه داد: «بنابراین نقشه سیاست‌ها معلوم است و مجریان وظیفه اجرای مسیرهای تعیین‌شده را دارند تا ما را به آن هدف‌ها برساند. در نتیجه نیاز به اینکه مجددا برای این برنامه، برنامه بنویسم ممکن است که کل برنامه عوض شود.» وی درباره برنامه‌اش برای تقویت سرمایه‌گذاری در کشور گفت: «برنامه‌ریزی‌های ما همان برنامه دولت است. ما باید نگاهمان را اصلاح کنیم. سیستم ما باید مردم را به‌عنوان سرمایه‌های این کشور ببیند.»
 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: «شعار سالی که رهبری امسال داشتند تولید با مشارکت مردم بود. بنابراین اگر قرار است مردم را مشارکت دهیم، نباید با نگاه محدود آدم‌هایی که فقط اطراف خود را می‌بینند به‌دنبال این کار باشیم.»

حجت‌الله ایوبی رئیس ستاد انتخاباتی پورمحمدی شد
حجت‌الله ایوبی به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی و شهاب‌الدین صدر به‌عنوان رئیس ستادهای مردمی مصطفی پورمحمدی انتخاب شدند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حکمی حجت‌الله ایوبی، استاد دانشگاه تهران، دبیر کل پیشین کمیسیون ملی یونسکو و رئیس پیشین سازمان سینمایی، را در سمت یادشده منصوب کرد.

شورای وحدت: پورمحمدی نامزد اختصاصی ما است
روابط‌عمومی شورای وحدت در نامه‌ای اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند پیرو جلسه هیأت عالی شورای وحدت و روسای استانی و دبیران کل احزاب زیر مجموعه این شورا و براساس نظر و خرد جمعی مقرر شد حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی به‌عنوان نامزد اختصاصی و مورد حمایت شورای وحدت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شود.
در این نامه آمده است: علاوه بر این، شهاب‌الدین صدر نیز به‌عنوان رئیس ستادهای مردمی شورای وحدت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری منصوب شد. براساس این نامه، هرگونه اطلاع‌رسانی رسمی در رابطه با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی از طریق ستادهای رسمی ایشان و روابط‌عمومی شورای وحدت اعلام خواهد شد.

پورمحمدی: دولت باید امنیت فعالیت اهالی هنر را تضمین و بستر شادی را در جامعه ایجاد کند
مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: دولت باید امنیت فعالیت اهالی هنر را به‌طور شفاف تضمین کند. مصطفی پورمحمدی در پیامی تصویری با تأکید بر اینکه دولت باید امنیت فعالیت اهالی هنر را به‌طور روشن و شفاف تضمین کند، افزود: من نه‌تنها در حوزه هنر، بلکه در هر حوزه‌ای معتقدم دستگاه نظارتی، حفاظتی و حراستی باید وظایف خاص خودشان را انجام دهند و در حوزه تخصصی و حرفه‌ای دخالت نکنند. وی ادامه داد: دستگاه نظارتی حق دخالت، امر و نهی، کم و زیاد کردن ندارد. بستر بسیاری از انحرافات، بالا رفتن هزینه‌ها، پایین آمدن کارآمدی و موازی‌کاری‌ها و آزردگی‌خاطر بسیاری از متخصصان و صاحبان حرفه‌ها به‌خصوص در حوزه فرهنگ و هنر بوده است.
پورمحمدی همچنین در پیام دیگری با اشاره به اهمیت و ابزار تحقق شادی برای زندگی گفت: «مفهوم شادی یک گرانیگاه در همه عرصه‌ها است که در وهله نخست دل شاد می‌خواهد که خود، با زندگی خوب و آرام شکل می‌گیرد. زندگی‌ای شاد است که تضمین داشته باشد و اعضای خانواده احساس خوبی از همزیستی با یکدیگر داشته باشند. همچنین پدر خانواده درآمد مناسبی داشته باشد، در محله سکونت خوب و شهر دلنشینی داشته باشند، محیط آموزشی درست بوده، محیط تفریح و گردش مناسبی در اختیار داشته باشند و روابط اجتماعی‌شان سالم و مناسب باشد که در این صورت شادی اصیل از اینجا تولید می‌شود.» وی تأکید کرد: «باید یک تفکر شادی‌زا آن هم شادی ماندگار و عمیق را تولید کنیم و دولت موظف است در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشد. دولت باید با مقوله شادی هوشمندانه برخورد کند و در فضای حذف، طرد، تنگ‌نظرانه و اخم و غضب برخورد نکند.»

شعار انتخاباتی سعید جلیلی اعلام شد
شعار ستاد سعید جلیلی «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه» انتخاب شد. روابط‌عمومی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بیانیه‌ای را با محوریت اعلام شعار انتخاباتی او منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ایران در میان انبوه فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخلی و جهانی، ظرفیت پیشرفت در همه ابعاد را دارد؛ اما همه این ظرفیت‌ها فعال نشده است. به‌ویژه در طول دهه نود، با فرصت‌سوزی، رشد ایران دچار توقف شد و بسیاری ظرفیت‌های کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفت، که جبران آن جز با یک رشد فوق‌العاده ممکن نیست.»
 
جلیلی: با همکارانم ١١ سال برای مسائل کشور مطالعه کرده‌ایم
 سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هنر مردم بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدیدها در ۴۵ سال گذشته است.
سعید جلیلی در برنامه «با مردم» گفت: «امروز، یک جهان فرصت پیش روی ما قرار دارد؛ این فرصت ها می‌تواند ایران را جهش دهد. عرصه، عرصۀ درنگ و تعارف نیست. این فرصت‌ها باید به قدرت و پیشرفت و تعالی ملت تبدیل شود. نباید این فرصت تاریخی را از دست داد.»
وی تحقق این امر را مستلزم نقشۀ راه و برنامه دانست و بیان کرد: «برنامه تدوین شده باید بر پایه مطالعات عمیق و با استفاده از تجربه های علمی و عملی باشد و به درکی عمیق از ریشه های مسائل کشور رسیده باشد. با مطالعۀ شب امتحانی نمی‌شود در این بزنگاه تاریخی، تصمیم درست گرفت.»
جلیلی با اشاره به گفتمان دولت سایه اذعان کرد: «در یازده سال گذشته عمده وقت من و صدها نفر از همراهانم در گفتمان دولت سایه، بر شناخت مسائل کشور و راه‌حل آنها متمرکز بود.»
این نامزد انتخابات ادامه داد: « ده‌ها کارگروه تخصصی برای رصد مشکلات کشور و طراحی راه‌حل‌های جدید با عنوان  گفتمان دولت سایه تشکیل دادیم. تعداد مدیران و کارشناسانی که با ما همکاری کردند به بیش از هزار نفر رسید.»
وی شاخصه، توانمندی و سلایق این مدیران را اینگونه توصیف کرد: «مدیران میانی موسوم به اصلاح‌طلب، متخصصان و کارشناسان موسوم به اصولگرا؛ عناصر نظریه‌پرداز، نیروهای راهبردگذار، مدیران پرتجربه اجرایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و نظامی و امنیتی و اجتماعی و فرهنگی، پیران پیشکسوت موسفید و نخبگان جوان پرانرژی و خلاق از جمله این مدیران هستند. در این مدت هزاران جلسه عمدتا نه با دوستان سیاست‌زده، بلکه با اصناف گوناگون نخبگان و  توده‌های مردم برگزار کردم.» جلیلی با تاکید بر اینکه «رییس جمهور بعدی حتی یک روز هم فرصت تأمل و تردید و تاخیر قبل از شروع دولت ندارد»، اظهار کرد: «به اتکای سال‌ها بررسی و آمادگی، حتی یک روز را از دست  نخواهیم داد، بلکه از آنجایی که سال‌ها مسائل کشور را سایه به سایه با کمک کارشناسان با تجربه، دقیق و مستمر پیگیری کردیم، از همان فردای انتخابات کار را شروع خواهیم کرد؛ با تصمیمات نقطه‌زن و راهبردی و البته اولویت‌دار و نه تصمیم‌های فرعی و نمایشی.» این نامزد انتخابات اولویت بخشیدن به ایده‌ها و راهکارها را ضروری برشمرد و بیان کرد: «مسائل کشور راه‌حل‌های آماده دارد اما محال است ایده و راهکاری بدون اینکه تبدیل به اولویت و دستور کار سیاستمدار شود، به عرصه تحقق راه یابد. دولتی که صدها اولویت دارد، یعنی هیچ اولویتی ندارد.»
جلیلی بیان کرد: «ادعا می‌کنم و بسیاری به این شهادت می‌دهند که به تصویر جامع، درک دقیق و تحلیل عمیقی از مسائل کشور رسیده‌ایم که نه محصول یک تکاپوی عجولانۀ چندروزه یا چندماهه، بلکه حاصل یک فرآیند روشمند کارشناسی و تجربی حداقل ۱۱ ساله است.»
جانشین شهردار تهران در ایام مرخصی زاکانی معرفی شد
شهردار تهران برای ایام مرخصی به‌منظور حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم طی نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی منوری مشاور و مدیرکل حوزه شهردار را به‌عنوان مسئول هماهنگی و پیگیری امور مدیریت شهری تهران معرفی کرد.

تاکید قاضی‌زاده بر ضرورت انقلاب در امور اداری کشور
 امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه «صف اول» گفت: «افتخار نمایندگی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و حضور در هیئت مدیره آن را داشتم. از همه مهمتر من یک پدر هستم. ریاست بنیاد شهید کشور، جراحی، طبابت و قضاوت از دیگر فعالیت‌های بنده در سال‌های اخیر است.»
وی ادامه داد: «انقلاب در امور اداری کشور راه حل مشکلات کشور است. به همین دلیل فوریت دولت من اقتصاد است اما اولویت دولت من، خانواده است. تقریبا در اکثر حوزه‌های کلان کشوری حضور داشته‌ام و به مسائل آگاه هستم. یکی از مسائل پیچیده کشور، خروج دولت از بنگاه‌داری است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.» کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: «تولید مدل حکمرانی، مردمی‌سازی و رساندن آن به مدل اجرا از عمده فعالیت بنده در بنیاد شهید بوده است. معتقدم هرم دولت باید وارونه شود و ارکان دولت بیشترین ارتباط را با مردم داشته باشند. باید کاری کنیم تا کل ابعاد جامعه باهم تلاش کنند.»
قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: «تلاش برای ارتقای ارزش سرمایه اجتماعی کشور یکی از مهمترین اقدامات در دولت بنده خواهد بود. در همین مسیر پاسپورت و پول شهروند ایرانی باید باارزش باشد. از طرفی مردم سرمایه هستند و سرمایه ثروت‌آفرین است. در حقیقت این مردم هستند که تمام مشکلات را حل خواهند کرد. نخبگان، تاجران، سرمایه‌گذاران و سایر آحاد جامعه باید فعال شوند. معتقدم دولت مردم نباید به آنان دروغ بگوید. همچنین نباید مردم را در رنج‌ها تنها گذاشت. شهید آیت‌الله رئیسی همیشه در بلاهای طبیعی و رنج‌ها در کنار مردم بود تا آنان احساس تنهایی نکنند. دلیل محبوبیت ایشان همین بود. بنابراین مسیر ایشان باید ادامه پیدا کند.»
وی اظهار داشت: «اگر به ریاست‌جمهوری مردم ایران متنخب شوم، نگاه جریانی نخواهم داشت و این مردم هستند که در دولت من مسئولیت خواهند داشت.»
کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درباره فعالیت دولت سیزدهم یادآور شد: «وزرای فعلی درحال زحمت کشیدن هستند و در دولت سیزدهم برخی وزارتخانه‌ها خیلی خوب کار کردند. باید ثبات در حکمرانی وجود داشته باشد و دلیلی وجود ندارد که زود به زود مدیران و مسئولان جابه‌جا شوند. تنها وزرای فعلی که مناسب نیستند باید تغییر کنند. برای انتخاب و نظارت بر مدیران نیز نظام پسینی و پیشینی را طراحی‌ کرده‌ایم. این نظام را در بنیاد شهید اجرا کردیم و موفق بوده است. این که بگوییم قشر خاص در دولت من جای دارد، این اشتباه است. شهید رئیسی نیز سعی کرد همه جناح‌ها را در دولت خود داشته باشد.»
قاضی‌زاده هاشمی استفاده از نخبگان را ضروری دانست و عنوان کرد: «مهمترین مشاور من در بنیاد شهید، بنیاد نخبگان بوده است. حضور زنان در سطوح مدیریتی نیز حائز اهمیت است. متاسفانه هنوز نتوانستیم بستری مناسب برای حضور زنان در حکومت و مدیریت فراهم کنیم چرا که هم توانایی خوبی دارند و هم فسادپذیری پایینی دارند.»
 
رئیس کمیته روحانیت ستاد قالیباف تعیین شد
رئیس کمیته روحانیت ستاد مرکزی محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تعیین شد.
حجت‌الاسلام آزادی‌خواه، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، به ایسنا گفت: «بنده رئیس کمیته روحانیت ستاد آقای قالیباف هستم. کار خود را با قدرت و قوت شروع کردیم و درصدد هستیم که کمیته روحانیت بسیار قوی برای مشارکت روحانیت و تشکل‌های دینی در ستاد آقای قالیباف داشته باشیم.»

 طحان‌نظیف: برخی پرونده‌ها بیش از یک‌بار بررسی شدند

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای‌نگهبان، گفت: «پرونده هر ۸۰ نفر ثبت‌نام‌کننده برای انتخابات ریاست‌جمهوری بررسی و تمام سوابق این افراد مورد بررسی قرار گرفت. برخی پرونده‌ها برای بررسی به زمان بیشتری نیاز دارند، به‌طوری که در جلسات بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر برخی از پرونده‌ها بیش از یک‌بار بررسی شدند.»

رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۲۵۰ نقطه جهان

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات، گفت: «٢٥٠نقطه در سراسر دنیا برای دریافت رأی از ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته شده است. رأی‌دهندگان درصورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی، در سفارتخانه‌ها یا سرکنسولگری‌های ایران رأی بدهند.» اسلامی همچنین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره روند برگزاری انتخابات در داخل کشور اظهار داشت: «بیش از ۸۰۰ هزار نفر در شعبه‌های اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت خواهند داشت که این افراد اکثرا از اقشار مختلف مردم هستند. در جمهوری اسلامی ایران، مردم در نظارت و اجرای انتخابات همیشه خدمات شایانی داشته‌اند.»

انتصاب مسئول برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور
رئیس ستاد انتخابات کشور در حکمی مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در خارج از کشور را منصوب کرد.
سید محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور، علیرضا محمودی را به‌عنوان مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در خارج از کشور منصوب کرد و نوشت: «امید است با استعانت از خداوند منان و با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق، مقدمات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را تحت نظر ستاد انتخابات کشور فراهم و گزارش اقدامات را به‌صورت مستمر به دبیرخانه ستاد ارسال نمایید.»
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1