تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب : ۴۷۶۱۰۶

دادگاه لاهه: به دنبال صدور حکم جلب نتانیاهو به جرم جنایت جنگی هستیم

۰
کبنا ؛
«دادگاه لاهه برای نتانیاهو قرار بازداشت صادر می‌کند.» این جمله‌ای است که دیروز «سی‌ان‌ان» به نقل از دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه منتشر کرد. جمله‌ای که ترسِ توأم با خشم را بر دل صهیونیست‌ها انداخته است. رژیم صهیونیستی به شدت علیه این خبر موضع گرفت.
رژیم صهیونیستی نزدیک به 8 ماه است که، انتقام تلفات و خسارات سنگینش در میادین جنگ را، با کشتار غیرنظامیان غزه و «نسل‌کشی» در این باریکه می‌گیرد. چیزی نزدیک به 40هزار نفر با سلاح‌های متعارف و غیرمتعارف آمریکایی در این مدت قتل‌عام شده‌اند که غالبا غیرنظامی‌اند. صهیونیست‌ها برای متوقف کردن جوانان مسلح فلسطینی و احیای توان بازدارندگی‌شان، در روز روشن به بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، کلیساها، خانه‌ها و... حمله می‌کنند و وقتی با انتقاد مواجه می‌شوند، یکی از این پاسخ‌ها را می‌دهند: «چیزی به نام غیرنظامی در غزه وجود ندارد.» یا «نیروهای حماس زیر بیمارستان‌ها و مدارس پنهان شده‌اند.» اما پس از این که معلوم می‌شود، تمام گفته‌هایشان دروغ بوده، می‌گویند «حماس اغراق کرده و ما زنان و کودکان زیادی را نکشته‌ایم!» این جنایات آن‌قدر وحشیانه و غیرانسانی است و آن‌قدر سند و مدرک محکم از آنها منتشر شده است که، دنیا را علیه رژیم صهیونیستی بسیج کرده است. 
اکنون بزرگ‌ترین جنبش دانشجویی در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته و اعتراض‌های دانشگاهی آن‌قدر گسترده شده است که، بنابر اعلام سی‌ان‌ان چیزی بالغ بر 3000 دانشجو و استاد دانشگاه دستگیر، تعلیق یا اخراج شده‌اند. تظاهرات‌های 
ضد صهیونیستی غیردانشگاهی نیز در 5 قاره جهان برگزار شده و به‌رغم سرکوب، ادامه یافته است. 
رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز با همت آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه مطرح شده است و این رژیم در حال محاکمه به جرم «نسل‌کشی» است. اما تهدیدات مستقیم و علنی آمریکا علیه این دادگاه و بیانیه‌های دستورگونه این کشور علیه قضات و دادستان‌های آن، نگرانی‌هایی به همراه داشته است. 
آمریکایی‌ها تهدید کرده‌اند اگر حکم صادره، علیه اسرائیل باشد، این دادگاه را تحریم و قضات و دادستان‌هایش را هم تنبیه می‌کنند، همین‌قدر رسوا! به عبارتی، معنای این تهدیدات آمریکا این است که، دادگاه لاهه باید آن طور که کاخ‌سفید می‌خواهد، حکم صادر کند.
«کریستین امانپور»، مجری مشهور شبکه «سی‌ان‌ان» دیروز در این‌باره اعلام کرد که دادگاه لاهه در تلاش است قرار بازداشت برای نتانیاهو و گالانت- به ترتیب نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل- به جرم «جنایت علیه بشریت» و «جنایات جنگی» صادر کند. 
«کریم خان»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی(لاهه) ضمن اعلام این خبر- احتمالاً تحت تاثیر تهدیدات آمریکا و برای این که اعلام کند، بی‌طرف است- این را هم گفت که برای «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه و «محمد ضیف»، فرمانده گردان‌های عزالدین قسام نیز قرار بازداشت صادر کرده است! دو فردی که رژیم صهیونیستی، آمریکا و تمام سازمان‌های مخوف اطلاعاتی و تروریستی غرب سال‌هاست نتوانسته‌اند ردی از آنها بیابند! اما همین خبر باعث خشم توأم با ترس صهیونیست‌ها 
شده است.
اسرائیل: بااخلاق‌تر از ما وجود ندارد!
آن‌طور که مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در کانال تلگرامی‌اش نوشته است، رژیم صهیونیستی واکنش مضحک و در عین حال تندی به درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای صدور حکم بازداشت «نتانیاهو»، و «گالانت» نشان داده است. «بنی گانتز» وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی صدور این احکام را محکوم کرده و مدعی شده این رژیم وارد عادلانه‌ترین جنگ شده و به اخلاقی‌ترین شیوه ممکن در تاریخ می‌جنگد! او همچنین مدعی شده است که رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌الملل پایبند است و یک نظام قضائی مستقل و قوی دارد و صدور چنین احکامی یک تصمیم کورکورانه است که به وظایف دولت رژیم صهیونیستی برای دفاع از اسرائیلی‌ها خدشه وارد خواهد کرد. «گانتز» در ادامه مزخرفات طنزگونه‌اش می‌گوید: «پذیرش موضع دادستان کل لاهه جنایتی تاریخی است که پاک نخواهد شد.»
از سوی دیگر، رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم تصمیم دادستان کل لاهه را «یک فاجعه» خوانده است! یائیر لاپید در جمع اعضای حزب متبوعش در کنست گفت: امیدوار است کنگره آمریکا این اقدام دادگاه لاهه را محکوم کند. بعد از لاپید، «اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم تصریح کرد که پس از اعلام تصمیم دادستان دادگاه لاهه، همه مسئولان اسرائیلی باید منتظر صدور حکم بازداشت خود باشند.
 
از طرف دیگر، جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز به این تصمیم دادگاه لاهه واکنش نشان داد. خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «سامی ابوزهری» از رهبران حماس گفته است: تصمیم دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت سه نفر از رهبران این جنبش، در واقع برابر دانستن قربانی و جلاد است و این تصمیم رژیم اشغالگر را به ادامه جنایات و نسل‌کشی در غزه تشویق می‌کند.
حیرت سرلشکر بازنشسته 
از نحوه نبرد فلسطینی‌ها
همه در این که «در غزه یک جنگ نابرابر جریان دارد» متفق‌القولند. رژیم صهیونیستی بدون هیچ محدودیتی و بدون اغراق، هر آنچه اراده کرده است- از تسلیحات بگیر تا مستشار نظامی و تجهیزات مدرن جنگی- در اختیار دارد. آمریکایی‌ها ده‌ها کشتی و هواپیما سلاح و میلیاردها دلار پول و امکانات دیگر به آنها رسانده‌اند و حتی کمک به رژیم صهیونیستی در ردیف بودجه این کشور قرار دارد. آلمان، فرانسه، انگلیس و صدالبته برخی کشورهای مرتجع عربی نیز همه‌جوره از این رژیم حمایت می‌کنند. جوانان فلسطینی اما جز خدا و ایران و ملت‌ها، چیز دیگری ندارند و بعضاً با ابتدائی‌ترین سلاح‌ها می‌جنگند. اما عجیب است که با وجود محاصره بودن و نداشتن هیچ امکاناتی، توانسته‌اند، تلفات و خسارات بی‌سابقه‌ای به صهیونیست‌ها وارد کنند. صهیونیست‌ها در عمرشان چنین خسارت و تلفاتی نداده بودند. این اظهارات ما نیست بلکه اظهارات سرلشکر بازنشسته، «واصف عریقات» از رام‌الله است که می‌گوید: فلسطینی‌ها با دستان خالی قهرمانانه می‌جنگند.
به گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره»، این سرلشکر می‌گوید: «فلسطینی‌ها در حال دفاع از شرافت و کرامت امت خود هستند. ما داریم از 100هزار سرباز اسرائیلی حرف می‌زنیم که در غزه حضور دارند و با مقاومت فلسطینی که سلاح‌های محدودی دارند می‌جنگند. 
امکانات ارتش اسرائیل از نظر سلاح سبک، متوسط و سنگین، توپخانه، تانک، هواپیما معروف است. نیروهای اسرائیلی هر یک یا دو ماه جایگزین می‌شوند. این در حالی است که رزمندگان فلسطینی بیش از 7 ماه است که با کسی جایگزین نشده‌اند. امکانات‌شان اندک است و سلاح‌هایشان هم در همان غزه ساخته می‌شود. با این حال می‌بینیم که هر روز ثابت می‌کنند و نشان می‌دهند برتری در تجهیزات جنگی و سلاح به معنای برتری در میادین جنگ نیست. آنها ثابت می‌کنند که تواناترند و ابتکار عمل، کنترل، رهبری و شجاعت و قهرمانی را هم در اختیار دارند. من تصور می‌کنم تصاویر خود گویا هستند. آنها وارد نبردی زمینی و رزمی شده‌اند. 
آنها وارد نبرد تصویر و نبرد رسانه‌ای و نبرد روانی و نبرد آگاهی‌بخشی هم شده‌اند. آنها برای همه جهانیان از جمله برای پشت جبهه اسرائیل، تصمیم‌گیران اسرائیل، افسران و سربازان اسرائیلی هم پیام می‌فرستند. افسران و سربازان اسرائیلی که به غزه وارد می‌شوند، روحیه‌شان هدف قرار می‌گیرد و همین روحیه پایین شایستگی نظامی‌شان را کاهش می‌دهد.....»
نام شما

آدرس ايميل شما

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1