تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۷۵۹۲۴
در خطبه های نماز جمعه؛

خطیب جمعه یاسوج: خجالت آور است که کارمند جمهوری اسلامی ایران مجرد است

۸
۰
خطیب جمعه یاسوج: خجالت آور است که کارمند جمهوری اسلامی ایران مجرد است
کبنا ؛
امام جمعه یاسوج گفت: کاهش جمعیت سخت‌تر از جنگ بوده، پیری جمعیت کشنده است و هویت ملی، مذهب و اقتصاد ما را تهدید می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز ( ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، با اشاره به سؤال شخصی از امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه بهترین بندگان خداوند چه کسانی هستند؟ ، امام فرمود «وقتی کار خوب انجام می‌دهند، خوشحال هستند و تحت تأثیر وسوسه‌های شیطان قرار نمی‌گیرند».
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انسان مؤمن با کار خیر خوشحال و مسرور می‌شود، گفت: طبق فرموده امام رضا (ع) «انسان و بنده خوب خداوند اگر اشتباهی انجام داد، از کار خود توبه و استغفار می‌کند ».
وی با بیان اینکه توبه گاهی زبانی و گاهی حق الناس است که باید جبران شود، افزود: وقتی خداوند به انسان نعمتی را عطا می‌کند، باید شکرگزار این نعمت‌ها باشیم.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه انسان قیمت ندارد، یادآور شد: اینکه برای دیه انسان قیمت گذاشتند، برای رفع مسائل اجتماعی است.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: انسان وقتی بیمار شد و مصیبتی برای او پیش می‌آید، صبور بوده و در مقابل وسوسه‌های شیطانی مقاومت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه انسان صبور در برابر مصیبت‌های جانی و مالی شکیبا است، افزود: در جامعه اسلامی و شیعه نباید با خشم جواب اشتباه دیگران را بدهیم، زیرا این یک خطا و اشتباه است.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات امروز ما به این دلیل است که به دستور امام رضا (ع)، ائمه و خداوند متعال توجه نداشته و خشم خود را کنترل نمی‌کنیم.
امام جمعه یاسوج تأکید کرد: تسلیم هوای نفس و شیطان شدن شجاعت نیست، بلکه این شکست در برابر شیطان است.
وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم و سرگذشت اقوام را مورد توجه قرار می‌دهیم، می‌بینیم افرادی فرصت‌هایی خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده ولی به درستی از آن استفاده نکردند.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه زندگی انسان ابدی است، افزود: آسایش و آرامش زندگی ابدی انسان مرهون اعمال و رفتار وی در دنیا بوده و باید از این لحظات به بهترین نحو در مسیر احکام و دستورات الهی استفاده کند.
وی ضمن تبریک ولادت حضرت امام رضا علیه السلام، ادامه داد: امام رضا علیه السلام یک شخصیت بزرگ الهی و همه عالم به واسطه وی و دیگر ائمه اطهار علیهم السلام است.
آیت الله حسینی با اشاره به حدیث سلسله الذهب و اینکه این حدیث عظمت امام رضا علیه السلام را می‌رساند، اظهار کرد: همه نظام تشریح و تکوین وابسته به وجود امام رضا و ائمه اطهار علیهم السلام است.
خطیب نماز جمعه شهر یاسوج به فرموده امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه «هر کس من را در مشهد زیارت کند در چند زمان او را زیارت و از شرایط سخت نجات خواهم داد»، گفت: امام فرمود «در روز قیامت که همه فرار می‌کنند، من به داد زائر خود می‌رسم».
وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام در روزی که نامه اعمال را به دست افراد می‌دهند به داد زائر و شیعه خود می‌رسد، ادامه داد: در روز عبور انسان‌ها از صراط مستقیم نیز امام رضا علیه السلام به داد زائر و شیعه خود می‌رسد.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: روزی که می‌خواهند اعمال انسان‌ها را بسنجند امام رضا علیه السلام نیز به داد زائر و شیعه خود می‌رسد.
امام جمعه مرکز کهکیلویه و بویراحمد در فراز دیگری از خطبه‌ها به روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: جمعیت، افراد و اشخاص هویت مذهبی، دینی، امنیتی و اقتصادی کشور را حفظ می‌کنند.
وی تصریح کرد: امروز خطر وحشتناکی یعنی پیری جمعیت و رشد منفی آن کشور را تهدید می‌کند که اگر چاره‌ای‌اندیشیده نشود، سخت‌تر از جنگ، تحریم و تهدید بر سر ما خواهد آمد.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه پیری جمعیت هویت، امنیت، اقتصاد و اجتماع ما را تهدید می‌کند، افزود: بسیاری از روستا‌ها خالی از سکنه بوده و بسیاری از جا‌ها نیز نیروی کار ایرانی نیستند.
امام جمعه شهر یاسوج ضمن تأکید بر اینکه ازدواج نکردن باعث رشد منفی جمعیت و آن را به مرز خطر می‌رساند، یادآور شد: ازدواج نکردن، ازدواج در سن بالا و عقیمی از عوامل رشد منفی جمعیت است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان نسبت به جمعیت ایران اسلامی در زمان جنگ ترس داشتند، اظهار کرد: امروز دشمن بدون از جنگ هویت ملی را از ما می‌گیرد و غذا‌های شیمیایی نیز از عوامل عقیمی است.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه در شأن کارمند نظام جمهوری اسلامی نیست که مجرد باشد، افزود: امروز سخت‌تر از جنگ نظامی به سراغ کشور ما آمده و هویت‌های ملی، مذهبی، امنیتی و اقتصادی ما را تهدید می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تأکید بر اینکه کارمند نظام جمهوری اسلامی نباید به راحتی از امر ازدواج عبور کند، ادامه داد: هر ایرانی که قلب وی برای کشور می‌تپد باید ازدواج کرده و فرزندآوری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سالانه ۳۰۰ هزار انسان بیگناه با دستان ما در خاموشی و سکوت کشته می‌شوند، بیان کرد: سقط جنین نقشه شوم دشمنان بوده که ما آن را اجرا می‌کنیم.
آیت الله حسینی در فراز پایانی خطبه‌ها سالروز فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ را به عنوان روز مقاومت و ایثار تبریک گفت و افزود: امام خمینی (ره) فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد و دست اعجاز الهی را در این آزادسازی دیدیم».
امام جمعه یاسوج گفت: در جریان آزادسازی خرمشهر ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شد و این عملیات فتح و زمینه‌ای برای دیگر عملیات‌ها و جبهه‌ها شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گیر دادین به مجردی برید بقیه آسیب های اجتماعی رو درست کنید اونوقت حرف بزنید ، مطمئن باش هر جوانی که شرایطش رو داشته باش ازدواج میکن
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز خانواده هایی که تعداد فرزندانشون زیاد بود بهشون کوپن و شناسنامه نمیدادید حالا ااونا رو جبار به ازدواج می کنید
مطلقه
Iran, Islamic Republic of
ازدواج نکنن بهتر از اینه که برن ازدواج کنن و فردا بخاطر هزارتا مشکل مجبور به طلاق بشن
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ازدواج با کدام امکانات، نه خانه، نه ماشین.
قدرت خرید مردم خیلی ضعیف شده، سفره ها خیلی کوچک و خالی شده اند، مردم آرزو دارند در ماه نیم کیلو گوشت قرمز بخورند اون وقت شما اصرار دارید بر ازدواج و فرزند آوری!!!!
با این وضعیت معیشتی که داریم فرزندآوری خیانت در حق اون فرزند است، مگر فرزند نیاز به غذا ندارد، مگر سرپناه و مسکن نمی‌خواد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
و البته خجالت اور است کارمند جمهوری اسلامی حقوقش کفاف پنج روز اول ماه را نمیدهد
وا...اگر حقوقم کافی بود دوست داشتم۱۰بچه داشته باشم البته که رضایت خانم هم شرط اول است.
Man
Iran, Islamic Republic of
خجالت آور اینه که کارمند باشی نتونی زن بگیری …
Iran, Islamic Republic of
متاهل بی بچه با مجرد هیچ فرقی نداره تازه متاهلش هزینه هم داره جناب حسینی
Iran, Islamic Republic of
به دلایل رجوع کنید
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1