تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۷۲۱۸۸
کبنا گزارش می‌دهد

وضعیت بحرانی اتوبوس‌های مسیر یاسوج - تهران؛ چه کسی به فکر مردم است؟ /معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد به مردم پاسخ بگویند! (شماره اول)

۱۳
۲
وضعیت بحرانی اتوبوس‌های مسیر یاسوج - تهران؛ چه کسی به فکر مردم است؟ /معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد به مردم پاسخ بگویند! (شماره اول)
کبنا ؛باتوجه‌به توسعه شهر یاسوج و مراجعات و مراودات مردم با مرکز کشور، تردد روزانه و ماهانه و سالانه مردم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و هم مراودات کاری و مراجعات اداری و بازاری و هم ترددهای دانشجویی باتوجه‌به قبولی دانشجویان یاسوجی در دانشگاه‌های تهران، در حال افزایش است و تعلل و نامدیریتی حاکم بر سامانه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری استان، معضلات مردم و دانشجویان و نگرانی خانواده‌ها را بیشتر می‌کند و در تماس‌های مکرر و پی‌درپی مردم و سماجت و انتظار آنها از پوشش خبری و گزارش این مسئله، مدت‌ها است که پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز را تحت‌فشار مطالبات مردمی - دانشجویی برای انعکاس سهل‌انگاری‌ها، قصور و بی‌توجهی‌ها و حاکمیت مافیای اتوبوس داران بر این مسیر و سختی‌هایی که بر مردم و دانشجویان علی‌الخصوص دانشجویان دختر در این مسیر و نگرانی‌های خانواده‌ها، امری است که نباید از کنار آن به‌آسانی رد شد!
به گزارش کبنا، مراجعات مردمی و تماس‌های آنها و انعکاس دغدغه‌های مردم، رسانه مردمی کبنا نیوز را بر آن داشته که با حجم بالای کاری این روزها، مسئله جابه‌جایی و مشکلات مسافران مسیر یاسوج - تهران و به‌عکس را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. مسائل گزارش شده از عدم نظارت بر اتوبوس‌های این مسیر و معضلات مردم استان به‌خصوص مردم یاسوج در انتقالات و جابه‌جایی‌ها آن‌قدر زیاد شده و رو به بحرانی شدن است که بنا بر آن شد که به توجه به گزارش‌های مردمی، در چند شماره به‌صورت مفصل به آن پرداخته و تا حصول نتیجه نهایی و رفع مشکلات مردم و دانشجویان و پاسخگوکردن مدیران مربوطه از پای نخواهد نشست. این گزارش‌ها را تا سطوح استانی و ملی انتشار و پیگیری خواهد شد.
در شماره‌های آینده به سؤالات و موضوعاتی ازاین‌قبیل پرداخته خواهد شد؛ چرا بعد افزایش جمعیت شهر یاسوج که سال‌ها اتفاق می‌افتد، تعداد اتوبوس‌های این مسیر افزایش نیافته‌اند؟ چرا حقوق مسافران در این مسیر رعایت نمی‌شود و اتوبوس داران بر مردم و مسافران حکومت می‌کنند و پرخاش دارند؟ چرا مثل بقیه جاهای کشور اجازه تردد اتوبوس‌های گذرا از یاسوج (بوشهر و...) از سطح شهر داده نمی‌شود؟ و چراهای بسیار دیگر که با تشریح آنها و ذکر مثال‌ها مردم متوجه مصائب و سوءمدیریت‌های نظارتی بر پایانه‌های حمل‌ونقل استان خواهند شد!
قابل‌ذکر است که وظیفه ساماندهی و نظارت بر پایانه‌های حمل‌ونقل و کنترل و بررسی معضلات و شکایات مردمی در خصوص ترددها و مسائل گوناگون این امور، با سازمان راهداری کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت (حمیدرضا پیمان جو) و نظارت فراسازمانی در سطح استانی با معاونت هماهنگی امور عمرانی و حمل‌ونقل استانداری کهگیلویه و بویراحمد به صاحب‌منصبی (علی‌محمد روستا) است که می‌بایست به مردم دراین‌خصوص پاسخگو باشند و گزارش عملکرد میدانی (و نه گزارش‌های جلسه‌ای و رسانه‌ای صرف) که مردم در گودِ کار آنها را مشاهده کنند، ارائه دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدری
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا امسال ۳ اتوبوس به این‌خط اضافه شد
دانشچو
Iran, Islamic Republic of
تنها راننده خو ب باسابقه گودرزی /جلالی /قادری است ویادش گرامی سید خلیل چراغی
کمایی جان
هر بچه بیچ بی تجربه ای به دلیل روابط سیاسی با نمایندگان اومده مسئولیت گرفته . کلا نمی دونه وظایف این مسئولیتی که گرفته چیست؟!
فقط حرف می زنند و هیچ کاری نمی کنند.
بقول معروف : آرمونم سی سال دیه !
شریعتی
Iran, Islamic Republic of
اگر همه مدیران به اندازه دکتر روستا پیگیرمشکلات مردم و از جمله استان بودند قطعا شاهد این همه مشکلات نبودیم.
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
سلام بعضی روزهاصندلی های ما خالی است
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام؛
تشکر از سایت محترم کبنا نیوز بابت پیگیری موضوع.
من با توجه به شرایط کاری ام همیشه مسافر این مسیر هستم در یک کلمه بخوام بگم "فاجعه هست" تاخیر در حرکت، عدم توجه به حقوق مسافرین، اتوبوس های فرسوده با صندلی های کهنه و خراب، سایت بلیط فروشی بی در پیکر ،‌ عدم پذیرایی از مسافریت حتی با یه لیوان آب، رانندگی با سرعت بالا و خطرناک و بسیاری از موارد دیگر. حتی بارها و بارها شاهد بودم واسه حمل یک پاکت کوچک 20 گرمی، کرایه کامل یک مسافر را مردم گرفته اند. حالا سوال اینجاست با این همه مسافر، چرا ما باید فقط 4 تا تعاونی (هر تعاونی یک اتوبوس) در این شهر داشته باشیم ؟ چرا ساعت حرکت همه اتوبوس‌ها فقط یکساعت خاص (ساعت 5 عصر) هست؟ چرا اجازه تردد اتوبوس شهرهای همجوار از مرکز شهر را نمی‌دهند (مگر اتوبوس های ما از شهرهای قم یا اصفهان رد نمیشه) ؟ چرا مجوز رانندگی برای رانندگانی که دچار اعتباد هستند (علیرغم اینکه تعاونی داران خودشون هم می‌دانند) صادر می‌نمایید؟ و بسیاری از سوالات دیگر.
Iran, Islamic Republic of
با سلام اتفاقا اتوبوسهای یاسوج تهران از اتوبوسهای خوب استان می باشد کرایه هم اینقدر پایین است که کفاف مشکلات اتوبوسها را نمی دهد لوازم یدکی گرون لاستیک گرون بینه گرون روغن گرون ودر سایتهای اینترنتی هم بلیت عرضه می شود
یک آدم کلو نشسته روی دیوار بلند
Iran, Islamic Republic of
پول نیست، اتوبوس قیمتش گرونه، لوازم یدکی گرونه، راننده، شرکتا و رانندگان نمیتونند اسباب راحتی رو فراهم کنند اتوبوس نو بخرن چون مردم نمیتونن به همون نسبت کرایه بدن. وگرنه کدوم راننده دوس نداره ماشینش با بهترین لوازم یدکی باشه، هر سرویس داخلش رو به بهترین شکل تمیز کنه، لاستیک نو بزنه و......، همه اینا به دلیل ضعف اقتصاد رانت، و فساده تازه وضعیت جاده ها هم بماند، بریم خداروشکر کنیم مسافرا سالم میان و میرن، اقتصاد اقتصاد و اقتصاد. وقتی پول باشه ده خودتون حساب کنید چه تغییری ایجاد میشه همه چی میاد سرجای خودش......
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس به فکر مردم نیست
خیالت راحت
مهمان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اتوبوسهای خط یاسوج تهران از بهترین اتوبوسهای کشور است مرتب وحداکثر دارای ۸سال عمر وبلیت انها هم در سایتهای اینترنتی عرصه می شود
A_vari
Iran, Islamic Republic of
سلام جاهای ما رو ادمایی گرفتن که هیچی بلد نیستن روستا یه ادم جسوری هست قطعا حل میکنه
ممو
Iran, Islamic Republic of
اقای روستا هیچ تخصصی دراین منصبی که نشسته ندارد وبهتر از این نمیشه
ممو
Iran, Islamic Republic of
اقای روستا هیچ تخصصی دراین منصبی که نشسته ندارد وبهتر از این نمیشه
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1