تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۷۲۱۸۸
کبنا گزارش میدهد
وضعیت بحرانی اتوبوسهای مسیر یاسوج - تهران؛ چه کسی به فکر مردم است؟ /معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد به مردم پاسخ بگویند! (شماره اول)
۲
کبنا ؛باتوجهبه توسعه شهر یاسوج و مراجعات و مراودات مردم با مرکز کشور، تردد روزانه و ماهانه و سالانه مردم روزبهروز بیشتر میشود و هم مراودات کاری و مراجعات اداری و بازاری و هم ترددهای دانشجویی باتوجهبه قبولی دانشجویان یاسوجی در دانشگاههای تهران، در حال افزایش است و تعلل و نامدیریتی حاکم بر سامانههای حملونقل برونشهری استان، معضلات مردم و دانشجویان و نگرانی خانوادهها را بیشتر میکند و در تماسهای مکرر و پیدرپی مردم و سماجت و انتظار آنها از پوشش خبری و گزارش این مسئله، مدتها است که پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز را تحتفشار مطالبات مردمی - دانشجویی برای انعکاس سهلانگاریها، قصور و بیتوجهیها و حاکمیت مافیای اتوبوس داران بر این مسیر و سختیهایی که بر مردم و دانشجویان علیالخصوص دانشجویان دختر در این مسیر و نگرانیهای خانوادهها، امری است که نباید از کنار آن بهآسانی رد شد!
به گزارش کبنا، مراجعات مردمی و تماسهای آنها و انعکاس دغدغههای مردم، رسانه مردمی کبنا نیوز را بر آن داشته که با حجم بالای کاری این روزها، مسئله جابهجایی و مشکلات مسافران مسیر یاسوج - تهران و بهعکس را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. مسائل گزارش شده از عدم نظارت بر اتوبوسهای این مسیر و معضلات مردم استان بهخصوص مردم یاسوج در انتقالات و جابهجاییها آنقدر زیاد شده و رو به بحرانی شدن است که بنا بر آن شد که به توجه به گزارشهای مردمی، در چند شماره بهصورت مفصل به آن پرداخته و تا حصول نتیجه نهایی و رفع مشکلات مردم و دانشجویان و پاسخگوکردن مدیران مربوطه از پای نخواهد نشست. این گزارشها را تا سطوح استانی و ملی انتشار و پیگیری خواهد شد.
در شمارههای آینده به سؤالات و موضوعاتی ازاینقبیل پرداخته خواهد شد؛ چرا بعد افزایش جمعیت شهر یاسوج که سالها اتفاق میافتد، تعداد اتوبوسهای این مسیر افزایش نیافتهاند؟ چرا حقوق مسافران در این مسیر رعایت نمیشود و اتوبوس داران بر مردم و مسافران حکومت میکنند و پرخاش دارند؟ چرا مثل بقیه جاهای کشور اجازه تردد اتوبوسهای گذرا از یاسوج (بوشهر و...) از سطح شهر داده نمیشود؟ و چراهای بسیار دیگر که با تشریح آنها و ذکر مثالها مردم متوجه مصائب و سوءمدیریتهای نظارتی بر پایانههای حملونقل استان خواهند شد!
قابلذکر است که وظیفه ساماندهی و نظارت بر پایانههای حملونقل و کنترل و بررسی معضلات و شکایات مردمی در خصوص ترددها و مسائل گوناگون این امور، با سازمان راهداری کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت (حمیدرضا پیمان جو) و نظارت فراسازمانی در سطح استانی با معاونت هماهنگی امور عمرانی و حملونقل استانداری کهگیلویه و بویراحمد به صاحبمنصبی (علیمحمد روستا) است که میبایست به مردم دراینخصوص پاسخگو باشند و گزارش عملکرد میدانی (و نه گزارشهای جلسهای و رسانهای صرف) که مردم در گودِ کار آنها را مشاهده کنند، ارائه دهند.
به گزارش کبنا، مراجعات مردمی و تماسهای آنها و انعکاس دغدغههای مردم، رسانه مردمی کبنا نیوز را بر آن داشته که با حجم بالای کاری این روزها، مسئله جابهجایی و مشکلات مسافران مسیر یاسوج - تهران و بهعکس را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. مسائل گزارش شده از عدم نظارت بر اتوبوسهای این مسیر و معضلات مردم استان بهخصوص مردم یاسوج در انتقالات و جابهجاییها آنقدر زیاد شده و رو به بحرانی شدن است که بنا بر آن شد که به توجه به گزارشهای مردمی، در چند شماره بهصورت مفصل به آن پرداخته و تا حصول نتیجه نهایی و رفع مشکلات مردم و دانشجویان و پاسخگوکردن مدیران مربوطه از پای نخواهد نشست. این گزارشها را تا سطوح استانی و ملی انتشار و پیگیری خواهد شد.
در شمارههای آینده به سؤالات و موضوعاتی ازاینقبیل پرداخته خواهد شد؛ چرا بعد افزایش جمعیت شهر یاسوج که سالها اتفاق میافتد، تعداد اتوبوسهای این مسیر افزایش نیافتهاند؟ چرا حقوق مسافران در این مسیر رعایت نمیشود و اتوبوس داران بر مردم و مسافران حکومت میکنند و پرخاش دارند؟ چرا مثل بقیه جاهای کشور اجازه تردد اتوبوسهای گذرا از یاسوج (بوشهر و...) از سطح شهر داده نمیشود؟ و چراهای بسیار دیگر که با تشریح آنها و ذکر مثالها مردم متوجه مصائب و سوءمدیریتهای نظارتی بر پایانههای حملونقل استان خواهند شد!
قابلذکر است که وظیفه ساماندهی و نظارت بر پایانههای حملونقل و کنترل و بررسی معضلات و شکایات مردمی در خصوص ترددها و مسائل گوناگون این امور، با سازمان راهداری کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت (حمیدرضا پیمان جو) و نظارت فراسازمانی در سطح استانی با معاونت هماهنگی امور عمرانی و حملونقل استانداری کهگیلویه و بویراحمد به صاحبمنصبی (علیمحمد روستا) است که میبایست به مردم دراینخصوص پاسخگو باشند و گزارش عملکرد میدانی (و نه گزارشهای جلسهای و رسانهای صرف) که مردم در گودِ کار آنها را مشاهده کنند، ارائه دهند.