تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۶۶۸۰۶
روایتی تلخ و غم‌انگیز از وضعیت حمل و نقل یاسوج؛

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج: واقعاً دلم برای مردم و شهر با این وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌سوزد / برخی تاکسی‌ها شوتی شده‌اند / حداقل ۲۰۰ دستگاه تاکسی یاسوج راحت از جلوی پلیس راه خارج می‌شوند و در سایر استان‌ها به کار‌ها و شغل‌های دیگر مشغول شده‌اند / تنها برای پوشش ایاب و ذهاب دانشجویان شهر یاسوج نیاز به ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم / استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این قضیه جدی ورود کند

۱
۰
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری: واقعاً دلم برای مردم و شهر یاسوج با این وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌سوزد / برخی تاکسی‌ها شوتی شده‌اند / حداقل ۲۰۰ دستگاه تاکسی یاسوج راحت از جلوی پلیس راه خارج می‌شوند و در سایر استان‌ها به کار‌ها و شغل‌های دیگر مشغول شده‌اند /  تنها برای پوشش ایاب و ذهاب دانشجویان شهر یاسوج نیاز به ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم / استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این قضیه جدی ورود کند
کبنا ؛رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج به ایسنا گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که جابجایی مسافر در آن وجود ندارد.
«عبدی دانش مقدم» افزود: حمل و نقل مسافر در شهر یاسوج معیوب است و نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد و درخواست ورود وزیر کشور به این مسأله را داریم.
وی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل شهر یاسوج فرسوده و از رده خارج هستند بطوریکه از مجموع ۱۰۵۲ دستگاه تاکسی سواری و خودرو ون این شهر، بیش از ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده و از رده خارج هستند. همچنین از ۲۶ دستگاه اتوبوس تنها ۵ دستگاه فعال، سالم و نوسازی شده داریم.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: استقبال از اتوبوس بدلیل پایین بودن تمکن مالی مردم و تورم نسبت به سال‌های قبل بهتر شده اما با ۵ دستگاه اتوبوس چطور می‌توان خدمات‌رسانی کرد. حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه ون و ۱۵۰ دستگاه مینی بوس برای خدمات دهی مناسب، مطلوب و کامل در شهر یاسوج نیاز داریم اما دستمان خالی است.
دانش مقدم تصریح کرد: واقعاً دلم برای مردم و شهر یاسوج با این وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌سوزد. برخی خطوط شهر یاسوج اگر ۲۰ اتوبوس داشته باشند، هنوز هم کم است و جوابگو نیست.
وی ادامه داد: حداقل ۲۰۰ دستگاه تاکسی که مجوز و امتیاز تاکسی گرفته‌اند راحت از جلوی پلیس راه خارج می‌شوند و در هر روز حتی کسی سرویس در سطح شهر انجام نمی‌دهند. برخی از تاکسی‌هایی که باید در شهر یاسوج خدمات‌رسانی کنند از این شهر خارج شده‌اند و در سایر استان‌ها به کار‌ها و شغل‌های دیگر مشغول شده‌اند. برخی تاکسی‌هایی که باید در سطح شهر به مردم خدمات‌رسانی کنند و مردم را جابجا کنند «شوتی» شده‌اند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: تاکسی‌ها فرسوده نیازمند تسهیلات و حمایت از سوی دولت برای بازسازی و خودرو جدید هستند و برخی‌ها هم که دنبال دریافت تسهیلات هستند از سوی بانک‌ها مساعدت و همکاری نمی‌شوند.
دانش مقدم تأکید کرد: یکی از مشکلات ناوگان عمومی شهر یاسوج را خودرو‌های شخصی عنوان و تأکید کرد: بیشتر خودرو‌های شخصی کارمندان هستند.
وی اظهار داشت: ۱۳۰ دستگاه مینی بوس خصوصی قبل از کرونا در شهر یاسوج وجود داشت که در ایام کرونا ورشکست کردند و ۷۰دستگاه از این تعداد مجبور به فروش شدند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: بدلیل اینکه بیش از ۱۰سال است که حتی یک دستگاه خودرو به ناوگان عمومی شهر یاسوج اضافه نشده، زیرساخت‌های حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.
دانش مقدم افزود: در سال گذشته استاندار دستور داد که طی نشستی مشکلات حمل و نقل شهر یاسوج بررسی و حل شود اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.
وی عنوان کرد: تنها برای پوشش ایاب و ذهاب و حمل و نقل دانشجویان دانشگاهی شهر یاسوج نیاز به ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم بنابراین نیاز است که استاندار بصورت ویژه به این مشکل و معضل ورود کند و اعتبار ویژه از محل اعتبارات استانی و کشوری اختصاص داده شود و یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: این سازمان باید هم اکنون ۹۰ دستگاه اتوبوس می‌داشت که هر کدام به قیمت ۴۰ میلیون تومان خریداری شده بودند، بیشتر این تعداد اتوبوس(۵۰ دستگاه) به بخش خصوصی واگذار شده که هم اکنون ۲۶ دستگاه اتوبوس داریم و تنها ۵ دستگاه سالم است، اتوبوس‌های واگذاری به بخش خصوصی پس از اتمام تعهد ۱۰ ساله از شهر یاسوج به سایر استان‌ها رفتند و هم اکنون در عسلویه و سایر استان‌ها کار می‌کنند و ما هم اکنون برای حمل و نقل مردم و شهروندان مشکل داریم.
دانش مقدم با بیان اینکه در شهر یاسوج سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب نداریم، ادامه داد: در سطح شهر فاقد‌ایستگاه و سایه‌بان هستیم، یک اتوبوس از زمان حرکت تا زمان برگشت به‌ایستگاه ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و نگاه صرف درآمدزایی به این ناوگان نباید باشد چراکه جهت خدمات دهی و رفاه حال مردم و شهروندان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو هم مثل جناب استاندار تا دل سوزیت کمتر بشه. دلسوز کم بسوز
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1