تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۷۰۲۴۳
یادداشت؛

تجمیع تزویر(اصلاح‌طلب) و تهدید (اصولگرا)

۲۰
۴
تجمیع تزویر(اصلاح‌طلب) و تهدید (اصولگرا)
کبنا ؛هفته گذشته نشستی بین گروهی به اصطلاح، اطلاح طلب با نادر منتظریان برگزار شد. در این نشست، نادر منتظریانِ به ظاهر اصولگرا روبروی ناشناخته‌هایی به نام اصلاح طلبانی می‌نشینند که ذاتاً دو روی یک سکه در سپهر سیاسی این نظام هستند. این اولین بار نیست که در شهرستان بویراحمد چنین رویۀ منفعت طلبانه‌ای از طرف گروهی به نام اصلاح طلبان انجام می‌گیرد. در گذشته نیز چنین اقدامی صورت گرفت و به اصطلاح با دستمال پلشت، روی هر دو گروه اصلاح طلب و اصول‌گرا را چرکین‌تر کردند. بالاتر را که نگاه کنیم، می‌بینیم که در سطح کلان نیز چنین بازی‌هایی با فکر مردم بویژه به سُخره گرفتن جوانان و دانشگاه صورت می‌گیرد. نتیجه این همگرایی سیاسی دو گروهِ موسوم به اصلاح طلب و اصول گرا چیزی جز گیج کردن مردم و منفعت‌جویی عده‌ای در این دو جریان نیست.
چرا به جای پر رنگ نمودن تضارب افکار و‌ اندیشه‌های سیاسی، به تجمیع می‌پردازند؟
-اولین بهانه برای اصلاح طلبان، حذف‌های مهندسی شدۀ چهره‌های برتر اطلاح طلبی است. یعنی بهانه‌ای که خود هم به آن اعتقاد ندارند. باید بپرسیم که اگر اصولگرایان به این امر غلط عمل می‌کنند، چرا شما پشت اصولگرایان وامانده می‌روید؟ یعنی همراهی شیخ حسن روحانی، بدفکرترین چهره اصولگرایی سنتی، همچون محمد خاتمی مدرنیته فکر می‌کند؟ یا در یاسوج، غلام محمد زارعی، در قامت سید باقر موسوی می‌اندیشد؟
- دومین بهانه اصلاح‌طلبان، جلوگیری از به محاق رفتن‌ ایده‌های اصلاح طلبی است. آیا سید ضیاء رضاتوفیقی می‌تواند‌ ایده‌های اصلاح‌طلبی را برای مردم اعمال کند یا محمدی تبار؟ آیا اصلاح‌طلبان صاحب‌ اندیشه و شناسنامه دار می‌توانند داعیۀ ایفای نگرش‌های سیاسی اصلاح طلبی باشند یا کسانی که حتی یک جمله هم نمی‌توانند در مورد مشی اصلاح طلبی بنویسند؟
پس این اصلاح‌طلبی، تزویری بیش نیست. چون هیچ کمکی به اصلاح طلبان و مردم، بویژه دانشجویان و جوانان اصلاح‌طلب نمی‌کند.
چرا اصول‌گرایان چنین اجتماعی را می‌پذیرند؟
-در بیست سال گذشته، رقابت سران اصولگرایی برای سوار شدن بر اسب قدرت و ثروت، وحشتناک بوده است. هر جایی نهادی غیردولتی بوده یا سرمایه‌ای هنگفت وجود داشته که مورد ارزیابی قرار نگیرد، بلااستثناء اصولگرایان دور آن حلقه زده‌اند. نفوذ در دولت اصلاح طلب روحانی که بعداً برای سرپوش نهادن بر ضعف‌ها، نام آن را فراجناحی نهادند مصداقی از این ادعا است. اگر خاطر شریف مردم باشد، در زمان مناظره سیاسی سال ۱۳۹۶ ریاست جمهوری، بار‌ها آقای حسن روحانی و مهندس جهانگیری این موضوع را از آیت الله رئیسی و دکتر قالیباف پرسیدند.
- اگر اصولگرایانی مثل نادر منتظریان و غلامحمد زارعی، رأیی دارند، چرا‌ ایده و تفکرشان را زیر چتر اصلاح طلبی پنهان می‌کنند؟ آیا غیر از این است که این‌ها خود و نظرشان نزد مردم مقبولیت و مشروعیتی ندارد؟
بنابراین، نباید مردم فریب این بازی‌های پوپولیسمی مدرن شده را بخورند. پشت ماجرای نشستِ منتظریان و عده‌ای به اصطلاح اصلاح طلب، سیدباقر موسوی و ستار هدایتخواه هستند که هر دو برای منفعت خود می‌کوشند. غیر از این باشد، با گرد خاک و کور کردن چشم مردم، منفعت مالی کسی تأمین نمی‌شود. مثلاً؛
آیا از فردا روزنامه‌ها و سایت‌ها و بزرگان هر دو جریان اصلاح طلب و اصول گرا به معرفی و تأیید نادر منتظریان اقدام می‌کنند؟ اگر نه، این تجمیع نه برای مردم است و نه آینده‌ای دارد.
آیا از فردا، پشت تریبون‌های انتخاباتی نادر منتظریان، سیدباقر موسوی و ستار هدایتخواه، خلقی پور و رضاتوفیقی، پیشوا و سیدرضا عسکری کنار هم قرار می‌گیرند؟ اگر نه، قطعاً کلاه‌برداری سیاسی است.
آیا از فردا در سخنرانی‌های نادر منتظریان از جامعه مدنی و آزادی بیان و حقوق زندانیان سیاسی و... خواهیم شنید؟ اگه نه که بازی چشم‌بندی را جلوی مردم انجام داده‌اند.
اگر نادر منتظریان اصولگرا است، چرا دکتر خلقی پور و سیدعلی محمد دانشی و سیدمسعود حسینی و... در کنارش نیستند؟ و اگر اصلاح طلب است، چرا رضاتوفیقی و حاج زارعی و بهرامی و دیگر اصلاح طلبان همراهی نمی‌کنند؟
اگر آزادی و اختیار سیاسی برای همگان است و دلیلی بر حضور اصلاح طلبان و اصولگرایان در کنار نادر منظریان نیست، چرا به تجمیع و نشست اصلاح طلبان با نادر منتظریان اصرار دارند و بشکن می‌زنند؟
اطاله کلام نکنم. این تزویر و ریای سیاسی در کنار نماد تهدید و قدرت سیاسی، فریبی است برای مردمی که محمد بهرامی اصلاح طلب و شیرعلی خرامین اصولگرا را ر‌ها کرده‌اند و با ایجاد جو روانی و موج سواری بر چنین نشستی، منفعت‌شان می‌جویند. نهایتاً لباس منصوب به اصلاح‌طلبی را از تن منتظریان در می‌آوردند (رتبه چهارمی غلام محمد زارعی را پس از دو دوره حمایت عده‌ای به نام اصلاح‌طلب را به خاطر‌ آورید) و دوباره با بازی دیگر، مهرۀ جدیدی را به بازی می‌گیرند.
و این چنین است که در دیدار رؤسای جمهور، مردم استان، ۵ برابر جمعیت‌شان، درخواست حمایت مالی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اتفاقا حاج مسعود حسینی به شدت از حاج نادر حمایت میکنه و این نشست نتیجه ۸سال تلاش حاج حسینی جهت وحدت اصولگرا و اصلاحطلب براساس فرمان رهبر انقلاب هستند
سال ۹۸ نطر حاج مسعود دکتر نیکبخت بود.
نگارنده محترم بغضت ۱۱ اسفند میترکه...
دل شکسته
United States
با سلام و تقدیر و تشکر از نویسنده محترم مطلب
آقای منتظریان با این نشست در واقع ثابت نمودن که فقط در شعار اصول گرا است و در عمل صرفا منفعت طلب است و گرنه اینگونه به اصول گرایان که در هشت سال دولت روحانی تحت بدترین فشارهای همین افراد بودند پشت نمیکردن در ثانی شکست را پذیرفتن وگرنه چه دلیلی دارد که با افرادی بشینن که بزرگتر آنها بدنبال حذف / بودند (آیا این حرکت منتظریان به منزله قبول افکار این افراد هست و یا مبنای منفعت‌طلبی دارد)
Iran, Islamic Republic of
این یک گفتمان برای ایجاد یک بویر احمد واحد متحد هستش... که توسط این مرد بزرگ شروع شد...
Iran, Islamic Republic of
منتظریان مرزشکن است و همه ی مردم از طوایف و سلایق به او پیوسته اند و به طور قطع برنده ی انتخابات است جریان نفاق باید کم کم بار و بنه اش را برای بایگانی ببندد
Iran, Islamic Republic of
رمق های آخر نفاق است
دورهان
Iran, Islamic Republic of
تفکر و ایده نویی بود. افرین به منتظر یان
Iran, Islamic Republic of
درود بر نادر مرزشکن
Iran, Islamic Republic of
مردم همه از هر فکر و سلیقه ای برای جارو کردن بساط نفاق به پا خاسته اند و فرماندهی این جنبش بر عهده ی نادر مرزشکن است
صالحان غیرتمند
Iran, Islamic Republic of
این موضوع که منتظریان انسان بزرگی است قبول دارم حرکت بزرگی انجام دادن
ایل بزرگ اقایی
Iran, Islamic Republic of
حرکت بخش بزرگی از این ایل با منتظریان به زودی
اگاه
Iran, Islamic Republic of
قلم آشنای اقای و م.....
هوادار اصلاح طلب منتظریان
Iran, Islamic Republic of
خـــــبر مهی در راه است............
به زودی..............
گوراب تنگ تامرادی
Iran, Islamic Republic of
از اقای منتظریان به خاطر حمایت از مردم این منطقه سپاسگذاریم
روستای چاه پازنان دشت روم
Iran, Islamic Republic of
حمایت از منتظریان هدف اصلی این روستا می باشد
قنبر
Iran, Islamic Republic of
آقای علی محمد دانشی ،%،/د یادمان نرفته این چهل سال علی محمد دانشی یا مدیرکل هستند یا مشاور^^^^^^%%%%%^
Iran, Islamic Republic of
علی محمد فقط دنبال منفعت است
محمد
United States
اصلاح طلبی در عملکرد مشخص میشود و نه با شعار پوپولیستی.
اصلاح طلب واقعی محمد بهرامی میباشد که شفاف با مردم سخن میگوید
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم اینهمه صغرا کبرا چیدی که بهرامی را اصلاح طلب ناب و واقعی معرفی کنی. در صورتیکه فلسفه وروداقای بهرامی به انتخابات را نمی دانی.
آقای هدایت خواه تشکیلات پایداری آقای بهرامی را که تا قبل ازآن زمان همراه وگاهی هم راننده وحامل آقای هدایت خواه بود را به کاندیدا شدن ترغیب نمودند با این محاسبه که آرا خودشان ثابت است و حصور بهرامی می‌تواند پایگاه رای زارعی را در حوزه سررود جنوبی شمالی هدف قرار دهد وبا تقسیم آرا می‌توانند زارعی را شکست دهند وتمام تلاش خود را نمودند و در اینا وار تاییدیه بهرامی را گرفتند. بهرامی در واقع پیاده نظام پایداری ها آنها با لباس اصلاح طلبی میباشد. ودر این لباس شخصی اصولگرا پنهان شده است.. شما سید باقر را به دلیل شناختی که از بهرامی داشتند و از واقعییت حصور او در انتخابات آگاه بود بهرامی را حمایت نکرد منفعت طلب خوانده ای.درصورتی که ایشان آقای بهرامی را در ماموریتی که اصولگرایان به او داده بودند همراهی نکرد
مارگون سرافراز
Iran, Islamic Republic of
شماها مشغول اصلاح‌طلب و اصولگرا گفتنتون باشین عزیزان ؛ ولی بدونین که برنده انتخابات حاج مهدی روشنفکر ‌و جریان سوم ( ندای وحدت ) خواهد بود ، به کوری چشم همه مغرضان و منفعت‌طلب‌ها
دوازده اسفند همتون دعوت هستین به تل‌گاه ، اینار باشکوه‌تر
اینقد غرق دنیای مجازی شدین که فکر میکنین نادر منتظریان تبدیل به نادرشاه افشار کردین 😅😅🤭 جمع کنین بساطتتون را
رحیان
United States
اولا مشخصه که همه دنبال منفعت خود هستند هیچ کس از این جمع در فکر نظام و مردم فقیر نیست چرا یک فقیر در بین این افراد پیدا نمیشه چون رانت خواران دور هم جمع شدند./دارد ابر بدهکار بانکی استان اگه بدهی خود را پرداخت کنند زمینه اشتغال چند جوان صاحب شغل میشه.دوم /ی که ابر بدهکار بانک کشاورزی است وعامل تفرقه شورای شهر یاسوج که عدم توسعه شهر بیشتر به کارشکنی ایشان هستند .سوم آقای /که مدیر حج بودند در زمان ایشان چه که صورت نگرفت.چهارم آقای حسینی استاندار اسبق که با برگشت بودجه اعلان استان برخوردار تا ابد این استان را از بودجه مناطق محروم لی نصیب نمود چهارم فروغ فر که از نهضت وحق التدریسی وارد آموزش وپرورش شد اما ضعیف ترین کارنامه مدیریت را دارد در زمان شورا راو در فضای سبز شهر لر همه محرز می باشد.الان منفور ترین چهره می باشد..خیلی از افراد عاقل بخصوص بدنه کاری خود ایشان را قبول ندارند .جوانان با این فکر موافق نیستند .
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
نفوذی‌ها در میدان آرش

نفوذی‌ها در میدان آرش

متأسفم که یک نفر از کمیسیون انرژی گفته ذخایرمان آنقدر زیاد نیست که در مورد آن بحث کنیم....
1