تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۶۹۴۳۷
تحلیلی بر انتخابات گچساران و باشت؛

15 دی چه کسی در گچساران و باشت تأیید می‌شود؟

۱۱
۰
15 دی چه کسی در گچساران و باشت تأیید می‌شود؟
کبنا ؛
چینش انتخاباتی در گچساران به چه شکلی خواهد بود؟ چه کسانی می‌مانند و چه کسانی قصد کنار رفتن دارند؟ آیا اصولگرایان تک گزینه‌ای می‌شوند و دو قطبی آن‌ها با تاجگردون شکل می‌گیرد؟ اصلاح طلبان و میانه رو‌ها چه استراتژی را در پیش می‌گیرند؟
به نظر می‌رسد در ابتدای گرماگرم انتخاباتی شهرستان‌های گچساران و باشت هستیم و جلسات داغ شبانه شروع شده است. یکی از باباکلان شروع کرده، دیگری از باشت و باوی، یکی از بویراحمد گرمسیر، دیگری از امام‌زاده جعفر. برخی‌ها هم هنوز فعالیت خود را شروع نکرده‌اند.
اصولگرایان سنتی گچساران فعلا در گوشه رینگ قرار گرفته‌اند، میانه رو‌ها و افرادی که رأی قومیتی دارند مثل «ریحان محمدپور» و «محمدباقر شریفی» فعالیت بیشتری از خود نشان داده‌اند و بخشی از سبد رأی تاجگردون را گرفته‌اند. از آن سو هم زینل‌زاده فعالیت‌هایی دارد. جعفری وضعیت متزلزلی دارد و‌فامیل و اقوام او بعد از چند دوره حمایت، این بار از حمایت او دست شسته‌اند.
از طرفی عده‌ای از لیدر‌های اصولگرایان هم به سمت تاجگردون رفته‌اند، ضمن اینکه افرادی مثل زارع پور و رحیمی نیز قطعاً سبد رأی قومیتی دارند. اما گویا استراتژی طیف اصلاح طلبان و در رأس آنان تاجگردون پیش روی‌های تک نفره تا بعد از تأیید صلاحیت‌ها است. به نظر می‌رسد تیم زاکانی هنوز به دنبال زدن تاجگردون هستند، اما این بار پشتوانه مردمی تاجگردون بالا است و شورای نگهبان نیز هیچ گاه تحت تأثیر فشار‌های بیرونی قرار نگرفته است.
قشقایی نیز که تاکنون ۳ گزینه شاخص انتخاباتی دارد که این افراد نیز فعلاً بخشی از آرای قومیتی خود را دارند و با وجود تعدد کاندیدا‌ها در اقوام بویراحمد و باوی بعید است که این افراد آرای حزبی از غیرقشقایی داشته باشند.
گچساران و باشت چندین سال است که نیاز به تکانی اساسی دارد، خیلی از پروژه‌های این دو شهرستان نیازمند اعتبار و تکمیل هستند. پروژه منطقه ویژۀ اقتصادی گچساران سال‌ها است که فقط در حد حرف و جانمایی مانده است. این دو شهرستانی که منابع سرشار طبیعی اعم از نفت و گاز و آب دارند، نیازمند همدلی و همراهی مردم و کاندیدا‌های انتخاباتی برای رسیدن به توسعه هستند.
به تازگی فرایند رسیدگی به پرونده صلاحیت کاندیدا‌ها در هیئت نظارت و شورای نگهبان آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه یعنی بیش از ۴۵ روز باید صبر کرد، و منتظر نتیجه بررسی صلاحیت‌ها ماند. تا ببینیم چه کسانی در گود انتخاباتی می‌مانند.
اگر تاجگردون در صحنه بماند، بدون شک او در انتخابات شکست نمی‌خورد، ولی اگر رد صلاحیت شود،  آرایش انتخاباتی دو طیف و تصمیمات دو طرف تعیین‌کننده برنده انتخابات خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط تاج ودیگر هیچ
علی
Iran, Islamic Republic of
جعفری با آرای بالا پیروز انتخابات است فردی مومن،انقلابی،زجرکشیده،پاک دست ونفوذ در مرکز
اقای x را از پیش برنده اعلام نکنید
خلیل
Iran, Islamic Republic of
تاج رد میشه صد درصد
Iran, Islamic Republic of
شک ندارم پیروز انتخابات از باوی است.
Iran, Islamic Republic of
اگه تمام نماینده های باوی یکدست بشن آرای بالا
باوی با اتحاد نام یکی از مردان باوی را در لیست مجلس
اضافه میکند بدون نگاه اصولگرایی و اصلاح طلبی باشت و گچساران توسعه می خواهد کوتاهی هیچ نماینده ای
نا بخشودنیست بیکاری در باشت معزل بزرگیست باشت با آن تاریخ بگویید اتحاد و شایسته سالاری و اتحاد
احمدی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون که رد صلاحیت می شود اگر تاجگردون رد صلاحیت نشد هیچ کس دیگری رد صلاحیت نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
مرد عمل به معنی واقعی جناب محمدپور دعای خیر مردم بدرقه راهت برادر
Iran, Islamic Republic of
تا خدا یارت بود به صد سلطان مپیچ برگشت خدا که شد دو صد سلطان به هیچ خدا طومار کسی را نپیچاند ان شاءالله خدا تومار زاکانی و دار ودسته اش را هم می پیچاند چون به حق الناس خیانت کردند و حتما خدا حافظ تاج گردون بوده و خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون قطعا تایید میشه‌اگه تاجگردون نباشه مشارکت زیر ۵۰درصده .بقیه یا رای نمیدن یا حوزه دیگر رای میدن
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد گرمسیر با گزینه ای از ایل با اصالت بابکانی در گچساران و باشت سونامی ایجاد خواهد کرد و قطعاً تمامی معادلات را بهم خواهد زد کاندیداهای مطرح شده بویراحمد در گذشته نشان داده اند که توانایی جذب آرای اجماع بویراحمد گرمسیر را ندارند لذا جوانی از این ایل خواهد آمد.......که بواسطه شناخت باوی از ایشان بخش عمده ای از آرا باوی را نیز در سبد خود خواهد داشت
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1