تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۶۷۰۸۵
کهگیلویه و بویراحمد بالگرد امدادی ندارد؛

روایت غم‌انگیز از سقوط مرد 100 کیلویی در کوه‌های پیرهادی باشت / دردسرهای جانکاه مأموران اورژانس 115 در نبود بالگرد هوایی/ یک نفر به دلیل نبود بالگرد فوت کرد

۶
۰
روایت غم‌انگیز از سقوط مرد 100 کیلویی در کوه‌های پیرهادی باشت / دردسرهای جانکاه مأموران اورژانس 115 در نبود بالگرد هوایی/ یک نفر به دلیل نبود بالگرد فوت کرد
کبنا ؛تلاش نیرو‌های امدادی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از ۳۱ ساعت برای نجات و انتقال مصدوم باشتی بدلیل نبود بالگرد و اورژانس هوایی بی‌نتیجه مانده است.
به گزارش کبنا، «جهانبخش وحدت نژاد»، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این حادثه به ایسنا گفت: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۲ طی تماس مردمی، برای انتقال یک مرد مصدوم ۱۰۰ کیلویی باشتی در ارتفاعات کوه‌های پیرهادی این شهرستان بعلت سقوط از ارتفاع، درخواست امداد و کمک‌رسانی دریافت کردیم.
وی افزود: با وجود این‌که چندین اکیپ هلال احمر، اورژانس و نیرو‌های مردمی در گیر این حادثه هستند اما تاکنون بدلیل نبود بالگرد موفق نشده‌ایم که این فرد مصدوم را به پایین کوه و مراکز درمانی انتقال دهیم.
وحدت نژاد با بیان اینکه منطقه صعب العبور و کوهستانی است و شرایط مصدوم مطلوب نیست، اظهار کرد: با توجه به این که بالگرد اورژانس هوایی استان حدود سه ماه پیش در حین ماموریت سقوط کرد، از استان‌های همجوار درخواست بالگرد کرده‌ایم اما هنوز کمکی نرسیده و این فرد مصدوم پس از ساعت‌ها همچنان در ارتفاعات درد می‌کشد.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نبود بالگرد اورژانس به معضلی برای استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است و با وجود پیگیری‌های اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان اما تأمین بالگرد به رایزنی و پیگیری‌های جدی‌تر در سطح کلان نیاز دارد.
وحدت نژاد تصریح کرد: از استاندار و مجمع نمایندگان و مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان کشوری انتظار داریم بصورت جدی پیگیر تأمین بالگرد اورژانس هوایی این استان محروم، کوهستانی، سخت گذر، با پراکندگی بالا، دورأفتاده، گردشگرپذیر و حادثه خیز شوند؛ چراکه جان مادران باردار، بیماران قلبی و مغزی، مارگزیده‌ها و مصدومان سوانح و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، به وجود بالگرد در این استان وابسته است.
کهگیلویه و بویراحمد بالگرد امدادی ندارد

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها که شرایط استان ما را ندارند هفت یا هشت بالگرد امدادی وجود دارد، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل نبود پیگیری جدی هم اکنون فاقد بالگرد هستیم که با توجه به شرایط استان نیاز مبرم و جدی به بالگرد داریم.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورتی که اورژانس هوایی استان بالگرد داشت یک ساعته عملیات نجات و انتقال این مرد مصدوم انجام می‌شد اما هم اکنون پس از ۳۱ ساعت، تلاش نیرو‌های امدادی و مردمی برای انتقال از ارتفاعات تاکنون بی‌نتیجه مانده است و هنوز نصف راه را هم بدلیل سخت گذر بودن منطقه طی نکرده‌اند.
وحدت نژاد تأکید کرد: نیرو‌های هلال احمر، اورژانس و مردمی آنچه در توان داشتند برای نجات این فرد مصدوم انجام دادند اما نتیجه‌ای نداشت و نیاز به بالگرد داریم.
وی اظهار کرد: از زمان سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای ۷ مورد شامل انتقال زن باردار، مارگزیده، سقوط از ارتفاع و سکته مغزی و قلبی و سوانح و حوادث، به امداد هوایی در مناطق محروم، دور افتاده، سخت گذر و کوهستانی استان نیاز داشته‌ایم اما بدلیل نبود بالگرد نتوانسته‌ایم به آن‌ها امدادرسانی کنیم و حتی یک نفر از آن‌ها فوت کرد!
وحدت نژاد بیان کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان برای تأمین بالگرد اورژانس هوایی، تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.
همچنین «کاظم فلاحی دوست»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: منطقه‌ای که این آقا از ارتفاع سقوط کرده و مصدوم شده صعب العبور و کوهستانی است، نیرو‌های هلال احمر به منطقه اعزام شدند اما اینقدر این منطقه خشن و سخت گذر است که تنها با بالگرد امکان امدادرسانی و انتقال به مراکز درمانی وجود دارد.
وی افزود: نیرو‌های هلال احمر و مردمی با قاطر و الاغ خود را با سختی و مشقت به محل فرد مصدوم رسانده‌اند اما مصدوم در کل بدن احساس درد دارد و احتمال اینکه خونریزی داخلی کرده باشد وجود دارد و باید سریع‌تر امداد هوایی انجام شود اما در استان بالگرد نداریم و از استان‌های همجوار درخواست بالگرد کردیم و تاکنون به منطقه اعزام نشده است.
فلاحی دوست با تأکید مجدد بر نیاز استان به بالگرد اظهار کرد: حدود ۲۰ نفر نیروی امدادگر هلال احمر و حدود ۳۰ نفر نیروی مردمی به محل مصدوم رسیده‌اند اما بخاطر توپوگرافی منطقه و کوهستانی و سخت گذر بودن کاری از دستشان بر نمی‌آید و نیاز به بالگرد است.
کهگیلویه و بویراحمد بالگرد امدادی ندارد/جان یک مصدوم در کوه، در خطر است
مدتی است که استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل سقوط بالگرد اورژانس هوایی، فاقد بالگرد است و برای امدادرسانی‌ها فوری با چالش و مشکلات جدی مواجه می‌باشد.
در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد است و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان‌هاست در واقع در شرایطی که آمبولانس به‌علت نبود سرعت کافی یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به کمک بیمار بشتابد، از بالگرد استفاده می‌شود.
گروه اورژانس هوایی مجهز به وسایلی شامل درمان‌های سبک و تجویز دارو، دستگاه نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد است که می‌تواند معالجه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرد. اغلب از آمبولانس هوایی برای دسترسی به نقاط دور افتاده، کوهستانی، سخت‌گذر و یا دارای اهمیت زمانی استفاده می‌شود.
بیشترین خدماتی که تاکنون در کشور از سوی اورژانس هوایی انجام شده انتقال مادران باردار پرخطر، رساندن اعضای پیوندی، انتقال بیماران سکته قلبی و مغزی و سوختگی و یا سوانحی همچون سیل، زلزله سقوط هواپیما، تصادف، سقوط از ارتفاع و یا هر حادثه غیرمترقبه دیگر بوده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی کوهستانی، سخت گذر، دورأفتاده، گردشگرپذیر و حادثه خیز کشور، اورژانس هوایی ندارد و در انتظار توجه ویژه مسئولان برای تأمین این نیاز ضروری است.
طی چند سال اخیر که استان کهگیلویه و بویراحمد اورژانس هوایی بهره‌مند شده بود، مرگ مادران باردار در این استان به صفر رسیده بود.
یادآور می‌شود که ۱۶ مرداد امسال بود که یک محیط‌بان پارک دنا در تعقیب و گریز شکارچیان متخلف از ناحیه پا دچار مصدومیت شد و در ارتفاع چهار هزار متری گرفتار و نیاز به کمک داشت که نیرو‌های اورژانس و هلال احمر به کمک شتافتند اما با توجه به توپوگرافی، سخت گذر بودن و شرایط کوهستانی منطقه نیاز به بالگرد برای نجات این محیط‌بان بود که پس از دو شبانه روز محیط‌بان مصدوم با سختی کامل به مراکز درمانی انتقال داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استان ما هر نماینده ای که میاد یا کار بلد نیست یا دور بر قوم بازی وطایفه بازی خودشونه تا چیزی هم میشه میگن نماینده قبل بد بوده یا دولت قبلا بابا شماها که نمتونید روک راست به مردم بگید ونترسید ما نمتونیم بقیعه استان ها نماینده دارن ما هم داریم ای قربون خدا با این عظمتش کاری ندارم تاجگردون بد یا خوب ولی خدایش تو دوره نمایندیگش همین گچساران دو خط پروازی از دوشرکت داشت ویکی هم هلی کوپتر اورژانس موقعی که رفت اونا رو هم از دست گچساران واستان بردن
Iran, Islamic Republic of
الان این آقا بخاطر بی مسولیتی وعدم کفایت نمایندگان وخود استاندار به رحمت خدا رفته چه کسی جوابگو هست چه کسی میاد بگه اشتباه کردیم که نتونستیم هلی کوپتر اورژانس گچساران رو نگه داریم آقای سید ناصر بیا جواب بده فقط بلد بگی پتروشیمی نیرو غیر بومی یا مدیر عامل شرکت نفت باید عوض شه جدیدان هم منت میذاری رو مردم که میگی من جانبازم پام قطع شده خودت نیایی این دوره بهتره وسنگینتری خواهشن خواهشن تورو به اون جدت بکش کنار
ب
Iran, Islamic Republic of
حتما باید ذکر 100کیلو درج شود.خدا رحمتش کنه.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کو گو هنوز نمرده است. امداد رسانی بدون نتیجه مونده, نه اینکه بنده خدا مرده باشد.
بسیجی دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اولا کسانی که با بی مبالاتی و بی احتیاطی دچار حادثه میشن توقع زیادی از امکانات محدود استانی هم نداشته باشند.. دوما آقای فلاحی ریاست محترم هلال احمر که ظاهرا کمترین انتقادی در رسانه کبنا از شما دیده نمیشه شما چرا بالگرد ندارید در حالی که تمامی استانهای کشور حداقل یک بالگرد هلال احمری دارند شما چرا ندارید؟ اینکه دیگه وظیفه ذاتی شماست...
سوما، اقایون مجمع نمایندگان؟ اقای ناصر حسینی، اقای روشنفکر، شماها که دم انتخابات فیلتون یاد هندوستان میکنه و در مجلس برای نشان دادن خود دم انتخابات گاهی همانند پدر دوماد دو کلمه حرفی میزنید و چنان همون دوکلمه ناچیز رو بزرگ میکنید گویی قله قاف رو فتح کردید شما چرا در این مورد مهم و لازم و حیاتی ساکتید؟ چهارما اقای استانداری که مدیریت بشدت ضعیف شما جز فاجعه در بخش مسکن، عمران و اشتغال در استان حاصلی نداشته و شما همچنان دو دستی پا بروی گلوی مردم در سمت استانداری گذاشته و آن را چسبیده اید شما در این مورد کجای کارید؟ مگر شما نماینده عالی دولت در استان نیستید؟ چرا کمترین تلاشی و تحرک و تکاپویی از جانب شما برای تحت فشار گذاشتن دولت جهت دریافت بالگرد مناسب برای اورژانس استان دیده نمیشه؟
شهید چمران فرمود: مدیری که متخصص نباشه تعهد هم ندارد و شما مصداق بارز این جمله شهید چمران هستید جناب استاندار...
شما نه تخصص دارید و نه تعهدی در شما دیده شده.. خدا بخیر کند که بعد از رفتن شماست که فاجعه مدیریت شما برای مردم آشکارتر خواهد گشت..

ما انچه باید گفتیم کبنا جان خواه سانسور کن و نمایش نده خواه ...
دردمند
Iran, Islamic Republic of
شما اگه تونستید یه بالگرد برا یه استان 750 هزار نفری جور کنید شاهکار کردین واقعا که
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1