تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۶۶۷۲۸
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

امام جمعه یاسوج: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی پاسخ محکمی به اهانت کنندگان به اسلام و قرآن بود

۱
امام جمعه یاسوج: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی پاسخ محکمی به اهانت کنندگان به اسلام و قرآن بود
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: راهپیمایی اربعین حسینی شکوه تجلی عشق مردم به امام حسین(ع) و قرآن بود و در واقع پاسخ کوبنده‌ای به بدخواهان اسلام، استکبار جهانی و اهانت کنندگان به قرآن بود.
به گزارش کبنا، ظهر امروز ( 17 شهریورماه 1402) خطبه‌های نماز جمعه یاسوج به امامت آیت‌الله سید نصیر حسینی برگزار شد. آیت‌الله حسینی در خطبه‌های اول نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی به روایاتی درباره احکام الهی و اخلاق اسلامی پرداخت و گفت: متن و عبارت نورانی در دعای بعد از نماز زیارت حضرت امام رضا(ع) آمده که برخی از عبارات آن بسیار قابل توجه و مخاطب پروردگار است که می‌فرماید؛ «بسیاری از گناهان ما را با حلم و صبر خود پوشیده است».
امام جمعه یاسوج گفت: خداوند با بنده‌اش به خاطر خطا و اشتباه زود برخورد نمی‌کند و به او فرصت جبران می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال برای جبران خطا و اشتباه به ما فرصت می‌دهد، افزود: اگر خداوند به جامعه بشری در برابر ظلم‌هایی که انجام می‌دهند فرصت ندهد، هیچ موجودی در روی زمین زنده نمی‌ماند که این نشانه حلم خداوند است.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عبادات خداوند سنگین نیست و زکات، نماز، خمس، حجاب و عفاف، ترک محرمات و... نیز کار سختی نیستند.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه خداوند اهل ظلم نیست، افزود: چون عوامل ظلم در پیشگاه خداوند وجود ندارد و همه ظلم‌هایی که در جوامع رخ می‌دهد از روی کمبود و احساس ضعف است که کمبود و احساس ضعفی در پیشگاه الهی وجود نخواهد داشت.
امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خداوند در پاداش خود با عدل برخورد می‌کند، یادآور شد: خداوند در قانون خود ظلم وضع نکرده است.
وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، فرا رسیدن سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام را تسلیت گفت و افزود: بزرگ‌ترین مصیبت در عالم برای جامعه بشری، رحلت خاتم الانبیا و پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
آیت الله حسینی بیان کرد: وقتی پیامبر گرامی گرامی اسلام حضرت محمد (ص) دار فانی را وداع گفت، ارتباط وحیانی از بین رفت، چون این بزرگ‌ترین مصیبت برای عالم خاکی بود.
امام جمعه یاسوج ادامه داد: خداوند برای هدایت بندگان سفیران و انسان‌هایی انتخاب می‌کند ۱۲۴ هزار پیغمبر فرستاد و برخی اولوالعزم و صاحب شریعت و برخی نیز کار تبلیغ دین و شریعت دیگر پیامبران را بر عهده داشتند.
امام جمعه یاسوج: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی پاسخ محکمی به اهانت کنندگان به اسلام و قرآن بود
وی با اشاره به اینکه اسلام دین تکامل یافته خداوند بوده و با تورات، انجیل و دیگر کتاب‌های آسمانی تضادی ندارد، اظهار کرد: مهم‌ترین مسأله برای انسان، رسیدن به معرفت خداوند و سپس رسیدن به بهشت الهی است.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: نظام پیچیده این عالم بر مبنای توحید است که اگر مبدا و معاد را درک نکنیم، برای ما فایده‌ای نخواهد داشت.
خطیب جمعه یاسوج اظهار کرد: برای اینکه دین باقی بماند و دچار فروپاشی نشود، خداوند متعال ائمه اطهار علیهم السلام را منصوب و پروردگار عالم بهتر می‌داند که چه کسی شایسته این جایگاه است.
وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه یاسوج با بیان اینکه اسلام دین تکامل یافته خداوند متعال است، اظهار داشت: باید حلال و‌ حرام خداوند را رعایت کنیم. 
وی در فراز دیگری از خطبه‌ها ۱۷ شهریور به عنوان یکی از جمعه‌های خونین در سال ۵۷ را یادآور شد و افزود: در این روز مردم زیادی در میدان ژاله تهران تجمع کردند ولی توسط عوامل رژیم پهلوی حدود ۴۰۰ نفر از آن‌ها شهید وتعداد زیادی نیز زخمی شدند.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مردم در روز ۱۶ شهریور ماه به دعوت جامعه روحانیت به خیابان‌ها آمدند و روز بعد حکومت نظامی اعلام شد، ادامه داد: این جنایت بر تارک رژیم جنایتکار پهلوی ثبت و مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شد.
امام جمعه یاسوج در فراز پایانی خطبه‌ها از فعالیت‌های موکب‌ها در اربعین حسینی و خدمات‌رسانی آن‌ها تقدیر و تشکر کرد و افزود: موکب‌های بسیاری در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین موکب‌های دیگری از استان نیز در کربلا و نجف در راستای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی فعالیت‌هایی انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی خاطرنشان کرد: مردم عراق نیز سخاوتمندانه از زائرین استقبال و عشق و معنویت را در خدمات‌رسانی به آن‌ها به نمایش گذاشتند.
آیت الله حسینی از همکاری دولت عراق و گروه‌های حشد الشعبی که در راستای تأمین امنیت میلیونی زائرین و همچنین برپایی موکب‌ها تلاش داشتند، تقدیر تشکر کرد و گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در موکب‌های اربعین حرکت به سمت مسیر اباعبدالله (ع) و همچنین فضایل الهی است.
نماینده ولیفقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج برپایی همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مناطق مختلف استان را یادآور شد و گفت: این حرکت مردم در اربعین حسینی و همچنین حضور آنان در همایش پیاده‌روی دفاع از اسلام و معنویت محسوب می‌شود.
امام جمعه یاسوج به حضور میلیونی ملت مسلمان در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: ملت ایران و سایر مسلمانان جهان با عشق و علاقه وافر در راهپیمایی اربعین حسینی با امنیت کامل حضور پیدا کردند.‌ این‌راهپیمایی با شکوه تجلی عشق مردم به امام حسین(ع) و قرآن بود و در واقع پاسخ کوبنده‌ای به بدخواهان اسلام، استکبار جهانی و اهانت کنندگان به قرآن بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1