کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بخشدار کبگیان خبر داد

آتش سوزی در جنگل‌های کبگیان

21 تير 1402 ساعت 8:44

ابوطالب محسنی فر از اطفای حریق در مراتع مرزی تلخ آب، به لیــموی گندمکش چیتاب خبر داد.  


ابوطالب محسنی فر از اطفای حریق در مراتع مرزی تلخ آب، به لیــموی گندمکش چیتاب خبر داد.  
به گزارش کبنا ازچیتاب، بخشدار کبگیان با اشاره به قوع آتش‌سوزی در جنگل‌های مرزی تلخ آب و گندمکش گفت: متأسفانه نیمی از ۱۰ هکتار مرتع منابع طبیعی محدوده یورد عشایری تلخ آب چیتاب در آتش سوخت.  
محسنی فر دراینباره اظهار کرد: حریق در مراتع یورد مذکور، محدوده چشمه و کپر‌ها و تا مرز منطقه قرق (لیمو) گندمکش صورت گرفت.  
وی با اشاره به جزئیات بیشتر حادثه آتش سوزی در تلخ آب افزود: انبوه خسارت این حریق در بخش مرتعی و با تلاش نیرو‌های مردمی، به صورت کامل اطفا و مهار شد.  
نماینده ارشد دولت در کبگیان ضمن تأیید حریق سطحی ۵ هکتار از اراضی مرتعی بیان کرد: ۵۰ درصد از ۱۰ هکتار مرتع این منطقه به صورت سطحی طعمه حریق شده است.  
محسنی فر با اشاره به مشکوک بودن حریق اضافه کرد: وقوع آتش سوزی در نقطه استراحت گاه [ کپر کنار چشمه] صورت گرفته و احتمال سهوی بودن آن در سایه بی‌احتیاطی می‌رود اما در هر صورت نمی‌توان نظر قطعی داد.  
وی با تأکید بر اینکه علل آتش سوزی در دست بررسی است، افزود: جای تعجب است چرا با هر گونه تخلفات احتمالی در این بخش برخورد قاطع نمی‌شود.  
لازم به ذکراست، منطقه تلخ آب یکی از یورد‌های عشایری بسیار قدیمی با قدمت بیش از ۵۰۰۰ سال حدفاصل روستا‌های گندمکش و گاو خوس از توابع چیتاب می‌باشد.  

---------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام


کد مطلب: 464607

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464607/آتش-سوزی-جنگل-های-کبگیان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1