تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۶۴۲۱۲
در پیامی مطرح شد؛

کمالی هم راه را اشتباه رفت / چرا هیچ اداره و سازمان دولتی و نهاد مردمی از شرکت نفت مطالبه گر نیست؟ / مردم تا کی باید دود نفت را بخورند و قربانی تصمیم های سیاسیون در شرکت نفت باشند؟

۶
۱
کمالی هم راه را اشتباه رفت / چرا هیچ اداره و سازمان دولتی و نهاد مردمی از شرکت نفت مطالبه گر نیست؟ / مردم تا کی باید دود نفت را بخورند و قربانی تصمیم های سیاسیون در شرکت نفت باشند؟
کبنا ؛
هر چند که مدیرعامل شرکت نفت گچساران تغییرات مدیران میانی این شرکت را طوفانی آغاز کرد و تا چندی پیش پیام هایی از این شرکت مخابره می شد مبنی بر اینکه کمالی قصد ریشه کن کردن پای سیاسیون به شرکت را دارد، اما شواهد حاکی از ان است که آنگونه که شنیده می شد پیش نرفت.
به گزارش کبنا نیوز، بعد از رفتن رجبعلی رحمتی از شرکت نفت گچساران تاکنون مدیرعاملان این شرکت کم و بیش وابستگی های سیاسی داشته اند و انتصابات انان نیز با درنظر گرفتن صلاحدید و نظر سیاسیون انجام می گرفته است. سیاسی ترین دوره شرکت نفت در زمان نمایندگی تاجگردون اتفاق افتاد که از صفر تا صد انتصابات با نظر او اتفاق می افتاد، قبل از تاجگردون نیز سیاسیون و نمایندگان در نفت دخالت کرده اند و بعد از صیدالی مدیرعامل تاجگردون، کاهکش هم وابستگی هایی داشت.
هر چند در ابتدا حرف های قشنگ و دل خوش کنی از دفتر کمالی شنیده می شد، ولی این حرف ها فقط در همین حد حرف بود و به نظر می اید کمالی راه و مسیر را اشتباه رفته است. او در ابتدا می گفت که قصد دارد سایه سیاسیون را کم کند ولی الان می بینیم که نه تنها نماینده در نفت دخالت دارد بلکه نیروهای مخالف نماینده هم انتصاب یافته اند. این بلبشوی انتصاباتی نتیجه تصمیمات کمالی است. کمالی انتصابات خود را با درنظر گرفتن دو جناح مخالف هم می چیند و این یک اشتباه استراتژیک است که از روی لجبازی اتفاق افتاده است. اگر کمالی مصلحت شرکت نفت و مردم گچساران را درنظر می گرفت اصل شایسته سالاری را رعایت می کرد، ولی اینگونه نشد.
امروز پیام تقدیر و تشکر اشخاصی نامشخص از مدیرعامل شرکت نفت در فضای مجازی نشر یافته که در آن از شایسته گزینی و جوان گرایی مدیرعامل شرکت نفت تقدیر کرده اند، در حالی که مشخص نیست چه کسی این نامه را انتشار داده است!
به عنوان یک ایده، اگر کمالی واقعا قصد تغییر داشت، می توانست این تغییر و حذف رویکرد سیاسیون را کم کم اجرایی می کرد. سنگ بزرگ نشانه نزدن است و کمالی نیز همینگونه پیش رفت. اگر کمالی واقعا نظر سیاسیون را کمی محدود می کرد، تعدادی از انتصابات را با نظر نماینده و تعدادی از آنها را بر اساس انتخاب «اصلح تر» انجام می داد، مردم و جامعه مطالبه گر می توانستند در دوره های بعد کم تر شدن رویکرد سیاسیون را مطالبه کنند، اما کمالی هم راه را اشتباه رفت، او با لجبازی افرادی به افرادی میدان داد که شایستگی کمتری داشتند.
از طرفی مردم گچساران که هوای نفتی را استشمام می کنند و فضای زندگی انان کاملا متفاوت با محدوده زندگی شرکت نفتی است، قربانی مصلحت طلبی کمالی می شوند. کمالی و کاهکش دو روی یک سکه هستند و به نظر می آید کمالی نیز با کمی اختلاف و تفاوت همان راه کاهکش را می رود. در واقع او هم به فکر این مردم نیست، چرا کارکنان این شرکت، مدیران میانی و مدیران ارشد به فکر آوردن اعتبار مسوولیت های اجتماعی نفت به گچساران نیستند.
آقای کمالی چرا مصلی گچساران سیستم سرمایشی ندارد، چرا گچساران از مراکز تفریحی و ورزشی و خیلی از زیرساخت های مورد نیاز محروم است؟ چرا مردم روستاهای نفت خیز باید در محرومیت به سر ببرند و امکانات اولیه را نداشته باشند؟
شما باید به مردم، رسانه ها، دانشجویان و مطالبه گران پاسخگو باشید، اعتبارات نفتی و مالیات و بودجه های نفت کجا هزینه می شود؟ متأسفانه کمالی هنوز خود را به مردم اثبات نکرده و با این وضعیت او هم دست کمی از کاهکش ندارد. فرمانداری و دیگر ادارات از جمله شهرداری هیچ مطالبه ای از شرکت نفت ندارند، و اگر طالبه ای هم داشته باشند مردم از آن خبردار نمی شوند! تا کی مسوولان سکوت می کنند و حق مردم خورده می شود!
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
وقت آن رسیده است که شورای نگهبان و هم هئیت نظارتی به شعار و عملکرد نماینده ای که بعنوان نماینده مردم می گفت اگر در مسائل شرکت نفت دخالت کردم رسوای دوعالم شوم اگر شورای نگهبان و هئیت نظارت توجه نکند حتما رسوای دو عالم خواهند شد
باوی
Iran, Islamic Republic of
همه نمایندگان به جای قانون گذاری در عزل و نصب مدیران دخالت می کنند پس نمیشه گفت یک نفر به دلیل اینکه تفاوت حزبی دارد مسیر اشتباه رفته
Nima naderi
Iran, Islamic Republic of
با سلام تا الان در همین مدت کوتاه اکثرا از کمالی راضی هستن و انتصاب های خوبی داشتن ولی یک سوال مطرح هست واقعا این خبری که شما کار کردید واقعا عجیبه شما چطور واقعا از یک مدیر عامل که هنوز دو ماه هم نشده که اومده و الان داره کادر مدیریتی خودش رو تعغیر میده در همین ابتدا ازش انتظار دارید که اون چیز هایی که توی خبر با سوال چرا پرسیدید رو انجام بده؟ اجازه بدید و زمان بش بدید اگر کاری نکرد بعد انتقاد کنید و با مدیران قبلی مقایسه کنید. اگر بش اجازه بدن و دخالت نکنن قطعا با توجه به سوابق کاریش موفق میشه
Iran, Islamic Republic of
نیما جان اگر از تغییر مدیران باتجربه و جایگزین مدیران بی تجربه راضی هستی وای بر ما
و رضایتمندی زمانی از یک مدیر حاصل می شود که اکثر قاطبه مردم گچساران و باشت از یک مدیر راضی باشند بعد جناب کمالی کدام کار عمران و ابادی و اکتشاف و اختراع را انجام داده که اکثر مردم راضی باشند ایا رضایتمندی ما باید تغییر چند مدیر باشه یا ملاک ومعیارهای پیشرفت در نفت واشتغال جوانان که هرروز از بیکاری دست به خودکشی می زنند.
تازه میشه گفت این تغییرات رضایت یک نفر بنام نماینده گچساران و پاپوشی بر عملکرد ضعیف ایشان در طول این سه سال قلمداد کردنه ملت شریف گچساران.
باورساد
Iran, Islamic Republic of
کبنا شما که تا همین یه هفته پیش چنان از مدیر و مدیریت جدید تمجید میکردی که ما فکر کردیم نصف سهام شرکت نفت رو بنام نوروز زدن... شما هم اصلا صراطتون مستقیم نیست و اینطور که معلومه متن مطالبتون و اخبارتون تابع مقدار پولیه که به حسابتون میریزن... اینم از رسانه مثثثلا عدالت محوررررر که با مبلغی رنگ عوض میکنه
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه سیاسی رئیس شده باشی وسیاسی عمل نکنی. بله قربانگوی نمایندکان استان مخصوصا لیدر های نماینده فعلی.حتی بیشتر از زمان تاجگردون سیاسی کاری دارند
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
1