تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۶۳۲۵۲
در هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد؛

هفت خان صدور مجوزات واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد / مشاور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: صدور مجوزات حدود 70 مرحله و بطور میانگین 15 ماه زمان می برد / نرخ رشد تولید ناخالص داخلی استان در 10 سال گذشته همیشه منفی بوده / نمی توان شعار سال را تبریک گفت ولی در افزایش قیمت خدمات از دیگران سبقت بگیریم

۱
۰
هفت خان صدور مجوزات واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد / مشاور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: صدور مجوزات حدود 70 مرحله و بطور میانگین 15 ماه زمان می برد / نرخ رشد تولید ناخالص داخلی استان در 10 سال گذشته همیشه منفی بوده /  نمی توان شعار سال را تبریک گفت ولی در افزایش قیمت خدمات از دیگران سبقت بگیریم
کبنا ؛مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: صدور مجوزات در کهگیلویه و بویراحمد حدود 70 مرحله دارد و بطور میانگین 15 ماه به طول می انجامد و گاها تا 3 سال هم طول کشیده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (سه شنبه 16 خرداد ماه 1402) هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست سید احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و به دبیری عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج_ در سالن جلسات این اتاق برگزار شد.
مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست اظهار کرد: در حوزه طرح های نیمه تمام تغییری در تولید حاصل نمی شود، باید برای برون رفت از این بن بست راه حلی پیدا کنیم.
وی در خصوص نرخ بهره وری و تولید در استان اظهار کرد: در 10 سال گذشته بهره وری و تولید ما صفر بوده و باید در این زمینه تلاش کنیم.
منوچهری افزود: تمام سازمان های مرتبط با صدور مجوز مشکل ساز هستند، و یکی از اساسی ترین موانع و مشکلات موجود در فضای کسب و کار استان بوروکراسی اداری، موازی کاری و طولانی بودن روند صدور مجوزها است.
منوچهری بیان کرد: صدور مجوزات در کهگیلویه و بویراحمد حدود 70 مرحله دارد و بطور میانگین 15 ماه به طول می انجامد و گاها تا 3 سال هم طول کشیده است.

مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: استعلام از سازمان ها و ارگان ها 2 تا 3 ماه، استعلام از امور اراضی 3 تا 6 ماه ، استعلام از منابع طبیعی 2 تا 5 ماه، استعلام از امور آب 2 تا 4 ماه، استعلام از کارگروه زیربنایی 4 تا 7 ماه ، تصویب در شورای برنامه ریزی 1 ماه، صدور مجوز در سازمان مربوطه 1 ماه به طول می انجامد.
منوچهری گفت: ناراحت کننده این است که اگر امور اراضی استعلام می کند، همان هم در منابع طبیعی استعلام می شود، بنابراین موازی کاری و استعلام مجدد روند مجوزات را طولانی کرده است.
وی با اشاره به اینکه طولانی شدن روند صدور مجوزات استان، در حوزه سرمایه گذاری خارج از استان و خارج از کشور اثر منفی دارد، بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد باید در حوزه سرمایه گذاری رقابت ایجاد کند، که با این شرایط رقابت شکل نمی گیرد.
وی گفت: تا زمانی که نتوانیم اصلاحات و تغییرات بنیادین در زمینه صدور مجوزات ایجاد کنیم، همچنان تولید ما با مشکل مواجه خواهد بود.

مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: پنجره  واحد اقتصادی تبدیل به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار شده است، و کارهای خوبی در این پنجره صورت گرفته است.
منوچهری با انتقاد از تدوین برنامه های 6 سال گذشته توسعه، گفت: سند راهبردی و برنامه استراتژی سازمان ها بر اساس پیش بینی نرخ رشد اقتصادی استان و برنامه هفتم توسعه، در آینده نزدیک باید تدوین شود.
وی گفت: در بخش محصول ناخالص داخلی استان در 10 سال گذشته همیشه نرخ منفی و معنی دار بوده و امیدواریم که تغییری در این نرخ تولید محصول ناخالص داخلی استان ایجاد کنیم.
منوچهری با اشاره به اهمیت نقش معاونت اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: این دو نهاد نقش سیاست گذاری دارند و تولید را تحت الشعاع قرار می دهند، بنابراین ما سوالاتی مطرح کردیم از این قبیل که؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی در فضای رشد اقتصادی به منظور بهبود فضای کسب و کار و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها چه برنامه ای دارد؟ درخصوص حکمرانی داده محور در سطوح مختلف جغرافیایی استان چه برنامه ای دارند؟ در حوزه نظام فنی برای بهبود کیفیت پایش و ارزیابی پروژه ها چه اقداماتی در دستور کار این نظام قرار دارد؟ برای پروژه های سرمایه گذاری در چارچوب اسناد برنامه های توسعه چه اقداماتی صورت گرفته است؟
وی با اشاره به سخن استاندار در یکی از جلسات گذشتۀ این شورا که گفته بود «باید در بخش خصوصی و دولتی سهم درخور مردم را از قابلیت های استان اخذ کنیم»، افزود: در حوزه آب، منابع طبیعی، معادن و نفت و گاز چه پیگیری هایی به منظور استفاده از سهم درخور در استان صورت گرفته است؟

منوچهری با اشاره به موضوع بعدی بحث خود گفت: بسیاری از زنجیره های تولیدی ما از جمله زنجیره شیلات، زنجیره طیور و ... در استان تکمیل نشده اند که نیاز است بجای افزایش تولیدات، زنجیره ها را تکمیل کنیم.
وی افزود: یکی از راه هایی که به اقتصاد استان کمک می کند و راه میانبری است، خوشه های کسب و کار است. اگر بخواهیم به بحث تولید در حوزه های کسب و کار توجه ویژه ای کنیم، باید خوشه های کسب و کار را در مدار بیاوریم.
منوچهری با اشاره به تورم صعودی 38 درصدی نقطه ای تولیدکننده، بیان کرد: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، هزینه های تولید نسبت به ماه قبل 3 درصد رشد داشته، بخش صنعت نیز نسبت به سایر بخش های اقتصادی بیشترین میزان تورم را تجربه کرده است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت تورم در نیمه دوم سال گذشته مسیر صعودی را طی کرده، گفت: تورم مصرف کننده در اسفندماه 1401، برابر 63 درصد بوده و به بالاترین سطح دوساله خود رسیده است.
منوچهری بیان کرد: در سال 1400 کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول تورم را با 48 درصد داشته، ولی در سال 1402 از رتبه اول تورم به رتبه 8 آمده ولی نرخ تورم استان از 47 درصد به 51 درصد رسیده است.
وی گفت: نهادهای بین المللی می گویند که نرخ تورم در سال 1402 روند صعودی خود را ادامه خواهد داد، بر اساس اطلاعات مرکز آمار، تورم شهری 54 درصد و تورم روستایی 61 درصد است.
مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار کرد: خوشحال کردن مردم تکلیفی است که از سوی مقام معظم رهبری در شعار نوروزی خود به مسوولان ابلاغ شده و مسوولان باید بدانند از هیچ کاری برای بهبود وضعیت مردم و ایجاد شادی و خوشحالی در روحیه آنان ابا نداشته باشند.
منوچهری افزود: کاهش و مهار تورم و رونق تولید در عمل و در نرخ خدمات به مردم و اقدامات تولید قابل سنجش است، نمی توان شعار سال را تبریک گفت و گرامی داشت ولی در افزایش قیمت خدمات از دیگران سبقت بگیریم.
منوچهری در انتها گفت: بخش خصوصی و دولتی دست به دست هم بدهیم، تا بتوانیم در کهگیلویه و بویراحمد تحول ایجاد کنیم و شعار سال را به تحقق برسانیم.
 
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج صدور مجوز واحد تولیدی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی محمدامین منوچهری عبدالله قبادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما ، واقعا حرف دل تولید کنندگان و فعالان بخش خصوصی که توسط ادارات دولتی از بابت استعلام های تکراری و موازی و هزینه های سنگینی که بابت استعلام ها و کارناشناسی های در یافت می کنند ، احسنت بر شجاعت و حق طلبی و حق گوییی شما ،
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
1