تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۶۲۸۶۲
ریاست مرکز ترویج جهاد کشاورزی چیتاب مطرح کرد

اعظَمِ غیاثی : قیمتهای مطرح شدهٔ کود شیمیائی در فضاهایِ عمومی و مجازی به هیچ وجه صحت ندارد.

مردم گول دلالان را نخورند.
۱۶
۳
اعظَمِ غیاثی : قیمتهای مطرح شدهٔ کود شیمیائی در فضاهایِ عمومی و مجازی به هیچ وجه صحت ندارد.
کبنا ؛ریاست مرکز ترویج جهاد کشاورزی چیتاب مطرح کرد : قیمتهای مطرح شدهٔ کود شیمیائی در محافل عمومی و فضای مجازی به هیچ وجه صحت ندارد.
به گزارش "کِبنا" از چیتاب همیشه با نزدیک شدن به فصل بَرداشتِ مَحصولاتِ کشت دیم، و شروع فصل دوم کشاورزی ( کِشتِ آبی ) حرف و حدیثهایی مبنی بر نبود، کمبود ، و گرانی کودهای شیمیائی مطرح و لقلقه زبان کشاورزان می شود.
بخش کبگیان یکی از مهمترین مناطق کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در کنار کاشت محصولات دیم قطب مهم کاشت محصول برنج و باغداری می باشد.
اعظم غیاثی ریاست مرکز ترویج جهاد کشاورزی چیتاب در واکنش به صحبتهای مطرح شده در فضای مجازی و حقیقی مبنی بر افزایش ناگهانی قیمت کودهای شیمیائی مورد نیاز کشاورزان با اذعان به اینکه عده ای ناخواسته یا ندانسته و کارشناسی نشده صحبتهای بی اساس مبنی بر افزایش قیمت کود شیمیائی مطرح می کنند گفت: مطرح شدن هزینه کود و عدم دریافت و توزیع آن در مقطع زمانی که مردم خیال می کردند کود گران شده است بخاطر بحران آب در کشور دچار منع ارائه و فروش شده، که دونرخی شدن قیمت کود، و قفل شدن سامانه کشاورزی را در بر داشت.
غیاثی افزود: در جلسات متعدد، بخشدارمحترم، شورای شهر، مرکز ترویج جهادوکشاورزی چیتاب با فرماندار و مدیرکل محترم با ارائه دُبیِ قابل توجه آب کبگیان (خاصه رودخانه چیتاب و آبهای روان) برنامه منع کشت برنج در بخش بایکد شد.
این مسئول با اشاره به وضعیت مناسب ذخیره کودهای بهاره در انبارهای شرکت خدمات حمایتی و کارگزاری ها اظهار داشت: در سال گذشته تمام سهیمه انواع مواد کودی مخصوص زمینهای دیم جذب شد و درسال جاری نیز برای نیاز کودی کشاورزان در کشت بهاره و تابستانه تامین و تدارک دیده شده و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
وی، کاشت برنج را یکی از محصولات کشت بهاره در چیتاب وحومه نام برد و افزود: با توجه به اینکه شهر چیتاب وروستاهای حومه در زمینه تولید برنج رتبه بالایی را دراختیار دارد، و سال زراعی پیشرو بارش چشمگیری داشتیم برنامه‌ریزی‌های لازم جهت کشت مورد نیاز در نظر گرفته شده، که به کشاورزان عزیز توصیه می کنم با بهره گیری از روش های بهینه کشاورزی با مصرف آب کمتر، محصول بیشتری را تولید کنند.
این مسئول با اذعان به همکاری کشاورزان با توجه به اهتمام کشت برنج درکل حوزه، تاکید کرد: کود اوره سفید یارانه ای با قیمت کیسه ای ۱۵۰هزارتومان با محور هر کشاورز یک کیسه، تا قبل از نشاء کاری برای آنها تخصیص یافته و کودهای مورد نیاز برای زمان شالیکاری نیز پیش بینی شده است.
غیاثی از کارگزاری های بخش خواست تا با توجه به شرایط پایانی سال گذشته، کود مورد نیاز خود را خریداری و به انبارها حمل کنند.
وی یادآور شد: هریک از کشاورزان می توانند جهت دریافت کود موردنیاز، به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و پس از احراز هویت برای دریافت صدور حواله الکترونیک اقدام کنند.
مهندس غیاثی بدست آوردن دو عنصر، افزایش کیفیت محصول، و افزایش عملکرد بهره وری کشاورزان در محصول را منوط به استفاده ترکیبی اوره ، فسفات، و پتاس برشمرد و خاطرنشان کرد: چون خدمات حمایتی، مجوز دریافت کود سفید را منوط به استفاده ترکیبی و تلفیقی از مجموعه کودهای موجود اعلام کرده اند، فلذا کشاورزان عزیز گول تبلیغات سوء دلالان جهت تشنج بازار کود نیاز به کشت را نخورند.
وی ادامه داد: دونمونه کود فسفات۱۳ درصد به قیمت هرکیسه۲۴۰ هزار تومان و کود پتاس، سوپر فسفات ۴۶ درصدبه قیمت هرکیسه ۵۵۰ هزار تومان تخصیص و توزیع خواهدشد.
ریاست جهاد کشاورزی چیتاب در پایان گفت: انشالله تعالی، همه تلاش مجموعه جهاد کشاورزی چیتاب در سایه اعتلای شعار سال " مهار تورم رشد تولید داخلی " در تعامل با بخشداری و شورای شهر و بخش معطوف خدمت صادقانه جهت اجرای عدالت در تخصیص توزیعِ مطالبات به حق کشاورزان زحمتکش بوده و هست.


٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭
خـبر نگار : اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

متین..
Iran, Islamic Republic of
جناب رسام سلام
به جهاد کشاورزی امر کنید تا جلوی بازار سیاه کودو بگیرن
خیلیا هست که تو این بازار مظلوم واقع میشن
شهلا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
توزیع کود در دروهان خوب نیست لطفا مدیریت بفرمایید
اکبر سرچنار
Iran, Islamic Republic of
قیمتل کوچنش درستن که قیمت کودش درست بویه؟
مدنی
Iran, Islamic Republic of
سه ساله تیسه کود وم ندانه همشه این دست یک عامل اونم راحت بازار سیاه
مهدی..ساران
Iran, Islamic Republic of
جهاد کشاورزی باید هر نفره حوالشه بیه وه خوش
کوده نیه دست اشخاص ایطوری مردم حقشو ضایع ایبو
مارال
Iran, Islamic Republic of
چرا کود شیمیایی که از فضولات نفت خودمون درست میشه باید با این قیمت هنگفت به مردم فلک زده ما داده بشه؟
پروانه
Iran, Islamic Republic of
ای خدا کارمو وه جی رسیه که باید سی یه کیسه کود بلانسبت بلانسبت سگ دو بزنیم، مگه چه خبر شده؟
روئیا
Iran, Islamic Republic of
بخش کبگیان تنها چیزی که داره همین کشاورزیه
حالا بیان کود و..گرون کنید تا کلا فلج بشن؟
این است دولت انقلابی، و حکومت عادلانه ؟.
هستی
Romania
با سلام
توزیع کود در بخش کبکیان واقعا درست و اصولی و طبق میزان زمین هر کشاورز صورت میگیرد و از زمانی غیاثی ریس جهاد چیتاب شده واقعا بخش از همه لحاظ متحول شده
Iran, Islamic Republic of
میشه بکی از تحولاتش بگید؟ چون فقط غیاثی مال صالحونه خوب شده😄
کریم
Iran, Islamic Republic of
مدیر جهاد کشاورزی چیتاب بفرماید توزیع ناعادلانه کود رو چطوری مدیریت میکند.مگر همه کشاورزان بخش حق کشت ندارند و با هم کشت نمیکنندد که بعضی روستاها را با اولین محموله توزیع میکند و بعضی روستا ها که را هم میگوید سری بعد. هرچه به چیتاب و صالحان نزدیکتر باشی پارتی قویتر هست. ای خداااااا
وحید
Iran, Islamic Republic of
چرا ناعادلانه توزیع میکنید. به هر روستا که دوس دارد زودتر سهمیه میدهد
کریم
Iran, Islamic Republic of
کبنا نظرات مخالف را هم بزن. همه جا ناعدالتی هست.حتی در توزیع سهمیه کود
فرشاد
United States
همش دسته دلاله وهرکسی پارتی داره کودش زودتر به دستش میرسه
United Kingdom
نونم ای تحولی ک ای خانم ایجاد کرده چه بیه در ثانی قیمت هم تا خاسه گرون وابو وابیع م جلوشه گروته اوطرفم جمعیت هر بخشی بیشتر بو سهمیه اش بیشتره
ایشا مرغه نترسیت تنظیم کنیت اومیته یچی سر هم کنیت سی تبلیغات فقط ک رئیسی ایخو بیا بابا بسه ای مسخره بازیل سی ختو خوبه مردم ده و همه چی آگاهین
Iran, Islamic Republic of
فضای مجازیش و عمومیش هیچ خبری نبی ختو داخل بوق و کرنا صدا ایکنیت بگیت یه کاری انجام دیته ک هیشکه تیسو نکرده ولی خیچم نکردیته
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1