تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۶۲۰۹۷
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی صیانت از جنگل‌های استان باشد

۰
اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی صیانت از جنگل‌های استان باشد
کبنا ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهکارها و اقدامات پیشگیرانه، کنترل و مهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مورد تاکید بوده و در دستور کار استان قرار گرفته است.
به گزارش کبنا، عیسی شهامت در نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گرم شدن هوا و خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سال پربارشی را پشت سر گذاشت و همین موضوع خطر آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را افزایش می‌دهد که تدابیر لازم توسط دستگاه‌های متولی اتخاذ شود.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۷ درصد مساحت استان دارای جنگل است و نگهداری آن به محیط زیست و منابع طبیعی واگذار شده است، افزود: دستگاه‌ها نباید تذکر دهنده باشند بلکه برای صیانت از جنگل‌ها و مراتع برنامه ریزی داشته باشند.
وی با بیان اینکه برخی از مناطق استان مانند منطقه خامی مستعد آتش سوزی است، گفت: این مناطق مستعد داشتن کد ویژه ملی هستند که دستگاه‌های متولی جهت اختصاص اعتبار به این مناطق رایزنی کنند.
 شهامت بیان کرد: جنگل‌های زاگرس ملی و بین المللی است و اعتبارات استان به تنهایی نمی‌تواند پاسخ گوی نگهداری از آن‌ها باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه، همه دستگاه‌های اجرایی در مواقع آتش سوزی وظایفی بر عهده دارند، تصریح کرد: شاخص‌های هر دستگاه در مواقع آتش سوزی مشخص و بازخوانی شود.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، نیازمند خرید دمنده هستیم که یک درصد اعتبارات تبصره ۱۹ در حوزه پدافند غیرعامل برای خرید تجهیزات اختصاص داده شود.
شهامت از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل مانسون به جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: علی رغم اینکه اعتبار خوبی برای جبران سیل مانسون به جهاد کشاورزی اختصاص داده شده اما تاکنون به دلیل تاخیر در پاسخ گویی به استعلامات مانده است که دستگاه‌ها سریع‌تر پاسخ استعلامات را بدهند.
 مدیرکل مدیریت بحران استاندار هم با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها بر پیشگیری از آتش سوزی است، گفت: اگر آتش سوزی رخ دهد مهارش سخت خواهد شد.
علیرضا نیکروز عنوان کرد: همه اقدامات لازم برای پیشگیری و مقابله با هرگونه آتش سوزی در استان مورد تاکید است. وی اظهار داشت: مردم محوری برای پیشگیری و مقابله با هرگونه آتش سوزی اصل اساسی و اولویت است و در این خصوص نیازمند همکاری بیشتر در این زمینه هستیم.
 نیکروز ابراز داشت: آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع با احتمال وقوع بالا در فصل گرما طی سال‌های اخیر مشکلات جدی ایجاد کرده است بطوریکه مردم و مسئولین برای هرگونه وقوع و مهار آتش سوزی باید آمادگی بیشتری داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1