تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۴۶۰۸۸۹

سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: دشمنان برای نجات خود به «کشف حجاب» متوسل شده‌اند/ آمر به معروف می‌تواند با منطق کار خود را انجام دهد/ در انتخابات آینده رقابت هم دو جناحی، هم درون جناحی است

۲
۱
سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: در انتخابات آینده رقابت هم دو جناحی، هم درون جناحی است
کبنا ؛اخیرا رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی کارگزاران و مسئولان نظام با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان در پایان سال جاری، گفتند: مسئولان مرتبط، راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات» را از هم اکنون مشخص کنند تا انتخاباتی خوب، سالم و با مشارکت بالا داشته باشیم.
در همین زمینه با حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت و گویی داشتیم که مشروح آن در پی می آید:
 از دیدگاه شما مردم و مسئولان با مقوله بی‌حجابی چگونه باید برخورد کنند؟
مقوله حجاب از قوانین الهی و انسانی است و در چهارچوب قانون نظام مقدس اسلامی می‌باشد. آقا درباره کشف حجاب با صراحت اعلام کردند که «حرام شرعی و سیاسی است». مقام معظم رهبری همچنین اشاره کردند، افرادی که این کار را کردند، اگر بدانند چه سیاست مکارانه و شیطانی پشت پرده هست، هیچ وقت دست به این کار شنیع نمی‌زنند.
استکبار، موضوعی را چالش قرار می‌دهد تا بتواند از این طریق امیال شیطانی خود را پیاده کند و آن براندازی جمهوری اسلامی ایران است. این‌ها در فتنه بنی‌صدر، فتنه 78، فتنه 88، فتنه 96، فتنه 98، فتنه 1401 و جریانات مختلف، ملت ایران را امتحان کردند و متوجه شدند که مردم تسلیم عده‌ای فریب خورده در داخل کشور نخواهند شد. لذا مردم ایران صف‌شان را از صف آنها جدا می‌کنند.
آشوب‌های اخیر سال 1401 این مطلب را به وضوح نشان داد. دشمنان رها نمی‌کنند و دلیل آن روشن است، چون آمریکا و اروپا رو به فروپاشی جدی هستند و ضعف فراوانی آنها را گرفته است. درون اروپا مثل فرانسه، انگلیس، آلمان و حتی در داخل آمریکا اعتراضات بسیار شدیدی علیه حکومت‌ها وجود دارد و آن‌ها با قدرت پلیس مردم را خفه می‌کنند، اما این کار زمان معینی دارد و این رویدادها به فروپاشی کشورهای اروپایی آمریکایی منجر خواهد شد. این مسأله برای ما در این قضیه روشن است. دلیل آن رشد گسترش بصیرت ملت‌های جهان است و عامل این رشد بصیرت جهانی، انقلاب اسلامی ایران است که به عنوان یک الگوی رهایی‌بخش برای همه ملت‌های مظلوم عالم نقش‌آفرین است و این مطلب را همه خوب می‌دانند.
عربستان به معضل یمن گرفتار شد؛ می‌خواست سه روزه معضل یمن را حل کند اما هشت سال طول کشید و علی‌رغم ائتلاف با آمریکا، اروپا و اسرائیل، ضربه‌های سنگینی خورد. عربستان در سوریه، عراق، لبنان و فسلطین شکست خورد و درون خود نیز گرفتار معضلاتی است. عربستان و کشورهای خلیج فارس به این نتیجه رسیدند که باید زلف‌شان را به زلف جمهوری اسلامی گره بزنند. آمریکا که گفت عربستان گاو شیرده است، سران سعودی متوجه شدند که آمریکا توهین بزرگی کرده است، بایدن هم عرضه‌ای ندارد و اسرائیل رو به فروپاشی است و نشانه‌های آن را می‌بینیم. بنابراین، عربستان به همراه ائتلاف عربی، با بن‌بست روبرو شد؛ لذا برای حفظ چهار روز حکومت‌شان به جمهوری اسلامی پناه آوردند.
امروزه اقتدارجمهوری اسلامی در خاورمیانه به نمایش گذاشته شده است. چه چیزی می‌تواند به اقتدار جمهوری اسلامی ضربه بزند؟ دشمنان به چیزی به نام کشف حجاب متوسل شده اند تا شاید بتوانند نجات پیدا کنند و بتوانند اهداف شیطانی و پلید خود را در این مسیر به نمایش بگذارند. ولی ما مطمئن هستیم که ملت ما با توجه به محتوای دقیق معارف قرآنی، قانونی، انقلابی و رشد بصیرت با چالش کشف حجاب مقابله خواهد کرد و این موضوع به نفع نظام جمهوری اسلامی پیش خواهد رفت.
توصیه شما به برخوردهای تند، نامتعارف و نامعقول مثل ریختن ماست روی سر زنان بی‌حجاب، چیست؟
این مسائل دست و پا زدن باقی مانده فریب‌خوردگان و حتی برخی جریانات سیاسی داخل و خارج کشور است. این‌ها هم به جایی نمی‌رسد، فقط برای جامعه ما ایجاد مزاحمت می‌کنند و نگرانی به وجود می‌آوردند. استکبار به دنبال ناامنی درون تشکیلاتی نظام است، ولی با اقتداری که جمهوری اسلامی دارد این‌ها را جبران خواهد کرد.
یعنی کسی که به نام امر به معروف، سطل ماست را روی سر زن بی‌حجاب ریخت، مهره استکبار است؟
نه، این مسأله از دو حال خارج نیست، یا جهل و نادانی است و حرکت جاهلانه‌ای است. یا شخصی که این کار را کرده، مأمور است؛ بالاخره عده‌ای برای چنین حرکت‌هایی مأموریت دارند. این‌ها محکوم است و به جایی نخواهد رسید.
آمر به معروف می‌تواند با منطق کار خود را انجام دهد و هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. این‌ها دست و پا زدن است و این نوع کارها کارهای عاقلانه و صحیحی نخواهد بود.
با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره مسأله انتخابات و راهبردهایی که بیان کردند، از نظر حضرتعالی شروط تحقق این راهبردها چیست؟
به خاطر دوراندیشی و آینده‌نگری مقام معظم رهبری حفظه الله باید خدا را شکر کنیم که واقعاً باید گفت که این شخصیت بزرگوار، هدیه و نعمت الهی است. ان شاءالله تا ظهور حضرت مهدی(عج)، سالم و با عزت و اقتدار در این مسیر از وجود ایشان استفاده کنیم.
مقام معظم رهبری برای انتخابات آینده هدف‌گذاری کردند و این هدف‌گذاری عبارت از اقتدار ملی مردم شریف جمهوری اسلامی ایران است. این اقتدار باید تقویت شود و ایشان برای راهبردهای تحقق این هدف بزرگ، مثل گذشته چهار مطلب فرمودند.
نکته اول اینکه انتخابات باید سالم باشد. بی‌تردید به دنبال انتخاباتی که مشکلاتی از نظر سلامت پیدا کند، رسانه‌های بیگانه سوء استفاده می‌کنند؛ مثل جریان انقلاب مخملی «جین شارپ» که گفت، «تقلب در انتخابات، رمز اردوکشی خیابانی برای تغییر نظام است». سلامت انتخابات چنان قدرتی دارد که به دست بیگانگان و دشمنان بهانه نخواهد داد. لذا تأکید بر سلامت انتخابات، مسئله بسیار مهم و حیاتی است. سلامت انتخابات چند بُعد مهم دارد: اول اینکه، درون جامعه اسلامی انقلابی ما را تقویت می‌کند. دوم، دشمنان اسلام را در خارج و داخل مأیوس‌تر از گذشته خواهد کرد. لذا مسئولین و فعالان سیاسی جامعه به این موضوع باید توجه کنند که بخش اعظم سلامت انتخابات به وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی در اجرای انتخابات برمی‌گردد.
نکته دوم، امنیت مسأله است. ما شاهدیم در دنیا وقتی انتخاباتی برگزار می‌شود، اختلافات درون تشکیلاتی آن کشور موجب می‌شود تا صندوق‌های رأی با معضلاتی روبرو شوند، یا ربوده می‌شوند، یا آتش زده می‌شوند یا مسائل دیگر به دنبال دارد. خوشبختانه در طول چهل و چهار سال انقلاب، تمام انتخابات در کشور با امنیت کامل برگزار شده است و به این مسأله باید توجه ویژه‌ای کرد. لذا مسئولیت این کار، هم بر عهده نیروهای نظامی و انتظامی است و هم مربوط به مسائل قضائی است که باید نظارت کامل بر اجرایی شدن امنیت داشته باشند.
مسأله دیگر اینکه انتخابات باید رقابتی باشد. با وضعیتی که از نظر سیاسی در داخل کشور مشاهده می‌کنیم، معمولاً در گذشته رقابت بین دو جناح بود. در این دوره پیش‌بینی من این است که رقابت هم دو جناحی، و هم درون جناحی است. لذا باید انسان‌های شایسته‌سالار با رأی قاطع مردم در مصدر قانون‌گذاری و مجلس خبرگان قرار گیرند. لازمه آن این است که بینش مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی و اوضاع و احوال جهانی و پیروزی‌های جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی بالا و بالاتر رود.
این مطلب قابل توجهی است؛ یعنی هر چه اطلاع‌رسانی مستند به توده مردم صورت گیرد، جهت‌دهی برای رقابت صحیح شکل خواهد گرفت. این اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، مثل صدا و سیما و روزنامه‌ها، و سخنرانی‌ها از تریبون‌های مختلف است. لذا اطلاعات باید مستند باشد و مورد مشاهده جامعه قرار گیرد. این هم مطلب درستی است، واقعا اگر رقابت باشد شور و هیجان ایجاد می‌کند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که برخی دشمنان اسلام بحث تحریم را مطرح کنند؛ ممکن است برخی جریانات داخلی و خارجی دست به چنین کار خلافی بزنند و در گذشته سابقه هم دارد. لذا رقابت می‌تواند خنثی‌کننده مباحث تحریمی بیگانگان در داخل کشور باشد.
امیدوارم افراد انقلابی، مومن، ولایت‌مدار، متخصص و متعهد بر مسند قانون‌گذاری بنشینند و این هدف جز با رأی سالم، امنیت و رقابت شکل نخواهد گرفت. ما مطمئن هستیم انتخابات آینده، اقتدار جامعه ایرانی را در سطح بین المللی به نمایش خواهد گذاشت.
اگر این‌ شرایط دست به دست هم دهند، انتخابات پرشور، پرقدرت و با معرفتی در سطح بین‌الملل خواهیم داشت.
نکته‌ای که مقام معظم رهبری در راهبردها اشاره فرمودند، مسأله مشارکت است. با توجه به اینکه امروزه برخی مشارکت را ابرچالش انتخابات پیش رو می‌دانند، از دیدگاه شما با توجه به فضای سیاسی و اقتصادی کشور، شرائط تحقق مشارکت و اینکه مردم پای صندوق رأی بیایند، چیست؟
درباره مشارکت مردم، چند مطلب به عنوان واقعیت باید گفته شود. اول اینکه عده زیادی از مردم ایران، به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتماد کامل دارند و حتی افرادی که تفکر ملی دارند هم به وطن و کشورشان معتقد هستند. این دو گروه اعتماد دارند و ان شاءالله در انتخابات شرکت می‌کنند، اما به دلیل گرفتاری‌های اقتصادی، ضعف معیشت، ضربه‌هایی که جریان دلار به کشور می‌زند، رشد گرانی و تورم و مسائل دیگر، به اعتماد عده‌ای از مردم ضربه وارد شده است.
راهبرد حل این مشکل آن است که به شعار امسال یعنی «مهار تورم و رشد تولید ملی» در چند ماه آینده با قدرت عمل شود. اگر دولت بتواند تورم را در سطح نازلۀ داخل کشور با شیوه‌ها و سیاست‌های مختلف مهار کند، اعتمادِ ضربه خورده برمی‌گردد. در این صورت گرانی رفع می‌شود، نقدینگی در مسیر رشد تولید به کار می‌افتد، پایه پولی تقویت می‌شود، منابع درآمدی جامعه به واسطه تولید بیشتر، رشد می‌کند، اقتصاد صادرات‌محور شکل واقعی پیدا می‌کند، استفاده از رشد تولید داخلی برای مردم بالا خواهد رفت و کار و کارگری رشد می‌کند.
اگر این اعتماد برگردد، مشارکت مردم بی‌تردید چندین برابر خواهد شد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که دشمنان برای ایجاد اختلاف تلاش خواهند کرد تا مشارکت ضعیف گردد و انتخابات ضعیفی برگزار شود، ولی مردم به اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت علاقه دارند که نماد آن را در 22 بهمن 1401 مشاهده کردیم. بی‌تردید اعتماد ملی با برطرف شدن مشکلات می‌تواند بازگردد و در روز قدس مجدداً این اعتماد ملی را خواهیم دید.
البته چند مسأله باید حل شود؛ اول، مشکل مسکن است. بستر ضعف مسکن برای انسان‌های محتاج، نیازمند و اجاره‌نشین مسئله مهمی است. دوم، مشکل اشتغال است. رشد بی‌کاری در جامعه ما خسارت و فسادآور است و باید این معضل از بین برود. سوم، ازدواج برای جوانان است. معمولاً استکبار جهانی موج‌سواری می‌کند. یعنی این مشکلات را به رخ جامعه می‌کشاند و اختلاف و اعتراض علیه نظام را برمی‌انگیزد.
 لذا دولت سیزدهم باید بسترهای موج‌سواری را در طول چند ماه آینده به سرعت و با عملکرد مثبت بردارد و اگر قول و وعده‌ای می‌دهد باید عملیاتی شود. تبلیغات، شعار دادن و گفتمان‌درمانی موجب مشارکت نمی‌شود، بلکه به اعتماد ضربه می‌زند. باید اقدام عملی صورت گیرد و مردم اقدامات عملی را مشاهده کنند تا میزان مشارکت در انتخابات آینده چندین برابر شود. اگر مشارکت واقعی شکل گیرد بی‌تردید مشتی به دهان یاوه‌گویان بین‌المللی و جریانات داخلی خواهد بود.
امیدواریم در طول چند ماه آینده، آنچه که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد، مهار تورم و رشد تولید فرمودند، دولت عملیاتی کند تا بستر موج‌سواری از دست بیگانه گرفته شده و میزان مشارکت در انتخابات چندین برابر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رز
Iran, Islamic Republic of
بدبخت اونایی که هنوز روشما احزاب حساب می کنند همینا بقیه ملت بدبخت کردند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب، اصول گرا دیگه تمومه ماجرا
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1