تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۶۰۷۵۷
در محل برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛

وزیر ارشاد: جامعه اسلامی ۴۵ سال پیش علیه کشف حجاب قیام کرده؛ چنین جامعه‌ای اجاز به بازگشت به دوران جاهلی را نخواهد داد / هیچ بازگشت به عقبی نباید اتفاق بیفتد

۵
۱
وزیر ارشاد: جامعه اسلامی ۴۵ سال پیش علیه کشف حجاب قیام کرده؛ چنین جامعه‌ای اجازه بازگشت به دوران جاهلی را نخواهد داد
کبنا ؛وزیر ارشاد در محفل انس با قرآن ویژه بانوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: جامعه اصیل ایرانی پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر تکامل خودش قرار دارد. در این مسیر هیچ ارتجاعی پذیرفتنی نیست و هیچ بازگشت به عقبی نباید رخ دهد.
به‌گزارش کبنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در محفل انس با قرآن ویژه بانوان که امروز جمعه هجدهم فروردین ماه در محل برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، سی امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن را نقطه عطفی در ادوار مختلف این نمایشگاه برشمرد و گفت: این نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالایی برپا شده و در شان ام القرای جهان اسلامی و انقلاب اسلامی باعث تفاخر و در عین حال سربلندی امت انقلابی شده است.
به نوشته تسنیم، وی با بیان اینکه امسال با بسیج امکانات، مساحت نمایشگاه به دوبرابر افزایش یافته است، گفت: از ویژگی‌های بارز نمایشگاه بزرگ قرآن این است که در مقابل چشم همگان عظمت فعالیت فرهنگی و تاثیرگذاری آن به تصویر کشیده می‌شود.
وی با اشاره به بازدید چندساعته شب گذشته خود از بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: برای دهه هشتادی و دهه نودی‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی در نمایشگاه امسال تدارک دیده شده است و با همت بخش‌های مختلف، ظرفیت تاثیرگذاری عظیم فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان به رخ کشیده شد.
اسماعیلی ادامه داد: این نمایشگاه امسال بطور همزمان در ۱۵ مرکز استان در حال برگزاری است و امیدواریم از سال آینده بصورت گسترده تری در شهر‌های مختلف کشور برگزار شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حوزه بانوان اقدامات خوبی در معاونت قرآن و عترت آغاز شده است، تصریح کرد: این محفل نورانی که امسال دومین برای دومین سال متوالی در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود، ابتکار خوبی است که بانوان خلاق، حافظین قرآن، پژوهشگران و اندیشمندان قرآنی در جامعه بانوان در آن حضوری فعال و‌موثرثمر دارند. از سوی دیگر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جلوه‌ای باشکوه از درخشش بانوان قرآنی به نمایش گذاشته است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اتفاق مهمی در سبک زندگی خانواده‌ها رخ دهد، بانوان فرهیخته از مهمترین نقش آفرینان این تحول به شمار می‌روند، گفت: امیدواریم با ترویج سبک زندگی قرآنی این تحول مهم را در جامعه ایرانی به پیش ببریم.
‏ ‏ وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عبور از دولت اسلامی به عنوان مرحله سوم تحقق تمدن نوین اسلامی و ورود به جامعه اسلامی از ماموریت‌های مهم دولت انقلابی است، جامعه اسلامی به معنای ترویج سبک زندگی مومنانه بر اساس ارزش‌های ایرانی اسلامی است و بانوان گرامی از مهمترین نقش آفرینان این مسیر به حساب می‌آیند.
زانوت رو عمل نکن؛ با این روش توی خونه درمان میشی
زانوت رو عمل نکن؛ با این روش توی خونه درمان میشی
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
وی افزود: انقلاب اسلامی در گام دوم خود به دنبال نقطه آرمانی تمدن نوین اسلامی است و این تمدن بعد از تکمیل و ارتقای مراحل قبلی که مهمترینش جامعه اسلامی است، اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره به اینکه برپایی باشکوه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نخستین روز‌های سال جدید، نویدبخش آغاز خوشی در حوزه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است، گفت: جامعه اصیل ایرانی پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر تکامل خودش قرار دارد. در این مسیر هیچ ارتجاعی پذیرفتنی نیست و هیچ بازگشت به عقبی نباید اتفاق بیفتد، زیرا جامعه اسلامی ۴۵ سال پیش علیه برهنگی و کشف حجاب قیام کرده و از سویی ۹۰ سال پیش در دوره رضاخان در گوهرشاد پای ارزش‌های انقلابی اسلامی ایستاده است. اینچنین جامعه‌ای اجاز به بازگشت به دوران جاهلی را نخواهد داد.
گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از شرکت در محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان از بهش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید به عمل آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورتون اینه که قوانین بر اساس نظر مردم هست جامعه بعد از ۴۵ سال نظراتش عوض شده ,
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت جناب وزیر عزیز تافضای ولنگارمجازی دردسترس نسل جدیده کارسختی است حفظ ارزشها چراکه این نسل با این هجمه عظیم فرهنگی وخوباختگی ایجادشده آینده روشنی رابرای کشور نخواهدساخت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با کمال احترام ولی آقای محترم هر وقت یه روز کامل با روسری و مانتو اونم تو بهار و تابستون گشتی اونوقت بیا از این حرف های دلار گرون کن و اقتصاد کمر شکن بزن 🙄
سید
Iran, Islamic Republic of
85میلیون خودشون تصمیم بگیرن حجاب اجباری باشه یا خیر بنده شخصا با حجاب موافقم ولی بزور نمیشه کسی رو مجبور به کاری کرد
Iran, Islamic Republic of
افرین برعسکر وفامیلش
دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی، از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در ...
نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

ترامپ تصور می‌کرد، تحریم‌ها، ایران را به زانو در خواهد آورد اما او فراتر از اینکه ما ...
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1