تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۶۰۴۶۹
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

از افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه تا رسوم نامناسب

۰
از افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه تا رسوم نامناسب
کبنا ؛جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی دو رکن امت و ملت، امربه معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد مردم از مهمترین گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستان‌ها بود.

افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در سال مهار تورم جای تاسف است
امام جمعه سوق گفت: افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در سال مهار تورم جای تاسف است.
افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در سال مهار تورم جای تاسف است
حجت الاسلام مهدی کیانی اصل امام جمعه سوق در نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال را سال مهار تورم رشد تولید نامگذاری کردند در حال حاضر مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تورم است و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری همواره یکی از سیاست‌های اعلام و بعضا اعمال‌شده ۴۰ سال اخیر در کشور بوده و صدها حکم و مقرره قانونی صرفاً با هدف حمایت از تولید در ایران تصویب شده است.
کیانی اصل تصریح کرد: پرداخت انواع تسهیلات ریالی و ارزی،  اعطای انواع یارانه،  ارائه زمین و انرژی ارزان،  خریدهای اجباری بخش خصوصی و دولتی از تولیدات داخلی و  وضع تعرفه‌های وارداتی از  جمله مباحث برای رشد تولید هستند راهکارهای تقویت رشد و تقویت ملی اول مردمی سازی اقتصاد دوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و سوم مبارزه اساسی با فساد و چهارم  نگاه و حرکت انقلابی در مسیر ثبات اقتصادی تحقق شعار سال نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است و رشد اقتصادی تنها از طریق جهش تولید حاصل می شود در شرایطی که اتاق فکر های آمریکایی نبرد همه جانبه علیه اقتصاد کشور  راه انداختند بهبود وضع اقتصادی کشور نیازمند یک رشد سریع و مستمر است.
وی افزود: راه مقابله با نقشه های اقتصادی آمریکایی خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است اولویت کشور باید در جهت رشد اقتصادی، مهار تورم،سطح رفاه جامعه و رفع کاستی های معیشتی خانواده ها باشد در این میان روحیه جهادی کارگشاست، با کار مخلصانه و روحیه بسیجی است که دشمن به عقب خواهد رفت در دوران دفاع مقدس اگر همین روحیه جهادی نبود دشمن عقب نمی رفت امروز هم در نبرد اقتصادی روحیه جهادی لازم است.
امام جمعه سوق یادآور شد: درگیری های داخلی صهیونیست ها فراتر از یک اختلاف سیاسی است حادثه اخیر در رژیم غاصب صهیونیستی نشان داد که اوضاع امروز این رژیم دقیقاً طبق همان پیش بینی جلو می‌رود که برخی مقاماتش آن را گفتند باید با کابوس فروپاشی قبل از ۸۰ سالگی روزگار فلک بار خود را بگذرانیم و همان شعار رهبری که فرمود این رژیم ۲۵ سال آینده را نخواهد دید کم‌کم محقق میشود و شاهد اضمحلال این رژیم غاصب قبل از ۲۵ سال خواهیم بود و حملات اخیر نیروهای مقاومت در سوریه و عدم پاسخ آمریکا نشان داد که آمریکا قدرت بازدارندگی خود در منطقه را از دست داده برای تکمیل حلقه‌های خروج اجباری از منطقه آماده شود مثل کاری که در افغانستان شد و به شکل خفت بار از آنجا خارج شدند.
کیانی اصل به سالروز جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد: 12فروردین نخستین حکومت الله است، از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست ملت باید امروز عید بگیرند و زنده نگه دارند روزی که کنگره های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فروریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین حکومت خداست و جای آن نشست. نجات این کشور و رسیدن به آن نقطه که شایسته این ملت است فقط در سایه اسلام و جمهوری اسلامی و نظام اسلامی امکان پذیر است.
خطیب جمعه سوق با بیان اینکه در سالی که به نام مهار تورم نامگذاری شده است افزایش خودسرانه و بسیار بالای قیمت شن و ماسه جای تعجب و تاسف دارد بیان کرد: اگر اتحادیه این کار را انجام داد که کار غلط و اشتباهی انجام داد هر چند که رئیس سازمان صمت گفته ما اتحادیه نداریم از مدیر صمت و مدیرکل تعزیرات حکومتی ،دادستان استان و شهرستان ها انتظار داریم که با این افراد برخورد جدی و قاطع انجام بدهند.
وی ادامه داد: برخی جرائمی که اعلام می‌کنند واقعاً بازدارنده نیست چون برای یک کارخانه این جرائم برای یک یا چند روز به دست می اورد، اقدامات قاطع تر  بای انجام داد نرخ خودسرانه و بسیار بالا باعث متضرر شدن حقوق مصرف کننده است برای ساخت مسکن هم که هدف دولت است مشکل زیاد ایجاد میکند واقعاً دیگر کسی توان ساخت مسکن با این وضعیت را ندارد از مردم می خواهیم که گزارش دهند و نهادهای مربوطه و نظارتی و پیگیر گزارش هم باشند.
کیانی اصل با بیان اینکه از مواضع دولت محترم در باب صیانت از عفاف و حجاب تقدیر و تشکر میکنیم ادامه داد: البته علاوه بر کار فرهنگی و تبیینی برخورد سلبی هم نیاز است که باید این برخورد با مواجهه فعال و هوشمندانه انجام شود طرح لباس عفیفانه در کشور وجود ندارد ،تولید پوشاک مناسب برای بانوان وجود ندارد اگر هم چیزی باشد بسیار گران قیمت است، تولید چادر در کشور امکان پذیر است اما چادر هم خیلی گران قیمت است از دولت ،از مجلس از اصناف می خواهیم که نظارت کنند تلاش کنند برای طرح لباس عفیفانه در کشور ،البته با تولید کننده لباس های جلف و غیر عفیفانه تذکر داده شود و اگر قبول نکردند برخورد قاطع و قانونی انجام شود.
وی گفت: رعایت مقررات رانندگی از مهم‌ترین معروف‌های نوروزی و متاسفانه در این ایام شاهد جانباختن تعداد زیادی از هموطنان بودیم که این ایام را برای برخی از هموطنان ما را تلخ کرد و مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در ایجاد حوادث رانندگی و جاده‌ای که در تحقیقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انسانی است که درصد بالایی از تصادفات به این عامل بازمی‌گردد و از آنجا که عامل انسانی نیازمند آموزش، تغییر رفتار و فرهنگ‌سازی است، از همین رو، فرهنگ به سختی تغییر پیدا می‌کند و امر فرهنگ‌سازی زمان‌بر است.
کیانی اصل خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بهترین راهکار برای کاهش تصادفات رانندگی در آینده، آموزش و فرهنگ‌سازی از همان دوران ابتدایی در مدرسه است چرا که سن کودکی مناسب‌ترین سن برای یادگیری است به طوری که آموزش‌های داده شده در ذهن آنها نهادینه می‌شود و در واقع دو عامل آموزش و اعمال مقررات مکمل یکدیگر هستند و به هیچ عنوان مقابل هم قرار ندارند و در رانندگی برخی رفتارها مصداق اذیت و آزار دیگران است و از این جهت، این امور اخلاقاً ممنوع است و از اعمالی مانند؛ بوق زدن‌های بی‌جا، ایجاد سر و صدا، پارک دوبله، ایجاد راه‌بندان، سبقت‌گرفتن‌های خطرناک، پیچیدن جلوی خودروهای دیگر بدون رعایت ضوابط، پاشیدن گِل و لای، آلوده‌کردن هوا خودداری کنیم.
امام جمعه بهمئی از رسوم نادرست در این شهرستان انتقاد کرد
انتقاد امام جمعه  بهمئی از رسوم نادرست
نماز جمعه شهرستان بهمئی این هفته به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد.
وی گفت: سال جدید را مقام معظم رهبری سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری کردند این یعنی اقتصاد کماکان اولویت اول کشورما است رفع دغدغه های معیشتی مردم با اقدام و حرکت جهادی و مدیریت جهادی انجام میشود تمام تلاش دشمن برای تضعیف انقلاب و ایران است. 
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: آمریکا و جبهه استکبار برای مهار قدرت روزافزون جمهوری اسلامی عرصه معیشت مردم و اقتصاد را آماج توطئه ها قرار داده است با ابزار تحریم برای اعمال فشار حداکثری بر مردم از هیچ اقدامی چشم پوشی نکرده اند این سیاست به اعتراف خود آمریکایی ها شکست خورده است.
وی بیان داشت: راه مقابله با تمامی نقشه ها و توطئه های اقتصادی آمریکا خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است امروز بزرگ ترین جهاد مسئولان رشد اقتصادی و مهار تورم و رفع مشکلات معیشتی جامعه است.
حجت الاسلام صلواتی افزود: ما باید به سمت استقلال اقتصادی حرکت کنیم، راه آن هم رشد تولید ملی است باید تولید رونق پیدا کند. 
وی تصریح کرد: باید از تولید داخلی حمایت شود راه کارهای تقویت و رشد تولید اولا باید اقتصاد را مردمی سازی کنیم با اراده مردم با سرمایه مردم با حضور مردم با میدان دادن به جوانان این محقق میشود باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم باید با مفاسد اقتصادی مبارزه شود تا شعار سال محقق شود.
حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: این روزها شاهد سخن پراکنی الهام علی اف هستیم الهام علی اف با تهدید ارمنستان به دنبال تصرف مناطقی خارج از قره باغ است.
وی ادامه داد: هدف از تصرف این استانی که دنبال آن هستند و ایجاد این دالان زنگزور است این منطقه دارای مرز ۴۴ کیلومتری با جمهوری اسلامی است دسترسی ایران را به اروپا و اوراسیا شامل میشود با تصرف این دالان دسترسی ایران به اروپا و آسیا مسدود می شود.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: اهداف پشت صحنه تحرکات این فرد این است که حامی اصلی الهام علی اف رژیم خبیث صهیونیستی است به تعبیری کوری عصا کش کور دیگر شود رژیم صهیونیستی از آن حمایت نظامی و سیاسی میکند رژیم صهیونیستی به دنبال این است بحرانی که در سرزمین های اشغالی است را به منطقه قفقاز کشانده که چند بازیگر اساسی را درگیر کند و از جمله ایران و روسیه را درگیر کند.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: اکثریت مردم آذربایجان شیعه هستند به دلیل پیوند فرهنگی تاریخی دینی مذهبی بنای خودمان را صبر راهبردی قرار دادیم و این باعث همدلی مردم آذربایجان و ایران خواهد شد و توطئه صهیونیست را خاموش خواهد کرد.
حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: اتصال ایران و ارمنستان خط قرمز نظام ماست اگر صهیونیست ها بخواهند علیه ایران توطئه کنند ما جواب آنها را در تل آویو و حیفا خواهیم داد اگر صهیونیستی ها دست از پا خطا کنند ما موجودیت آنها را به خطر می اندازیم ما نسل تهرانی مقدم و سلیمانی ها و عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین عرصه های جهاد تبیین روایت دفاع مقدس است یکی از ابزار های موثر در جهاد تبیین سینما است یقینا یکی از نیاز های ضروری شهرستان بهمئی سینما است لذا از نماینده مجلس استاندار و مسئولین تقاضا میکنم که به فکر این نهاد فرهنگی در این شهرستان باشند قدرت تاثیر گذاری سینما در تمامی مسائل بسیار وسیع و عمیق است یکی از آثاری که این روز ها بر پرده های سینماست فیلم سینمایی شهید بروجردی به نام غریب است که زندگی و شرایط اوایل انقلاب این رزمنده کم نظیر دفاع مقدس و از فرماندهان اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس را به تصویر می کشد.
حجت الاسلام صلواتی افزود: فیلمی که نمایان گر تربیت انقلابی و مکتب امام راحل است نشان دهنده تحول روحی جوانان زیر سایه آموزه های دین است این فیلم یک تصویر بومی سازی از امنیت است شهید بروجردی به مسیح کردستان معروف است کردستان را نجات داد.
امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: از خانواده ها جوانان هئیت ها نهادهای مذهبی و مساجد و فرهنگی مثل سپاه عزیز آموزش و پرورش درخواست میکنم که زمینه دیدن این فیلم را برای خانواده ها و نسل جوان فراهم کنند
وی بیان کرد: روز پنجشنبه ۱۷ فروردین ولادت حضرت امام حسن (ع) است نکته ای که اینجا عرض میکنم در زمان امام مجتبی (ع) مردم از یاری جبهه حق و امام حق خسته شدند فرصت تربیت خصوصی برای اهل بیت پیشین هم فراهم نشد خط مقابل امام حسن (ع) خط نفاق بود امام در مقابل خط نفاق نرمش قهرمانانه را انتخاب کردند و باطل بودن خط نفاق را روشن کردند. 
وی بیان داشت: از تحریف قرآن جلوگیری کردند مبارزه با نفاق سخت پیچیده و زمان بر هست منافق میگوید من بر حق هستم درحالی که باطل است می گوید من اسلامم درحالی که کفر است میگوید من انقلابی ام در حالی که ضد انقلاب است در یک چنین شرایطی امام حسن (ع) به معاویه و جریان نفاق میدان دادند اما چون متوجه خدا نبودند و با ولی خدا تنظیم نبودند راه را گم کردند. 
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: خودشان خودشان را افشا کردند و این نشان می دهد خودشان باطل هستند امام حسن مجتبی (ع) الگوی مبارزه با نفاق است امام حسن (ع) میدان مبارزه را با معاویه عوض کرد به این ترتیب که وقتی دید مردم عافیت طلب اند وقتی دید مردم حاضر به جنگ در میدان نیستند شروع به کادر سازی پشت پرده کردند این روز را به جهت روز احیای سنت های حسنه افطاری دادن است.
حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: همه ی ما مخاطب نائب امام زمان هستیم باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم بپذیریم ما در حال جنگ اقتصادی هستیم ما مورد حمله واقع شدیم عرصه میدان جنگ جنگ اقتصادی است یکی از عیب های ما مردم اسراف است ما هم نسبت به آب برق گاز و بنزین خیلی باید مراقبت کنیم ما جز کشورهای پرمصرف دنیا هستیم باید صرفه جویی کنیم باید مصرف خودمان را کاهش دهیم برای رفع مشکلات باید اسراف تجمع گرایی و هزینه هارا کاهش دهیم.
وی افزود: یکی از آفات استان ما و شاید شهرستان ما همین اسراف، تجمل گرایی ها و هزینه های غیر ضروری است در مراسم اموات و تشییع جنازه ها چقدر اسراف می شود.
تیراندازی و رها کردن فشنگ یک کار بیهوده و بی ارزش است یک عده ای مسابقه ی طایفه ای در اسراف و گناه کردن دارند اینها ظلم به خودتان و سایر مردم و اموات است بعضا در یک مراسم بیش از هزار فشنگ رها میشود این گناه و حرام است این هزینه ها را بدهیم برای مرحوم نماز های قضایش را ادا کنند روزه های قضایش را بگیرند قرآن برایش بخوانند برای خانواده ی فقیری که ماه هاست گوشت به چشم ندیده اند هزینه کنیم و روح میت را شادکنیم یکی از عادات غلط این است که ما متاسفانه در مراسم اموات آماده غذا خوردن هستیم.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: یعنی برای غذا خوری صاحبان عزا را بدبخت تر و بیچاره تر میکنیم طرف یکی از عزیزانش از دنیا رفته باید به فکر نماز وحشت قرآن و ذکر برای مرده اش باشد اما ما کاری کردیم که به فکر گوشت و سایر مکافات و گرفتاری ها است.
وی خاطر نشان کرد: اسلام و دین چه میگویند؟ رسول اکرم (ص) در شهادت جعفر طیار به حضرت زهرا (س) دستور دادند تا سه روز برای صاحب عزا غذا ببرند مواظب باشیم داریم چکار میکنیم این رسم ها رسم غلطی است من مسئله ای رابا شما مردم مطرح میکنم قضاوت با شما مردم باشد میتی که نماز و روزه قضا دارد، میتی که بدهکار است میتی که عباداتهای فوت شده دارد نباید کار دیگری انجام داد.

مسئولین کم توجهی به مناطق گردشگری چاروسا را جبران کنند
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: مسئولین کم توجهی به مناطق گردشگری چاروسا را جبران کنند.
مسئولین کم توجهی به مناطق گردشگری چاروسا را جبران کنند
 حجت الاسلام علی حیدرحیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: روز طبیعت در قرآن کریم بیش از 750 آیه اشاره به ظواهر طبیعت می‌کند و ابعاد گوناگون جلوه‌ها و زیبایی‌های آن را یادآور می‌شود؛، 450 آیه درباره زمین سخن می گوید در اغلب این آیات، ما را توصیه به مطالعه کتاب طبیعت و پند‌آموزی آن می‌کند.
وی عنوان کرد: برنامه ریزان و طراحان شهری و ساختمان باید حفظ طبیعت را اولویت اول خود قرار دهند و هم مردم مخصوصا در این ایام که میهمان طبیعت هستند باید مواظبت کنند از طبیعت و با پاسداران طبیعت همکاری کنند علی الخصوص در این منطقه که کمبود نیرو و امکانات است واقعا مقام معظم رهبری نکته‌ی مهمّی که باید آینده‌سازان در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی میکنند که از نظر ظرفیتهای طبیعی و انسانی، کم‌نظیر است و بسیاری از این ظرفیتها با غفلت دست‌اندرکاران تاکنون بی‌استفاده یا کم‌استفاده مانده است.
حیدرخواه بیان کرد: در این منطقه هم ظرفیت گردشگری هست و هم پوشش گیاهان دارویی و همچنین مساله معدن از ظرفیت خوبی برخوردار هست که باید امکان استفاده از آنها مهیا شود و مسئولین به مناطق گردشگری چاروسا که از ظرفیت های عظیمی هم برخوردار است استفاده و کار کنند و بدانند اگر این مناطق در گوشه دیگری بود شاید چه خدماتی که به آن اضافه می کردند.
وی به سالروز شهادت حضرت خدیجه اشاره و گفت: اولین خیر و مجاهد اقتصادی در اسلام   اگر کمک‌هاى خدیجه(س) نبود شایددر حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ى عمده‌اى به‌وجود مى‌آمد. شکل‌گیری و پیش‌برد نهضت جهانی اسلام مدیون حمایت‌های مادی، معنوی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضرت ام‌المؤمنین(س) در کنار پیامبر خدا(ص) است. این مهم با موضع‌گیری و رفتارهای شایسته آن حضرت مانند تصدیق و تأیید پیامبر(ص)، شکستن تحریم و مقاومت اقتصادی، مشاوره‌های راه‌گشا و دفاع از حریم رسالت و اسلام نوپا در دوران ازدواج با پیامبر، قبل و بعد از بعثت به‌دست آمد.
حیدرخواه به سالروز جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرد: ملت ایران برای رسیدن به 12فروردین و رقم زدن نظام جمهوری اسلامی خون دل ها خورد و رنج دوران کشید؛ بارها زمین خورد در نهضت تنباکو در نهضت مشروطه در نهضت ملی شدن نفت در 15 خرداد 1342 اما از پا نایستاد و در 22 بهمن 1357 توانست با آن تجربه ای که از این شکست ها به دست آورد به رهبری امام فقیه فیلسوف عارف عادل به آرمان خود دست پیدا کند و کمتر از 2 ماه بعد  از پیروزی انقلاب اسلامی در 12 فروردین 1358 همه پرسی برگزار کند که   98 درصد مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند. 
وی گفت: تنها انقلابی است که خودش را به همه پرسی گذاشت جمهوری اسلامی حکومتی است متکی به آرای ملت و مبتنی بر قواعد موازین اسلامی جمهوریت آن یعنی مبتنی بر آراء ملت و مردمی است و اسلامی آن یعنی بر اساس موازین دین اسلام رفتار خواهد کرد و انقلاب اسلامی ایران بر سه رکن اصلی، عدالت، مردمی بودن و اسلامی بودن ابتناء یافته است و به فرموده مقام معظم رهبری عدالت باید گوهر بی همتا و تابناک بر تارک جمهوری اسلامی باشد.و ایشان از اینکه الان ما در مساله عدالت به این نقطه دست نیافتیم ابراز نارضایتی کردند علیرغم اینکه  جمهوری اسلامی در شمار موفق‌ترین حاکمیت‌های جهان در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه‌جای کشور، و از مناطق مرفّه‌نشین شهرها به مناطق پایین‌دست آن بوده است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: مبارزه با فساد اصلی ترین لازمه استقرار عدالت در جامعه است و فساد زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت حکومت ها است.در بیانیه گام دوم میفرماید  در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به‌طور دائم باید برای رفع محرومیّت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی بشدت بیمناک باشد. مخصوصا در این بخش که علیرغم اینکه از نقطه صفر به این اینجا رسیدیم ولی هنوز در شأن نظام جمهوری اسلامی کار نشده و نیازمند تلاش جدی مسولان و وحدت کلمه مردم و جوانان منطقه است.
مسئولین بیکاری جوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهند
امام جمعه گچساران گفت:از مسئولین انتظار می رود بیکاری جوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
مسئولین بیکاری جوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: حضرت آقا شعار سال را مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری فرمودند که بایستی کارشناسان و اهل‌فن تلاش کنند تا زمینه فراهم شود و مسئولین اجرایی هم موارد لازم را به کار گمارند.
وی افزود: بنابراین اگر مشکل اشتغال تا حد زیادی حل شود شعار سال نیز تحقق پیداکرده است چون معنای اشتغال یعنی تولید و راه‌اندازی کارخانه‌ها. پس وقتی تولید رشد کند تورم هم مهار خواهد شد و بخش بسیاری از معضلات فرهنگی که براثر بیکاری به وجود آمده نیز مرتفع می‌شود.
حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: بااین‌وجود انتظار از مسئولین این است که بیکاری جوانان را بیشتر موردتوجه قرار دهند که اگر این مشکل مرتفع شود به‌تبع نیز سایر مشکلات هم برطرف خواهند شد.
امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: فردا 12 فروردین مصادف با وفات ام المومنین، حضرت خدیجه سلام‌الله علیها است. اموال این بانوی بزرگ، ین مبین اسلام را یاری کرد و ایشان اولین زنی بودند که در عالم به اسلام ایمان آوردند و همه عالم اسلام مدیون حضرت خدیجه (س) هستند.
خطیب جمعه گچساران گفت: 12 فرودین نیز سالروز همه‌پرسی محتوای حکومت است که به‌روز جمهوری اسلامی ایران نام‌گرفته است. انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید و رژیم پهلوی به زباله‌دان تاریخ رفت و در 12 فروردین سال 58 مردم نیز پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و 98.2 درصد به جمهوری اسلامی آری گفتند.
وی افزود: متأسفانه برخی افرادی که جیره‌خوار دشمن هستند تفکیک می‌کنند و می‌گویند جمهوریت و نیز اسلامیت و این‌چنین مدعی هستند که جمهوریت آسیب می‌بیند؛ بنابراین خوب است که عاقل باشند و بفهمند چه می‌گویند، درواقع تفکیک جمهوریت و اسلامیت نادانی و بی‌سوادی است چراکه صفت و موصوف باهم هستند.
حجت‌الاسلام حجازی بیان کرد: مردم برای خدا و مبانی اسلام انقلاب کردند و تأکید کردند که این حکومت باید جمهوری باشد و آن جمهوری هم زیر سایه اسلام مدیریت شود، پس آن‌هایی که جیره‌خوار دشمنان هستند بدانند که آب در هاون می‌کوبند.
امام‌جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: اخیراً عمق اختلافات در رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم و تحلیلگران خودشان می‌گویند که عمر رژیم صهیونیستی از اول تشکیل تا آخر حدود 80 سال است؛ بنابراین اختلاف در آنجا مبنایی و ریشه‌ای است و دوران اضمحلال این رژیم منحوس نیز آغازشده و در سراشیبی سقوط هستند.
خطیب جمعه گچساران گفت: اخیراً رئیس‌جمهور کشور آذربایجان مطالبی علیه کشورمان بیان کردند که باید گفت گاهی انسان حیا می‌کند و تا جایی هم حیا می‌کند که طرف مقابلش بفهمد اما فعلاً به این دلیل که مردم آذربایجان مسلمان هستند حیا می‌کنیم وگرنه الهام علی‌اف اهل این منم منم ها نیست و خیلی هم کوچک است.
وی افزود: ایران اسلامی، کشور قدرتمندی است و تنها کشوری است که در جهان موشک نقطه زن دارد و ایران اسلامی طرفدار واقعی بشریت است. پس آقای علی‌اف رژیم صهیونیستی خودش در حال سقوط است پس فریب نخورید.
حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: از وزیر محترم کشور تشکر می‌کنیم که بیانیه‌ای در خصوص رعایت عفاف و حجاب منتشر کردند. برخی افراد بی‌حجابی را در کشور ترویج می‌دهند وزارت کشور به میدان آمد و بیانیه‌ای صادر کرد. توقع نیز اجرا است و همه باید به این بیانیه مهم و راهگشای وزارت کشور عمل کنند و رسماً و عملاً بسیار نرم و منطقی با هنجارشکنان برخورد کنند.
امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: البته حجاب جزو ضروریات دین است و ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر هم نصیحت و هم شناسایی کنند. موضوع حجاب بسیار مهم است و بیش از این دیگر تحمل نمی‌کنیم و طبق قانون برخورد خواهد شد.
خطیب جمعه گچساران گفت: باید توجه داشت که بی‌حجابی مشکل بی‌بند باری ایجاد می‌کند، موجب ناامنی می‌شود و مشکلات بسیاری هم برای خانواده‌ها به وجود خواهد آمد پس همه باید تذکر بدهند و از این اقدامات هنجارشکنانه نیز جلوگیری کنند.
 امام جمعه موقت پاتاوه در نماز جمعه این شهر به فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:
در این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از دو هزار و ۵۰۰ سال نظام سلطنتی، به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.
حجت الاسلام ایمانی تبار افزود: در این روز ملت ایران با رای ۹۸ و دو دهم درصدی خود، ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر داده و به جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.
جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی دو رکن امت و ملت
امام جمعه سی سخت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی به تعبیر مقام معظم رهبری دو رکن امت و ملت است.
حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: این بازو و رکن اسلامیت، جمهوریت نماد حضور مردم سالاری است و به عبارت دیگر ولایت فقیه ثمره حضور فقیه و اسلام شناس صالح و عادل در راس هرم قدرت است.
امربه معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد مردم است
امام جمعه لنده در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷کشور عزیزمان ایران به استقلال سیاسی رسید و در گام دوم انقلاب استقلال اقتصادی را هم کسب خواهیم کرد.
حجت الاسلام محمودی اصل افزود: مسئولان باید مهم‌ترین اولویت خود را به صورت شبانه روزی در جهت رشد اقتصادی، مهار تورم قرار دهند.
وی به شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مطالبات دایمی مردم تحقق شعار سال است که ضرورت دارد از همین ابتدای سال به دنبال زمینه سازی تحقق شعار سال باشیم.
وی به روزه خواری و بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: همه وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم، طیف متدین و مومن جامعه نگران هستند و مردم باید جواب هنجار شکنان را بدهند.
لزوم حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی
امام جمعه سرفاریاب در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) آن بانوی بزرگ را اول زن مومن به اسلام و مادر امامان نام برد و گفت: در کنار صفات برجسته انسانی و ایمانی، حمایت‌های مالی ایشان از پیامبر (ص) برای ترویج و تبلیغ رسالت و دین اسلام کار بسیار ارزشمند و موثر و مهمی بود.
حجت الاسلام زارعی پور با گرامی داشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، این روز را عیدی بزرگ برای ملت ایران دانست و افزود: در این روز با رای قاطع مردم سلطه شیطان و طاغوتیان برچیده و حکومت الله که نوید بخش آزادی و سرافرازی و پیشرفت آن‌ها و آرزوی همه اولیاء الهی و حمایتگر مستضعفان و مظلومان عالم بود استقرار و حکم فرما شد.
وی با تبریک روز طبیعت، صیانت از جلوه‌های الهی در طبیعت را وظیفه عموم مردم و محیط زیست سالم را جزو سرمایه‌های ملی و اجتماعی و متعلق به همه نسل‌ها دانست و ادامه داد: تخریب محیط زیست و منابع طبیعی زیان و مشکلات فراوانی را برای انسان و همه موجودات به وجود خواهد آورد که فرهنگ سازی و احساس مسئولیت عموم مردم و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1