تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۵۹
کد مطلب : ۴۵۹۸۶۱
معاون اقتصادی استاندار:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تربیت نیرو‌های متخصص پتروشیمی است

۰
کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تربیت نیرو‌های متخصص پتروشیمی است
کبنا ؛ معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند طرح پتروشیمی در سطح استان در دست احداث است و سال آینده نیز پتروشیمی گچساران به بهره‌برداری می‌رسد لذا نیازمند نیرو‌های دارای مهارت و تخصص برای به‌کار‌گیری در پتروشیمی‌ها هستیم.
به گزارش کبنا، سید احسان عسکری روز چهارشنبه در نشست شورای مهارت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: احداث گلخانه مدرن گیاهان دارویی یکی از ضروریات استان است و ایجاد آن به عنوان مطالبه استان در دور دوم سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد که سال آینده خواهد بود مطرح شود.
وی افزود: دستگاه‌ها پیشنهاد خود برای دور دوم سفر دولت به استان را به صورت مکتوب به حوزه اقتصادی ارائه دهند تا قبل از آنکه جلسات کارشناسی میان استان و تیم نهاد ریاست جمهوری برگزار شود پیشنهاد مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گیرد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شورای مهارت در چند حوزه به صورت هدفمند کار کند و فعالیت محوری داشته باشد.
عسکری عنوان کرد: اقدامات خوبی در زمینه پرورش کرم میل ورم شده است و راهبر شغلی استان در زمینه پرورش کرم میلورم کار خود را با ۲۰۰ جعبه آغاز کرده که در حال حاضر به دو هزار جعبه رسیده است.
وی ادامه داد: کمیته امداد در حوزه پرورش کرم میل ورم ورود پیدا کند و تأمین تسهیلات گسترش کرم میل ورم از منابع جز یک تبصره ۱۶ اختصاص داده می‌شود که علاوه بر ایجاد اشتغال بازده اقتصادی نیز دارد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: پرورش حلزون از دیگر مواردی است که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و بازدهی اقتصادی شود لذا متولیان در ابتدا آموزش لازم در زمینه پرورش حلزون را در دستور کار قرار دهند سپس به متقاضیانی که علاقمند به فعالیت در این حوزه هستند تسهیلات پرداخت کنند.
عسکری تأکید کرد: بازده حلزون از کرم میل ورم بیشتر است البته اعتبارات تبصره ۱۶ را به مسیر‌هایی که منجر به مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال می‌شود هدایت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اعتباراتی در اختیار آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قرار داده می‌شود تا نسبت به مهارت‌آموزی افراد اقدام کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خواست محور فعالیت‌های خود در سال آینده را مشخص کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه تفاهم نامه میان فنی و حرفه‌ای و وزارت نفت برای آموزش ۵۰۰ نفر منعقد شد، گفت: اعتبار در نظر گرفته برای این طرح افزون بر ۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۱ نفر در شهرستان بویراحمد آموزش داده شده‌اند.
سید نورالله هدایت بیان کرد: مقرر شد که کار آموزش این افراد طی دو سال انجام شود که در کمتر از این زمان نیرو‌ها آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1