کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بحران فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

26 بهمن 1401 ساعت 18:53

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: بحران فضای آموزشی در استان به خصوص شهرستان بویراحمد نامناسب است و تعجب می‌کنم چرا سیاست‌ها و تدابیر در رفع این بحران کارساز نیست.


نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: بحران فضای آموزشی در استان به خصوص شهرستان بویراحمد نامناسب است و تعجب می‌کنم چرا سیاست‌ها و تدابیر در رفع این بحران کارساز نیست.
به گزارش کبنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی روز چهارشنبه (26 بهمن ماه 1401) در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و با حضور اعضا و مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: زیبنده نیست که دانش‌آموز ما فضای آموزشی، ورزشی، آزمایشگاهی و تجهیزات کارکاهی مناسب نداشته باشد چرا که لازم است بجای هزینه‌هایی که بی‌رویه در جا‌هایی دیگر انجام می‌شود برای رفع مشکلات آموزشی بکار گرفته شود.
آیت‌الله حسینی یادآور شد: همه ما اهمیت آموزش و پرورش را می‌دانیم ولی در عمل به درستی اقدام نمی‌کنیم چرا که سرمایه‌های علمی ما از مسیر آموزش و پرورش عبور می‌کنند متأسفانه توجه کافی به آموزش و پرورش نشده است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش که اشتغال و تولید را بدنبال دارد، نیازمند حضور خیران و مشارکت‌های مردمی است.
آیت‌الله حسینی تصریح کرد: با ورود دولت به همه حوزه‌ها نظیر اشتغال، فرهنگ و دیگر حوزه‌ها را که به دولت سپردیم ودولتی کردیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدیم چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های مردم باشد.
وی گفت: اگر آموزش‌ها به خصوص توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای مطابق با نیازسنجی‌ها و آموزش سرزمینی انجام شود، مشکلات اشتغالزایی کمتر خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با انتقاد به وضعیت توجه نامناسب مکان‌های اموزشی و توجه ناکافی به رفع بحران فضای آموزشی در این استان گفت: مناطق محروم زیادی در استان وجود دارد که فضا‌های آموزشی آن‌ها در وضعیت بحرانی است که نگرش جدیدی می‌خواهد.
سید علی احمدزاده تأکید کرد: عقب ماندگی آموزش و پرورش در خدمت‌رسانی آموزشی، ناشی از همین نگاه‌ها و شیوه‌های نادرست محاسبه سرانه فضای آموزشی است که مطابق با وضعیت استانی ما نیست و بهتر اینست که سرانه دانش‌آموزان بر اساس ضریب محرومیت، محاسبه شود.
بنا به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، آمار سرانه آموزشی استان در برنامه و بودجه کشور، به اشتباه ۸. ۲ متر مربع اعلام شده است چرا که استان ما هم اکنون، ۱۷۲ هزار دانش‌آموز دارد و فضا‌های آموزشی ما مطابق با سرانه آموزشی اعلام شده، باید یک میلیون و ۳۹۴هزار متر مربع، باشد در صورتی که در استان قریب به ۸۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی داریم و حدود ۴۰۰ هزار مترمربع فضا کم داریم.
حسینی نیک اضافه کرد: با این فضای موجود آموزشی در استان، سرانه آموزشی در استان ما نزدیک به پنج مترمربع است که این خطه به لحاظ استاندارد و کیفیت امکانات آموزشی جزء ۱۵ استان‌های آخر است.
وی تأکید کرد: اگر این سرانه اشتباه آموزشی استان، اصلاح نشود نگاه خیرین و حتی مسوولان کلان کشوری نسبت به استان، بی‌تفاوت خواهد بود.
کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت توپوگرافی، دارای مناطق سردسیری و گرمیسری است و در این خطه هزارو ۶۰۰ روستا وجود دارد که بسیاری از مناطق این استان از داشتن مکان آموزشی مناسب محروم هستند.


کد مطلب: 458498

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458498/بحران-فضای-آموزشی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1