کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

شناسایی ۶۰ کودک کار خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد

23 بهمن 1401 ساعت 18:35

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰کودک کار خیابانی در استان شناسایی شده‌اند که ۱۵ نفر از آن اتباع خارجی هستند.


معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ کودک کار خیابانی در استان شناسایی شده‌اند که ۱۵ نفر از آن اتباع خارجی هستند.
هدایت عظیمی‌فر اظهار داشت: مرکز حمایتی آموزشی کودکان کار خیابانی استان در کنار مراکز اورژانس اجتماعی از طریق مداخله‌های اجتماعی، حضور می‌دانی برای شناسایی، آگاه‌سازی عمومی و آموزش خانواده‌ها برای کاهش این پدیده فعالیت می‌کند.
وی تأکید کرد: کارشناسان اورژانس‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بازدید‌های می‌دانی برای انجام آموزش و مراجعه به خانواده کودکان کار خیابانی انجام داده‌اند تا از پیامد‌های این پدیده اجتماعی زیانبار پیشگیری کنند.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین مددکاران اجتماعی به صورت مستمر برای شناسایی و انجام خدمات مشاوره به صورت می‌دانی در خیابان‌های محل کار کودکان مذکور در استان حضور یافته‌اند.
وی تأکید کرد: سال‌های (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) ۲۱۴ نفر از کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی که پس از تشکیل پرونده برای حمایت از آنان در ابعاد آموزشی تلاش شده بود.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس قانون برخی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به کودکان کار خیابانی وظیفه دارند اما مشارکت آنان در این زمینه اندک است.
وی معتقد است: پدیده کودکان کار خیابانی همچون دیگر آسیب‌های اجتماعی ریشه در متغیر‌های کلان اقتصادی و اجتماعی دارد.
عظیمی فر تأکید کرد: کاهش و کنترل کودکان کار خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند انجام اقدام‌های فرهنگی جدی‌تری است.
وی ادامه داد که با اطمینان نمی‌توان گفت اما به نظر می‌رسد تعدادی از کودکان کار خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد شکل سازمان یافته به خود گرفته است و افرادی در حال بهره وری از این کودکان هستند.


کد مطلب: 458349

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458349/شناسایی-۶۰-کودک-کار-خیابانی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1