تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۴۵۸۳۰۴
عصر امروز برگزار شد

سخنرانی منوچهر متکی در جمع شورای وحدت اصولگرایان یاسوج: خداوند نگفته ما هر طور عمل کنیم حتماً پیروز می‌شویم، کشورداری یک فن و یک هنر است / ۸ سال دولتی بر ما حکومت کرد که جهت‌گیری‌اش درست نبود / برخی احزاب خوش نشین‌اند، تا موقعی که در حکومت هستند اپوزیسیون نظام می‌شوند، وقتی از قدرت خارج می‌شوند اپوزیسیون همه چیز می‌شوند /برای آقای رئیسی شورای وحدت بیشترین میدان داری را کرد/ جهت‌گیری‌های آقای رئیسی درست است اما مشکلاتی در جامعه وجود دارد / راه و تصمیم درست را مدیریت درست به سرانجام می‌رساند / من دلم گرم است به تبعیت آقای رئیسی از ولایت فقیه/ در گذشته یکی از مشکلات این بود که رئیس جمهور حرفی می‌زد و رهبری حرف متفاوتی داشتند

۶
۰
سخنرانی منوچهر متکی در جمع شورای وحدت اصولگرایان یاسوج: خداوند نگفته ما هر طور عمل کنیم حتماً پیروز می‌شویم، کشورداری یک فن و یک هنر است /  ۸ سال دولتی بر ما حکومت کرد که جهت‌گیری‌اش درست نبود / برخی احزاب خوش نشین‌اند، تا موقعی که در حکومت هستند اپوزیسیون نظام می‌شوند، وقتی از قدرت خارج می‌شوند اپوزیسیون همه چیز می‌شوند /برای آقای رئیسی شورای وحدت بیشترین میدان داری را کرد/ جهت‌گیری‌های آقای رئیسی درست است اما مشکلاتی در جامعه وجود دارد / راه و تصمیم درست را مدیریت درست به سرانجام می‌رساند / من دلم گرم است به تبعیت آقای رئیسی از ولایت فقیه/ در گذشته یکی از مشکلات این بود که رئیس جمهور حرفی می‌زد و رهبری حرف متفاوتی داشتند
کبنا ؛اولین نشست پارلمان شورای وحدت اصواگرایان با حضور منوچهر متکی سیاستمدار، رئیس احزاب ایران و وزیر اسبق در دولت ششم و هفتم، اعضای شورا، برخی چهره‌های سیاسی و دولتی در حسینیه الزهرا یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، منوچهر متکی در این نشست اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ما آسمان و زمین و هستی را بازیگران نیافریده‌ایم، اگر می‌خواستیم بازی در پیش بگیریم از قبل گرفته بودیم، بلکه می‌خواهیم بوسیله حق بر پیکر باطل بیایید، خداوند می‌گوید ما شما را در جنگ میان حق و باطل خلق کردیم. چه بخواهید چه نخواهید خلقت شما در یک مصاف است، تصمیم بگیرید که کدام سمت هستید.
متکی اظهار داشت: معمولاً رهبرانی که انقلاب می‌کنند محافظه کار می‌شوند و سعی می‌کنند امورات را رفع و رجوع کنند، ولی در سال‌های پایینی عمر با برکت امام سخنرانی‌های‌ ایشان را وقتی گوش می‌کنیم احساس نمی‌کنیم که‌ ایشان ۱۰ سال است که انقلاب را رهبری می‌کنند.
متکی بیان کرد: تا زمانی که شعار لا اله الا الله در اقسی نقاط جهان به احتزاز در نیاید مبارزه هست، و تا مبارزه هست ما هستیم. امام در سال ۶۶ و ۶۷ مردم را به یک انقلاب جهانی دعوت می‌کند، همه می‌گفتیم جنگ جنگ تا پیروزی، امام می‌فرمود جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم.
وی اظهار داشت: ما باید اول آنکه جهت‌گیری‌مان را درست کنیم، دوم آنکه کارامدی و توانمندی ایجاد کنیم. اساس پیروزی هر حکمرانی به این دو عامل بستگی دارد. خداوند نگفته ما هر طور عمل کنیم حتماً پیروز می‌شویم. کشورداری یک فن و یک هنر است.
متکی خاطرنشان کرد: برای حکمرانان ما یک جهت‌گیری وجود دارد. ما در انتخابات ۱۴۰۰ به میدان آمدیم، چون دغدغه داشتیم، ۸ سال دولتی بر ما حکومت کرد که جهت‌گیری‌اش درست نبود، دولتی که می‌بایست با توکل زانوی اشتر ببندد، در روز آخر دولت‌شان مقام معظم رهبری فرمودند که شما در این ۸ سال اثبات کردید که به آمریکا اعتماد نمی‌توان کرد و نباید اعتماد کرد.
متکی افزود: در بسیاری جلساتِ مقام معظم رهبری مسوولیت داشتم، رهبری برای تصمیمات خود جلسه می‌گیرند، کارشناس دعوت می‌کنند و در نهایت جمع‌بندی می‌کنند.
متکی افزود: ما گفتیم این ریل‌گذاری به درد انقلاب نمی‌خورد و باید عوض شود، آقای رئیسی مصداق تغییر این ریل‌گذاری بود. ‌ایشان به لحاظ درستکاری، دلسوزی، سوابق، سلامت و شخصیت، و اینکه دو روحانی جوانی که ۳۰ سال قبل در پرورش مقام معظم رهبری بودند، روحانی دیگر را اسم نمی‌برم، ما به این موضوع رسیدیم.
وی گفت: در فضایی وارد میدان شدیم که بنا این بود که انتخابات، انتخابات موفقی نباشد.  
متکی بیان کرد: ما دو انتخابات داشتیم که کاهش مشارکت مردم را داشتیم، هر دو انتخابات در دولت قبل بود، نتیجه می‌گیریم عملکرد دولت‌ها در جذب مردم و حضور در انتخابات مؤثر است.
وی گفت: من رئیس خانه احزاب ایران هستم، ماه گذشته نشستی برگزار کردیم و دو انتخابات کشور را آسیب‌شناسی کردیم. از دلایل کاهش مشارکت مردم عملکرد دولت‌ها است.
وی افزود: در سال ۸۸، مردم تا ۸۵ درصد مشارکت داشتند، عملکرد دولت‌ها مؤثر است، همینطور اینکه مردم از طیف‌های مختلف احساس کنند نماینده‌شان در انتخابات شرکت کرده تا رأی بدهند.
وی با اظهار اینکه «احزاب برای ایجاد مشارکت مردم وظیفه دارند» افزود: برخی احزاب خوش نشین‌اند، تا موقعی که در حکومت هستند اپوزیسیون نظام می‌شوند، وقتی از قدرت خارج می‌شوند اپوزیسیون همه چیز می‌شوند.
وی گفت: یکی از عوامل دیگر برای مشارکت مردم مجلس شورای اسلامی است.
متکی اظهار داشت: امریکایی‌ها و غربی‌ها برای ایران از دوره رنسانس تا دوره انقلاب برنامه داشت، تا زمانی که  امام خمینی آمد و نظم موجود را نفی کرد، ابتدا آمریکایی‌ها جدی نگرفتند، تصور نمی‌کردند انقلاب ایجاد شود، تصور من این است که هنوز زود است که ما با همه وجود درک کنیم که امام چه تحولی ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: آمریکایی‌ها از امام ناراحت هستند نه بخاطر اینکه انقلاب کرد، بلکه بخاطر اینکه این نظم را بهم زد، آمریکایی که چند قرن نظم غربی و آمریکایی را داشت در ایران و جهان پیاده می کرد و تصور نمی کرد امام این نظم آمریکایی جهان شمول را برهم بزند.
وی افزود: عملکرد دولت‌ها در انتخابات مؤثر است، خدای نکرده در دولت آقای رئیسی هم ممکن است کاهش مشارکت اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اعتراضات و اغتشاشات چند ماه اخیر گفت: در دو سال گذشته به جوانان و اقشار مختلف ما و متدینین ما القا کردند که اسلام برای حکومت داری خوب نیست. تقریباً این نظر‌ها که جا افتاد، فتنه اخیر شروع شد. استاد دانشگاه، دانشجو، نوجوان بازداشت شد، به غیر از کف جامعه که به این فتنه نپیوستند.
وی افزود: بنده بعد از سنگالیزاسیون ۱۲ سال است که بازنشسته‌ام و مثل بقیه جامعه زندگی می‌کنم، آنچه که بنده را در میدان‌ها نگهداشته، اعتقاد و باورم است.

متکی گفت: برای آقای رئیسی شورای وحدت بیشترین میدان داری را کرد، قبل از انتخابات به من درخصوص پست گرفتن در دولت رئیسی پرسیدند، بعد از انتخابات نیز پرسیدند، من با یک ضرب المثل گفتم ما کار و تلاشمان را کرده‌ایم، بنده همه خوشی‌ام این است که این ریل‌گذاری عوض شود، چون باور به نگاه امام داریم، مگر باور ندارید به سخنان امام که می‌گفتند روزی می‌رسد که سلاح دشمن از کار می‌افتد، ما آن زمان نمی‌فهمیدیم، این یعنی آمریکا با ادعای ابرقدرتی ۲۰ سال وارد افغانستان می‌شود، و بعد شکست خورده بیرون می‌آید. آیا آمریکا سلاح کم داشت؟ خیر، بلکه نتوانست اقناع کند.
وی با بیان اینکه «امام بالاترین قدرت اقناع را داشت» گفت: آمریکایی‌ها می‌گفتند ما قدرت داریم، منطق ما را بپذیر. امام گفت منطق ما حق است و از حق قدرت می‌گیریم، منشأ قدرت حق است. در ۴۴ سال گذشته دعوا دعوای منطق قدرت آمریکا با قدرت منطق امام بود. دعوای قدرت منطق امام و منطق قدرت امریکا بود.
متکی اظهار کرد: جهت‌گیری‌های آقای رئیسی درست است اما مشکلاتی در جامعه وجود دارد. راه درست و تصمیم درست را مدیریت درست به سرانجام می‌رساند.
وی گفت: زمانی که‌ایشان عازم روسیه بود، خدمت‌ایشان رسیدیم، ملاحظات خود را به‌ایشان گفتیم، گفتیم آقای روحانی ۸ سال تلاش کرد، عضو اجلاس شانگ‌های نشد، ولی شما که آمدید عضو این اجلاس شدید. زمان که آقای رئیسی انتخاب شد، نگاه دولت روسیه و چین به ایران تغییر کرد، ما گفتیم این روسیه می‌خواهد همکاری کند، این چین که در دعوای با امریکا جدی شد، می‌خواهد با ایران همکاری کند. به آقای رئیسی گفتیم شما که به روسیه می‌روید زمینه برای توافقات فراهم است، توسعه روابط با روسیه به نفع ما است، ولی مشکل این است که بدنه بروکراتیک اداری در کشور دارید که تلاش می‌کنند توافقات عملی نشود، چون منتظرند رابطه ما با آمریکا و غرب خوب شود، چرا که صنعت، کشاورزی، نظام اداری ما آمریکایی است، مدیران ۵۰ سال گذشته ما در آمریکا درس خوانده‌اند.  وی  با اشاره به جراحی اقتصادی دولت و طرح آزاد کردن یارانه‌ها اظهار داشت: این جراحی اقتصادی که دارد صورت می‌گیرد همه اقتصاددانان می‌گویند درست است ولی مشکل کجاست؟ وقتی جراحی اقتصادی صورت می‌گیرد فشار به مردم می‌آید، باید این تغییر تدریجی باشد. اطرافیان آقای رئیسی این موضوع را باید بدانند.
متکی اظهار داشت: شرایط کشور شرایط بسیار حساسی است، دولت در میان بیشترین حملات است، من دلم گرم است به تبعیت آقای رئیسی از ولایت فقیه، که شبیه به نسبتی است که مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری خود با امام خمینی داشتند. در حالی که در گذشته یکی از مشکلات این بود که رئیس جمهور حرفی می‌زد و رهبری حرف متفاوتی داشتند.
وی گفت: آقای رئیسی قبل از انتخابات در جلسه شورای وحدت حضور یافتند و چون مسیرشان درست بود ما هم از‌ایشان حمایت کردیم و بعد از انتخابات هم حمایت کردیم. اشکالات را می‌گوییم چون می‌خواهیم دولت موفق باشد.
وی گفت: سالیان سال مجموعه نیرو‌های ارزشی و ولایی در کنار هم بودند، ما یک روز به نام نیرو‌های اصولگرا، یک روز با نام نیرو‌های راست، یک روز نیروی جمنا، یک روز شورای انقلاب، یک روز جبهه متحد اصولگرایان، با رنگ‌های مختلف به عرصه می‌آمدیم، آخرین جایی که میدان داری کردیم شورای وحدت اصولگرایان، در مجلس انتخابات سال ۹۸ مجلس بود، همین مجلسی که به آن نقد هم داریم.
وی افزود: اگر مجلس یا دولت انقلابی حرف آقا را زمین بگذارد، چه کسی حرف‌ایشان را اجرا کند، ‌ایشان به صراحت گفتند نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند، پنهانی نگفتند، اشکار گفتند.
متکی بیان کرد: یکی از ملاک‌های ما برای انتخاب نماینده باید اجرای اوامر و نواهی رهبری باشد.
وی گفت: اگر بخواهیم ظرفیت‌های موجود احزاب در جامعه را داشته باشیم شورای وحدت را شکل دادیم، تا احزاب زیر پر و بال این شورا قرار بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد هر حزبی که میاد سرکار میگه دولت قبل و ویرانه تحویل گرفته ایم و از این حرفها ....
اگر نمی توانید کشور داری کنید!!! نیایید.
روحانی میایید مرتبط می گوید دولت قبل ویرانه به من تحویل داد و 8 سالی حکومت می کند . بعد رئیسی میاد و دوباره همین برنامه ...
بابا به فکر کردم باشید. برنامه و عملکرد خودتان را ارایه دهید.
روحانی گفت: 100 روز کشور چنین می شود و چنان ( پس کو!!!!)
رئیسی گفت: ریل پیشرفت و تورم یک رقمی و فلان مقدار مسکن و رفع بیکاری ....!!!! ( پس کو!!!)

لطفا به حرفهایتان عمل کنید.
بدانید مردم پای انقلاب هستند و خواهند ماند.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
چه خبر از سنگال !؟
آب رو بریز همونجا که داره میسوزه ...
همت
Iran, Islamic Republic of
کاش از خاطرات سفر به سنگال هم می گفتی!!!
Iran, Islamic Republic of
حرف که کنتور نداره!!!
پارلمان
Iran, Islamic Republic of
همین جلسات خصوصی باعث دلخوری وانشقاق واختلاف می گردد. چهره های تاثیرگذاررررررررررررر000000
Iran, Islamic Republic of
اگر خوب بودی که عزل نمی‌دی برو بشین و دست از سر مردم محروم یاسوج بردارید ولی آرد و پول هم بیار
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1