تاریخ انتشار
شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۴۵۷۶۴۲
گزیده خطبه‌های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد؛

عدم شایسته سالاری باعث رواج زیر آب‌زنی می‌شود / از خداوند بترسید / انتقاد از افزایش قیمت گوشت

۱
۰
عدم شایسته سالاری باعث رواج زیر آب‌زنی می‌شود / از خداوند بترسید / انتقاد از افزایش قیمت گوشت
کبنا ؛محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، برخورد با عاملان ناامنی در کشور، برگزاری هرچه با شکوهتر برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر، تشریح دستاورد‌های انقلاب از مهمترین گزیده خطبه‌های ائمه جمعه لیکک، پاتاوه، گچساران، سرفاریاب و چرام بود.
به گزارش کبنا، با حضور مردم متدین و انقلابی نماز جمعه در شهر‌های مختبف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
امام جمعه سرفاریاب فرا رسیدن سالروز ولادت امام محمد تقی (ع) گرامی داشت و با اشاره به عصر تهاجم و تفتیش عقاید در دوران خلفای عباسی که شکنجه، آزار، زندان و نابودی مخالفان را در پی داشت گفت: نوع حرکت و مبارزه این امام همام با حکام جور تبیین روشنگرانه و بصیرت‌آور برای فهم عمومی و آگاهی حداکثری جامعه بود.
حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به ضرورت انجام وظیفه آحاد جامعه در نقش یک تبیین‌گر و آگاهی و روشنی بخشیدن به پیرامون خود، افزود: جهاد تبیین عرصه‌ای دائمی در مبارزه حق و باطل است و تبیین خنثی‌کننده توطئه‌ها است و همواره حقایقی هست که باید آشکار و عموم مردم در جامعه را نسبت به آن‌ها آگاه کرد.
زارعی پور فرا رسیدن دهه فجر را گرامی داشت و اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت اسلامی مردمی تبدیل کرد.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب توهین و جسارت استکبار و غرب به مقدسات مسلمانان و قرآن را نشانه ضعف و شکست آن‌ها دانست و گفت: اهانت‌کنندگان بدانند جامعه اسلامی در برابر این رفتار سخیف آن‌ها خواهد‌ایستاد.
امام جمعه پاتاوه با تبریک ایام الله دهه فجرانقلاب اسلامی، به تشریح دست آورد‌های انقلاب ازنظر، علمی، اقتصادی، معنوی و سیاسی گفت: رویکرد، مهم دشمن درمقابل انقلاب اسلامی کتمان و تحریف می‌باشد و بیان ایام الله و جهاد تبیین راهبرد مقابله با دشمن است.
حجت‌الاسلام سیادت با بیان اینکه تحول انسانی، بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی است افزود: استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصادی انقلاب ایران درجهان کم نظیراست و به لحاظ علم و فناوری هم مقام ۱۴ در جهان و مقام اول منطقه را کسب کردیم.
وی با گرامیداشت دهه پرفروع فجر اضافه کرد: این دهه بهترین فرصت برای بیان دست آورد‌های انقلاب در حوزه‌های مختلف است و مدیران و مسئولان با استفاده از این فرصت خدمات نظام را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
خطیب جمعه شهر چرام گفت: ایران اسلامی در چند ماه اخیر، با یک جنگ ترکیبی و نقشه سرویس‌های جاسوسی دشمنان همراه بود.
حجت الاسلام افشار افزود: اغتشاشگرانی که با تحریک رسانه‌های معاند، سلاح سرد و گرم به دست گرفتند و برای شهروندان حدود دو ماه ناامنی ایجاد کردند، ایجاد رعب و وحشت کردند، به اموال عمومی خسارت زدند، شهدای عزیزی مثل آرمان علی وردی و صد‌ها عزیز دیگر را به شهادت رساندند قابل گذشت نیستند.
وی گفت: آمران، مباشران و قاتلان باید محاکمه و برخورد صورت گیرد؛ و جای مماشات نیست.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی با انتقاد از افزایش گوشت در چاروسا گفت: باید نهادهای نظارتی به خصوص تعزیرات، صنعت معدن و جهاد کشاورزی به قیمت گوشت ورود کنند.
حجت‌الاسلام بهادری امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی به اجلاس سراسری نماز اشاره و بیانات رهبر معظم انقلاب را تبیین کرد.
بهادری به سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور اشاره و گفت: ۱۲بهمن سالروز ورود حضرت امام راحل و روز شروع قدرت اسلام است که پس از 15سال دوری امام به کشور بود که با استقبال باشکوه مردم برگزار شد و یک روز بیاد ماندنی برای کشور رقم خورد که جهان به حیرت درآمد. 
وی با بیان اینکه همه ما باید قدردان خدمات انقلاب باشیم تاکید کرد: مشکلات در کشور وجود دارد و همه می بینیم اما نباید خدمات انقلاب فراموش شوند چرا که انقلاب به مردم و اسلام عزت بخشید و خدمات بزرگی برای مردم رقم زد.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی با انتقاد از افزایش گوشت در چاروسا گفت: قصابان و دامداران که بسیاری از آنها تامین کننده گوشت مردم هستند باید به فکر مردم هم باشند و نباید این مقدار افزایش قیمت گوشت رقم می خورد و حقیقتا باید نهادهای نظارتی به خصوص تعزیرات و صنعت معدن و جهاد کشاورزی به قیمت گوشت ورود کنند و نگذارند مردم در این زمینه نگران باشند. 
امام جمعه بهمئی آتش زدن قرآن توهین به میلیون‌ها مسلمان است ما امت مسلمان اهانت به قرآن مجید کتاب رحمت حکمت و عدالت را محکوم می‌کنیم و از نهاد‌های بین‌المللی جهان اسلام دستگاه فرهنگی و دیپلماسی کشور می‌خواهیم پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اقدامات را در دنیا فراهم کند.
امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته گفت: خودم و همه‌ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: موعظه، آشتی دادن، تدریس، تشویق به جهاد، دعا برای دیگران، امر به معروف و نهی از منکر، راهنمایی و ارشاد دیگران از مصادیق شفاعت حسنه است غیبت، سخن چینی، کارشکنی، تهمت، فتنه، ترساندن از جبهه و جهاد، وسوسه و توطئه از مصادیق شفاعت سیئه است بعضی از افراد شخصیتی دارند که مخل آرامش و تمرکز دیگر افراد هستند افراد بلغایی که تحمل پیشرفت دیگران را ندارند دارای اخلاق فرصت طلبی که فقط به دنبال لغزش و نقطه ضعف افراد هستند به این افراد زیرآب زن می‌گویند.
وی عنوان کرد: این افراد پیوند‌های عاطفی را از بین می‌برند زحمات دیگران را کتمان می‌کنند برای کسب منصب و موقعیت هر تهمت و شایعه‌ای را به دیگران و رقیب می‌زنند خداوند متعال در این آیه می‌فرماید خیرخواهی یا بدخواهی برای دیگران بازتاب نتیجه‌ی آن برای خود انسان است.
وی گفت: عدم شایسته سالاری باعث رواج زیرآب زنی می‌شود «عباد الله اتقوا الله» از خداوند بترسید عبادت‌های ما باید رفتار اجتماعی ما را تنظیم کند در آستانه‌ی دهه فجر هستیم به مناسبت تحقق این معجزه‌ی الهی در این قرن یعنی وقوع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی این امت گرانب‌ها از طرف خداوند در حق مردم مناسب از خطبه‌های نماز جمعه ماه بهمن را به این عظیم‌ترین رخداد قرن اختصاص دهیم.
وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: چرا این ملت باید توسط انگلیس خبیث مورد تاخت و تاز و محاصره اقتصادی قرار گیرد؟ اوج حقارت و ذلت این بود که این ملت با سابقه‌ی درخشان الهی عزل و نصب رأس این ملت در دست بیگانگان بود حکومت پهلوی شمشیر خود را روی گلوی اسلام قرار داد یکی از چالش‌های اساسی مردم با رژیم پهلوی ضدیت رژیم پهلوی با اسلام بود.
حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: هدف رژیم پهلوی زدودن فرهنگ و اخلاق اسلامی از جامعه بود گسترش بهائیت و مسئولیت دادن به آن‌ها در منصب‌های مهم که ضد اسلام بودند.
امام جمعه شهرستان بهمئی عنوان داشت: این ملت برای رواج اخلاق فاضله انقلاب کردند ما برای تشکیل یک نظام مردمی انقلاب کردیم نظامی که وابسته نباشد نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل و مردمی است.
حجت الاسلام صلواتی افزود: ما برای آزادی انقلاب کردیم قبل از انقلاب آزادی بیان فکر تصمیم‌گیری برای مردم نبود ما برای حفظ فرهنگ اسلام قرآن عترت، فرهنگ توحید محور و دین انقلاب کردیم ما برای برقراری عدالت انقلاب کردیم.
حجت الاسلام صلواتی افزود: ما برای ایجاد زندگی آبرومند قیام کردیم ما برای رفع فقر فساد و تبعیض انقلاب کردیم ما برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(ع) قیام کردیم.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: این انقلاب یک رژیم ضد اسلام و دیکتاتور و مستبد را از بین برد و یک رژیم اسلامی و مردم سالار را بر سر کار آورد.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: ماه رجب بهترین فرصت برای کسب تقوای الهی است ارزش انسان در پیشگاه خداوند متعال به داشتن ملکه تقوا است.
وی اشاره کرد: سیاست راهبردی و مستمر جبهه استکبار از روز اول تا به امروز اسلام هراسی است غرب درک غلطی از آزادی دارد همراهی دولت سوئد و کشور‌های غربی از فرانسه تا سوئد به ارزش‌ها و قرآن این نشانه‌ی نژاد پرستی و ضدیت با اسلام است در حالی که غرب به ارزش‌ها و اعتقاد مسلمانان به نام آزادی بیان توهین می‌کند اما زیر سؤال بردن هولوکاست و ارزش‌های جوامع غربی در غرب جرم است.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: شعار آزادی بیان می‌دهند اما تحمل دیدن تصویر سرداران مقاومت و پست‌های اسلامی‌گرایانه را ندارند این یعنی استبداد فرهنگی هدف غرب از این اقدامات انحراف افکار عمومی از بحران‌های داخل جوامع غربی است.
وی گفت: آتش زدن قرآن زمینه‌ی بحران امنیتی و چالش‌های جهانی و توهین به میلیون‌ها مسلمان است ما امت مسلمان اهانت به قرآن مجید کتاب رحمت حکمت و عدالت را محکوم می‌کنیم و از نهاد‌های بین‌المللی جهان اسلام دستگاه فرهنگی و دیپلماسی کشور می‌خواهیم پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اقدامات را در دنیا فراهم کند.
امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: حضرت زهرا(س) راهبردش تبلیغ چهره به چهره بود امروز هر کسی دل داده‌ی به ارزش‌های انقلاب نظام و شهدا است باید با انتخاب همین راهبرد به یاری نظام مقدس جمهوری اسلامی بیاید جهاد فکری آگاه‌سازی و جهاد بیان رسالت همه‌ی ما است نهاد‌های فرهنگی باید اولویت‌شان جهاد تبیین باشد.
وی افزود: آموزش و پرورش باید اولویتش جهاد تبیین باشد ابزار جهاد تبیین زبان قلم و فضای مجازی است.
حجت الاسلام صلواتی اشاره کرد: هدف آمریکا از جنگ روسیه و اوکراین به زانو درآوردن روسیه و تثبیت وابستگی اروپا به آمریکا و جهت دیگر هشدار به چین در صورت الحاق تایوان است آمریکا می‌خواهد با ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین روسیه را در این باتلاق گرفتار کند و کمک‌های مالی اروپا و ارسال تسلیحات جنگی اروپا به اوکراین یک بحران اقتصادی برای اروپا بوجود می‌آورد.
وی افزود: انرژی خود را جایگزین انرژی روسیه کرد و با قیمت گزافتری انرژی خود را به اروپا می‌فروشد خطر بزرگ برای اروپا جنگ هسته‌ای است از دل جنگ روسیه و اوکراین افول قدرت آمریکا بوجود می‌آید.
امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: روابط اقتصادی ایران با روسیه گام به گام در مسیر اتحاد است آمریکا می‌خواهد با ابزار تحریم ایران و روسیه را تضعیف کند این فشار‌ها ایران و روسیه را به سمت همگرایی و اتحاد استراتژیست سوق داده است
یک هئیت تجاری از روسیه به ریاست دستیار ارشد ویژه رئیس جمهور به تهران آمده است هدف از این سفر تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری است.
امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: چهارشنبه ۱۲ بهمن برابر با ۱۰ رجب ولادت با سعادت حضرت امام محمد تقی(ع) است این ولادت با سعادت را به همه‌ی شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
وی گفت: زندگی کوتاه امام جواد جهاد با کفر و طاغوت بود امام جواد(ع) از هوشیاری مردم برای مقابله با قدرت‌های منافق و ریا کار استفاده کرد دشمن به دنبال تغییر باور‌ها و‌ایمان است و ابزار دشمن شبهه علمی و شهوت است.
حجت الاسلام صلواتی افزود: اراده‌ی خدا نصرت و پیروزی جبهه حق است دهه فجر از ایام الله‌ها است ایام الله‌ها تاریخ ساز هستند دشمن می‌خواهد ما ایام الله‌ها را فراموش کنیم یوم الله‌ها روز بیرون آمدن دست خدا به یاری ملت ایران است.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: راهبرد دشمن کتمان و فراموشی ایام الله‌ها است خداوند می‌فرماید یوم الله‌ها را به مردم یاد‌آوری کنید.
وی اشاره کرد: بنا نبود بعد از دو خطبه مجدداً به مسأله صندوق سرمایه‌گذاری ورود کنم اما به جهتی مطلبی را به محضر شما خوبان عرض می‌کنم مردم شریف به عنوان یک طلبه‌ی ناچیز با خود عهد بستم این تریبون در جهت حمایت از مردم باشد این تریبون تریبون انقلاب باشد خدمات این نظام را بیان کند با خودم عهد بستم یک حلقه‌ای باشم بین مردم و مسئولان.
وی با اشاره به صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی افزود: آن چیزی که در رابطه با این صندوق از مسئولان استانی پیگیری کردم گفتند که حجم کار سنگین است و ۱۶ هزار نفر عضو این صندوق سرمایه‌گذاری هستند سود پرداختی در سیستم‌ها ثبت نشده است در یک دفتر است هیئت‌های کارشناسی شبانه روز در حال کار هستند حساب‌رسی زمانبر است.
حجت الاسلام صلواتی گفت: دفتر، سیستم بانکی، حساب بانکی، قرارداد‌ها، مبلغ دقیق پرداختی به مردم، مبلغ دقیق سود چنین شرایطی زمانبر است مردم فهیم شهرستان عزیزان اعضای صندوق سرمایه‌گذاری از جمع خودتان نمایندگانی انتخاب کنید و از طریق نمایندگانتان پیگیر حق و حقوقتان باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

ف.ر
Iran, Islamic Republic of
آقایان سخنران مشکل ملت فقط گوشت نیست از خواب غفلت بیدارشین
پایان دلار توافقی

پایان دلار توافقی

نرخ توافقی دلار از بازار ارز ایران حذف شد و سرانجام بانک مرکزی قیمت‌های بازار آزاد را ...
اعتراض چندباره نمایندگان مجلس به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت

اعتراض چندباره نمایندگان مجلس به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت

چند تن از نمایندگان مجلس برای چندمین با در جلسه علنی در نطق‌های میان دستور و تذکرات کتبی ...
«فضای باز» ضرغامی

«فضای باز» ضرغامی

 نامش عزت‌الله است و کنيه‌اش ضرغامي، اهل نازي‌آباد است و گاه‌‌گاه درکنار ناصر ايماني ...
1