تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۵۶۹۷۸

گزیده خطبه‌های ائمه جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

۰
گزیده خطبه‌های ائمه جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛حضرت فاطمه زهرا( س) الگویی برای زنان مسلمان، محکوم کردن نشریه فرانسوی، برخود قانونی و بدون تعارف با برهم زنندگان امنیت در جامعه، تأکید بر رفع مشکلات آب آشامیدنی برخی روستا‌های پاتاوه از مهمترین گزیده‌های خطبه‌های ائمه جمعه بود.
تأکید امام جمعه لنده بر برخورد بدون تعارف با اغتشاشگران
امام جمعه شهر لنده در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: برخورد قاطع با عامل و عاملان اغتشاشگرانی که امنیت و آرامش جامعه را برهم زدند ضروری و واجب است.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل به ٢۶دیماه سالروز فرار شاه از کشور اشاره کرد و افزود: بعد از قیام خونین مردم رژیم شاهنشاهی از هم فرو پاشید و شاه در این روز از کشور فرار کرد که لازم است این حوادث برای همه نسل‌ها روایت شود.
امام جمعه لنده گفت: اغتشاشگران در همین حوادث به دنبال ضربه زدن به اقتصاد مردم بودند که در کنار نا امنی‌ها و آشوب‌ها اغتشاشگران ما نیز کوتاهی کردیم و خواص باید روشنگری می‌کردند.
وی گفت: سالگرد شهادت فدائیان اسلام را گرامی می‌داریم که توانستند در سال ١٣٣۴در مبارزه با خفقان شاهنشاهی توانستند مبارزه‌های انقلابی خود را به منصه ظهور برسانند که در آن دوران سخت با عمل به وظیفه خود روحیه انقلابی را زنده کردند.
محمودی اصل در مورد مشکلات شهرستان لنده گفت: یکی از گلایه‌های جوانان بحث کاهش سرعت اینترنت بوده است که تأثیر زیادی بر کسب وکار و روند تحصیلی دانشجویان داشته است که‌امیدواریم شرکت مخابرات استان اقدامات و تدابیر لازم را بیاندیشد.
حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی برای زنان مسلمان جهان است
حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت
در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را بخوبی برای مردم ترسیم کرد الگوی مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان است.
وی با تبیین عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی افزود: رعایت این فریضه الهی در سلامت جامعه و پیشگیری از فرهنگ منحط غرب تأثیرگذار است.
امام جمعه سی سخت با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از ابزار‌های رسانه‌ای و فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند، تأکید کرد: توطئه ضربه زدن به ارزش‌های دینی و هجمه به اساس خانواده‌ها محور فعالیت دشمنان نظام اسلامی است که در این خصوص باید با برنامه‌ریزی درست، هدفمند و استفاده از نیرو‌های فکری و انقلابی، این هجمه‌ها و برنامه‌های آن‌ها را خنثی کرد.
مسئولان به قول‌های خود برای رفع مشکل آب آشامیدنی برخی روستا‌های پاتاوه عمل کنند
امام جمعه پاتاوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با انتقاد از از این مسئولان به وعده‌های خود برای رفع مشکلات روستا‌های پاتاوه عمل نمی‌کنند گفت: آن‌ها قول دادند که مشکل آب آشامیدنی روستا‌های بادات محمودی، ده شیخ و روستای گریوه را برطرف کند.
حجت الاسلام سیادت با تأکید بر اینکه این مشکلات را بار‌ها حضوری و تلفنی از طریق مدیران مربوطه پیگیری شد افزود: مردم به شدت معترض در این زمینه گلایه‌مند هستند چرا که مدیران مربوطه و استاندار قول همکاری داده‌اند، ولی متأسفانه در عمل کوتاهی می‌کنند
وی با اشاره به اینکه طرح بیمارستان ۳۲ تختخوابی و پمپ بنزین بخش پاتاوه سالهاست که بلاتکلیف است اضافه کرد: کوتاهی و ضعف مدیریت بعضی از مسئولان قابل دفاع نیست و مردم این روستا‌ها به ویژه روستای دهش شیخ هیچ گونه بهانه و عذری را از مدیران نمی‌پذیرند چرا که آب آشامیدنی روستای ده شیخ بدبو، بدمزه و در مجموع خیلی غیربهداشتی است.
هتاکی روزنامه فرانسوی به مرجعیت اسلام کاملاً محکوم است
حجت الاسلام خواجه پور امام جمعه شهر مارگون
در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه شهدای صدر اسلام تا کنون برای حفظ و زنده نگهداشتن ارزش‌ها قیام و جان و مال خود را نثار کردند گفت: آن‌ها برای آزادی قیام کردند و در این زمینه از در برابر هیچ قدرتی سر خم نکرده و جان خود را نثار کردند ولی آن‌ها معتقد بودند که آزادی باید در چارچوب قانون و هدفمند باشد.
وی هتاکی روزنامه فرانسوی به مرجعیت اسلام را محکوم کرد و افزود: آن‌ها وحد و اتحاد مردم ایران را نشانه رفتند و از همه ابزار‌های سخت و نرم برای از بین بردن این مهم در ایران اسلامی استفاده می‌کنند.
امام جمعه مارگون با بیان اینکه آمریکا و همراهانش از مدعی رعایت حقوق بشر و دموکراسی هستند اضافه کرد: این در حالی است که آن‌ها عمدتاً به دنبال منافع خود در کشور‌های جهان سوم هستند و برای دستیابی به این خواسته بی‌نظمی و اخلاف افکنی را طراحی می‌کند.
مردم برای رفع مشکلات مردم در کنار هم باشند
خطیب موقت جمعه شهر چرام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر
با بیان اینکه ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ روزی تاریخی و یکی از نقاط عطف در انقلاب اسلامی است و گفت: ملت ایران در فضای حیات بخش انقلاب توانست نخست دست نشانده امریکا و عنصر خائن به ملت را از کشور براند و پس از ان هم تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی با قدرت و شدت جلوگیری می‌کند.
وی به سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر( ۱۹ دی) با مردم قم اشاره کرد و گفت:‌ایشان دلیل این همه عصبانیت و دشمنی و فتنه‌انگیزی امریکا با ملت شریف ایران اسلامی این است که کشور ما را دست نشانده خود قرار دهد.
خطیب موقت جمعه چرام خطاب به مدیران شهرستان گفت: برای رضای خدا مشکلات مردم را به همدیگر پاس ندهیم دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در رفع مشکلات مردم کنار هم باشند.
زن در اسلام منشأء خیر و برکت و نیکی‌های فروان است
خطیب نماز جمعه شهر سرفاریاب در خطبه‌های نماز جمعه این شهر
ضمن تبریک و گرامی داشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن، و همچنین زاد روز سلاله پاک‌ایشان حضرت امام خمینی (ره) گفت: اسلام زن را پرچم دار دین و منبع خیر و نیکی‌های فراوان دانسته و در کنار نقش‌های فرهنگی و تربیتی زن در خانه و جامعه، زمینه نقش آفرینی و حضور زن در عرصه‌های تلاش و جهاد با حفظ شأن و هویت او را نیز فراهم نموده است، ولی در تمدن غرب بر خلاف تبلیغات ظاهری، شخصیت و هویت زن را در حد نیروی کار ارزان تنزل داده است.
زارعی پور در ادامه ۲۶ دیماه سالروز فرار شاه از کشور را یادآور شد و گفت: ملت بزرگ ایران در فضای حیات بخش انقلاب توانست ابتدا دست نشانده امریکا و عنصر خائن به ملت را اخراج و تا امروز نیز از سلطه دوباره آنان بر این مملکت با شدت مخالفت و جلوگیری نموده‌اند.
وی ضمن گرامی داشت سالروز شهادت نواب صفوی و یاران وی از فدائیان اسلام، گفت: پرورش نیرو‌ها با قدرت‌ایمان و روحیه شجاعت و ارائه اساس نامه قانون اساسی حکومت اسلامی در قالب کتابی به نام راهنمای حقایق از تلاش‌ها و اقدامات آن شهید بزرگوار می‌باشد.
امام جمعه سرفاریاب در پایان با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت و رهبر عظیم الشان ایران اسلامی، این رفتار هتاکانه را ناشی از شکست دشمنان در وقایع و جنگ ترکیبی اخیر بر علیه کشورمان دانست که اتفاقاً سران کشور فرانسه نیز در آن نقش و تلاش زیادی داشتند و حتماً این رفتار زشت و موهون آنان باعث عزت و احترام بیشتر روحانیت و مراجع بین مردم خواهد شد.
نقش حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی در غزه کاملاً مشهود است
حجت الاسلام سید صاحب بذرافشان امام جمعه موقت شهر قلعه رئیسی
در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: زن می‌تواند به مقام، ولی الهی برسد، حضور زن در اجتماعات عبادی و اجتماعی که مردان حضور دارند سفارش شده به شرط آنکه زنان مریم گونه رفتار کنند دین اسلام حامی حقوق زنان است.
وی به روز غزه اشاره کرد و گفت: ادعای بزرگترین و فجیع‌ترین نقض حقوق بشر را در غزه را شاهد هستیم علی‌رغم حجم تبلیغات سنگین امپراتوری رسانه‌های جبهه استکبار و استعمار جهانی برای القای جلوه‌های زیبای ظاهری و فریبنده از حاکمیت جامعه ملل فلسطین به عنوان سند ابطال این ادعا با تمامی مظاهر فریبنده آن از دموکراسی آزادی فکر و عقیده حاکمیت و حقوق بشر است.
بذرافشان خاطرنشان کرد: به راستی حاکمان جامعه بین‌المللی اگر برای جبران خطای ادعایی در مورد قومیت‌یهود به غصب فلسطین و اعطای آن به صهیونیست اقدام نموده‌اند آیا منطبق بر ادعای دموکراسی خودشان نباید به رای اکثریت اصیل ساکنان فلسطین قبل از اشغال و احترام گذاشت اگر ادعا می‌شود که سرزمین فلسطین به عنوان سرزمین موعود قوم‌یهود بوده است آیا رژیم نژادپرست صهیونیست به واقع نماینده آیین‌یهود و شریعت حضرت موسی علیه السلام می‌باشد.
نمازگزاران در مناطق مختلف استان در پایان نماز جمعه نیز در محکومیت این حرکت وقیحانه با حضور در راهپیمائی و با سردادن شعار علیه استکبار جهانی و بویژه فرانسه، حمایت و وفاداری خود را به رهبر و مرجعیت دینی اعلام و نشان دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
1