تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۴۵۶۴۳۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد؛

اجرای طرح جدید سرشماری نفوس مسکن در چرام

۰
اجرای طرح جدید سرشماری نفوس مسکن در چرام
کبنا ؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: طرح سرشماری عمومی نفوس مسکن ثبتی مبنا برای نخستین بار در شهرستان چرام در حال اجرا است.
به گزارش کبنا، علی شهابی نسب اظهار کرد: در این طرح با استفاده از فناوری‌های نوین و عبور از روش‌های سنتی در جمع آوری اطلاعات خانوارها، مردم با مراجعه به سامانه اینترنتی و ثبت اطلاعات خواسته شده از جمله شماره ملی اعضاء خانوار و شماره پستی، اسناد ثبتی خود را ثبت می‌کنند.
علی شهابی نسب با بیان اینکه این طرح از اول دی ماه در شهر چرام آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد، اضافه کرد: مردم شهر چرام در این طرح یک ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سازمان ثبت احوال کشور به آدرس www.ncr.ir نسبت به ثبت مشخصات خود و اعضای خانوارشان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن در ایران هر ۱۰ سال یک‌ بار انجام می‌شود، اضافه کرد: در شیوه "سرشماری ثبتی مبنا" دیگر خبری از سرشماری‌های میدانی نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام جامعه هدف این طرح را افراد ۱۵ سال به بالا و ثبت آن را رایگان اعلام کرد و ادامه داد: نوسازی نظام آماری، با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه، همچنین کاهش بار پاسخگویی از دیگر اهداف این طرح است.
شهابی نسب با بیان اینکه با اجرای این طرح به صورت آزمایشی در شهر چرام مشکلات و موانع پیشرو شناسایی و راهکار‌های لازم برای رفع این مشکلات ارائه می‌شود گفت: طرح سرشماری عمومی نفوس مسکن ثبتی مبنا در سال ۱۴۰۵ همزمان با سراسر کشور در دیگر شهر‌ها و مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
وی این سرشماری را تنها از طریق ثبت اطلاعات خانوار‌ها در سامانه اینترنت دانست و افزود: ساکنان این شهر باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را فقط در سامانه سازمان ثبت احوال، ثبت کنند و هیچ‌گونه مراجعه حضوری به درب منازل انجام نخواهد شد.
شهابی نسب ادامه داد: با اجرای سرشماری ثبتی مبنا پرسش‌نامه‌های کاغذی که بسیار زمان بر و هزینه‌بر بودند، حذف شده و با ایجاد اتاق امن داده‌ها اطلاعات گرفته‌شده از دستگاه‌های مختلف پردازش می‌شوند و با کمترین هزینه به مستندترین آمار ممکن دست خواهیم یافت.

نام شما

آدرس ايميل شما

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1