کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد؛

اجرای طرح جدید سرشماری نفوس مسکن در چرام

11 دی 1401 ساعت 12:31

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: طرح سرشماری عمومی نفوس مسکن ثبتی مبنا برای نخستین بار در شهرستان چرام در حال اجرا است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: طرح سرشماری عمومی نفوس مسکن ثبتی مبنا برای نخستین بار در شهرستان چرام در حال اجرا است.
به گزارش کبنا، علی شهابی نسب اظهار کرد: در این طرح با استفاده از فناوری‌های نوین و عبور از روش‌های سنتی در جمع آوری اطلاعات خانوارها، مردم با مراجعه به سامانه اینترنتی و ثبت اطلاعات خواسته شده از جمله شماره ملی اعضاء خانوار و شماره پستی، اسناد ثبتی خود را ثبت می‌کنند.
علی شهابی نسب با بیان اینکه این طرح از اول دی ماه در شهر چرام آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد، اضافه کرد: مردم شهر چرام در این طرح یک ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سازمان ثبت احوال کشور به آدرس www.ncr.ir نسبت به ثبت مشخصات خود و اعضای خانوارشان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن در ایران هر ۱۰ سال یک‌ بار انجام می‌شود، اضافه کرد: در شیوه "سرشماری ثبتی مبنا" دیگر خبری از سرشماری‌های میدانی نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام جامعه هدف این طرح را افراد ۱۵ سال به بالا و ثبت آن را رایگان اعلام کرد و ادامه داد: نوسازی نظام آماری، با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه، همچنین کاهش بار پاسخگویی از دیگر اهداف این طرح است.
شهابی نسب با بیان اینکه با اجرای این طرح به صورت آزمایشی در شهر چرام مشکلات و موانع پیشرو شناسایی و راهکار‌های لازم برای رفع این مشکلات ارائه می‌شود گفت: طرح سرشماری عمومی نفوس مسکن ثبتی مبنا در سال ۱۴۰۵ همزمان با سراسر کشور در دیگر شهر‌ها و مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
وی این سرشماری را تنها از طریق ثبت اطلاعات خانوار‌ها در سامانه اینترنت دانست و افزود: ساکنان این شهر باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را فقط در سامانه سازمان ثبت احوال، ثبت کنند و هیچ‌گونه مراجعه حضوری به درب منازل انجام نخواهد شد.
شهابی نسب ادامه داد: با اجرای سرشماری ثبتی مبنا پرسش‌نامه‌های کاغذی که بسیار زمان بر و هزینه‌بر بودند، حذف شده و با ایجاد اتاق امن داده‌ها اطلاعات گرفته‌شده از دستگاه‌های مختلف پردازش می‌شوند و با کمترین هزینه به مستندترین آمار ممکن دست خواهیم یافت.


کد مطلب: 456435

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/456435/اجرای-طرح-جدید-سرشماری-نفوس-مسکن-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1