تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۴۵۶۴۰۲
در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته گزینش در کهگیلویه و بویراحمد

۰
مراسم گرامیداشت هفته گزینش در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: عمل گزینش در انتخاب و بکارگیری معلمانی متعهد و دلسوز برای تربیت دانش‌آموزان حیاتی، سازنده وتأثیر‌گذار است.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، ایمان سبحان نژاد در مراسم گرامیداشت هفته گزینش در جمع پیشکسوتان گزینش و کارکنان آموزش و پرورش استان، گفت: هدف از گزینش در آموزش وپرورش، ورود افرادی شایسته به آموزش وپرورش است تا بتوانیم آینده سازان کشورمان را به ان‌ها بسپاریم و الگوی کاملی برای ان‌ها باشند.
وی گفت: با وجودی که در دهه ۶۰ کشور درگیر جنگ، بحران‌های داخلی، مشکلات اقتصادی بود اما امام راحلمان (ره) در آن زمان توجه خاصی به آموزش و پرورش داشت و فرمان تشکیل گزینش را در ۱۵ دیماه ۶۱ در آموزش وپرورش صادر کرد تا نیرو‌های مؤمن و انقلابی جذب زیر بنایی تریت دستگاه تعلیم وتربیت کشور شود.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی و شهادت سردار سلیمانی وتبریک هفته گزینش به همه گزینشگران و پیشکسوتان گزینش گفت: آینده نظام و کشور در دست آموزش و پرورش است و معلم با کار تخصصی و تربیتی نه تنها دانش‌آموز بلکه جامعه را تغییر می‌دهد که اهمیت کار گزینش در جذب معلمانی متعهد و دلسوز و معتقد به مبانی دینی وانقلاب بسیار تأثیر‌گذار است.

بررسی ۷ هزار پرونده در گزینش آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد طی یکسال گذشته
رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در مراسم گرامیداشت آغاز هفته گزینش در آموزش و پرورش، گفت: به مناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل گزینش در۱۵ دیماه سال ۱۳۶۱، هر ساله از ۱۰ الی ۱۶ دیماه به نام هفته گزینش نامگذاری شده است.
علی فضلی ضمن تبریک هفته گزینش به همه پیشکسوتان و همکاران اداری در حوزه گزینش گفت: هسته گزینش از طلایه‌داران پالایش ورود معلمان مؤمن، انقلابی و متعهد به آموزش و پرورش است.
رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه آموزش وپرورش زیر بنا و محور توسعه کشور ومعلم نقطه ثقل نظام آموزشی است گفت: تلاش ما در گزینش بر این است معلمانی باتقوا، مؤمن، متعهد، دلسوز، مسئولیت‌پذیر، شجاع ودرتراز نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب کنیم
وی افزود: هسته گزینش نقش مهمی در نظام تعلیم و تربیت دارد و در اهمیت گزینش همین بس که بیش از ۱۰۰ آیه قرآن در مورد گزینش هست و اولین گزینشگر جهان هستی خداوند می‌باشد.
فضلی در ادامه به فعالیت‌های هسته گزینش اشاره کرد وگفت: طی یکساله گذشته نزدیک به ۷ هزار پرونده بررسی شده است و هم اکنون نیز۸۲۴ پرونده در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰۶ نفر مصاحبه طی یکسال اخیر در هسته گزینش آموزش وپرورش استان انجام شده است افزود: ۵۰ هزار پرونده در بایگانی هسته گزینش آموزش وپرورش موجود می‌باشد.
رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان موضوعات مورد بررسی در هسته گزینش را بررسی داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، استخدام پیمانی ماده ۲۸، مدارس غیر دولتی، مشمولین روحانی وظیفه، سرباز معلم، تبدیل وضعیت از استخدام پیمانی به آزمایشی و رسمی قطعی، تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آن‌ها از پیمانی به رسمی قطعی و تمدید قرار داد بیان کرد.
وی تعداد استعلام‌های انجام شده از مراجع ذیصلاح را ۴۸۰۰استعلام بیان کرد و گفت: طی سال گذشته ۳۹۰۰پرونده با تعداد ۱۱۲۰۰ منبع تحقیقات انجام شده است.
فضلی در پایان گفت: به استناد ماده ۲ قانون گزینش علاوه بر صلاحیت‌های علمی وتخصصی وجسمی وروانی صلاحیت‌های اعتقادی واخلاقی وسیاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


نام شما

آدرس ايميل شما

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1