تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۵۶۳۶۸
برنامه های دولت برای ایمن سازی حادثه خیزترین جاده کهگیلویه و بویراحمد؛

حادثه خیزترین جاده کهگیلویه و بویراحمد کی ایمن می‌شود؟

۲
۱
حادثه خیزترین جاده کهگیلویه و بویراحمد کی ایمن می‌شود؟
کبنا ؛ مسئولان دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های جاده یاسوج به اصفهان به عنوان حادثه خیزترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد درتلاش هستند به کاهش خسارت‌های جانی و مالی سوانح رانندگی در این استان کمک کنند.
ایرنا نوشت: براساس آمار پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد یک چهارم از تلفات جانی سوانح رانندگی این استان در محور ارتباطی یاسوج به اصفهان رخ می‌دهد به همین دلیل این مسیر به جاده مرگ یا حادثه خیزترین راه کهگیلویه و بویراحمد شهرت دارد.
نظر به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال ۷۹ نفر در سوانح جاده‌ای استان جان خود را از دست داده‌اند که دست کم ۲۰نفر از این تعداد در تصادف‌های محور ارتباطی یاسوج به اصفهان جان باخته‌اند کارشناسان بر اهمیت ایمن‌سازی این راه شریانی تأکید می‌کنند.
محور ارتباطی بابامیدان یاسوج به سمیرم که به غیر از استان کهگیلویه و بویراحمد محل عبور مسافران استان‌هایی چون خوزستان و بوشهر نیز محسوب می‌شود همواره شاهد تصادف‌های مرگباری بوده است به همین دلیل دولت مصمم است تا با ایمن‌سازی آن خدمت ماندگاری به توسعه استان کند.
طول جاده مذکور ۲۰۴ کیلومتر است و ۱۵۰ کیلومتر از این جاده در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد کارشناسان راهنمایی و استان عواملی چون کم بودن عرض جاده و تصادف‌های رخ به رخ را دلایل اصلی بالا بودن شمار کشته و زخمی‌های جاده بابامیدان، یاسوج به اصفهان می‌دانند به همین دلیل دولت در تلاش است تا با چهارخطه کردن این محور از وقوع سوانح رانندگی در آن پیشگیری کند.
برنامه‌های پیش‌بینی شده
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهارخطه کردن، نصب جداکننده‌های بتنی و اصلاح نقاط آسیب‌پذیر از برنامه‌های دولت سیزدهم برای ایمن‌سازی محور ارتباطی یاسوج به اصفهان است.
محمد راستا با اشاره به اینکه ۲۷ کیلومتر نخست جاده مذکور سال‌های گذشته چهارخطه شده و یک دستگاه پل ۱۵۰ متری هم در این قطعه احداث شده تأکید کرد: برای ساخت یک دستگاه پل ۱۵۰ متری دیگر در این قطعه برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: مراحل مناقصه این طرح به نام پل سه ریز انجام شده و عملیات اجرایی این طرح با پیش‌بینی اعتبار۷۳ میلیارد تومان در هفته آینده آغاز می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین طرح چهارخطه شدن قطعه دوم این جاده از کیلومتر ۲۷. ۵ تا ۳۳. ۱ در حال انجام برآورد اعتبار است و قرار است مراحل مناقصه آن دی ماه امسال انجام شود.
راستا تأکید کرد: قطعه سوم محور یاسوج به اصفهان در محل کیلومتر۳۳. ۱تا ۳۹. ۲ و در نزدیکی روستای سمرون تا شهر پاتاوه توسط پیمانکار با ۲۶. ۲ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تاکنون ۶ میلیارد تومان برای قطعه سوم جاده یاسوج به اصفهان هزینه شده و این طرح ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
برنامه های دولت برای ایمن سازی حادثه خیزترین جاده کهگیلویه و بویراحمد؛
راستا عنوان کرد: مطالعه جاده اصفهان از شهر پاتاوه تا پل قره به طول ۱۰ کیلومتر هم اکنون در حال مطالعه است و امسال به مناقصه می‌رود.
وی تصریح کرد: چهارخطه شدن ۱۲ کیلومتر از ۱۴ کیلومتر جاده کمربندی مرکز استان که بخشی از جاده یاسوج به اصفهان است با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی و ۷۷ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.
راستا ادامه داد: تاکنون یک لایه از ۲ لایه آسفالت مورد نیاز ۳. ۵ کیلومتر از جاده کمربندی یاسوج انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در مورد سه کیلومتر آخر این جاده نیز گفت: این بخش جاده یاسوج به اصفهان از محل پل تنگاری تا سه راهی سپیدار اصلاحاتی نیاز دارد که برای انجام این اقدام برنامه‌ریزی شده است.
وی با اشاره به اهمیت نصب حفاظ‌های بتنی برای ایمن‌سازی محور‌های ارتباطی اظهار کرد: یک قرارداد به مبلغ ۹. ۵ میلیارد تومان برای نصب حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی) به طول پنج کیلومتر از جاده یاسوج به اصفهان منعقد و عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.
راستا در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا درباره نصب حفاظ‌های بتنی برای بخش‌های دیگر جاده یاسوج به اصفهان که درسال‌های پیش ساخته شده تأکید کرد: انجام این اقدام در حیطه وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.
ایمن‌سازی با نصب حفاظ‌های بتنی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از یک ماه پیش تاکنون پنج کیلومتر حفاظ بتنی جداکننده در حادثه خیزترین بخش جاده اصفهان (تلگاه تا سرنجلکل، تلگاه به اصفهان) نصب شده تأکید کرد: آمار تلفات جاده‌ای در طول یک ماه بهره‌برداری از این طرح کاهش چشمگیر یافته است.
عابد محمدی با اشاره به اینکه از بهمن ماه پارسال تا پایان آبان ماه امسال ۲۰ نفر در جاده یاسوج به اصفهان سرنجلکل جان خود را از دست داده‌اند تأکید کرد: 7.5 کیلومتر دیگر از چهارخطه یاسوج به اصفهان که پیش از این احداث شده تا پایان سال جاری با نصب حفاظ‌های بتنی ایمن‌سازی می‌شود.
وی عنوان کرد: امسال ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای نصب حفاظ‌های بتنی در ۳۵ کیلومتر از جاده‌های استان اختصاص یافته که اولویت اصلی برای این اقدام جاده یاسوج به اصفهان است.
عوامل حادثه ساز جاده یاسوج به اصفهان
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک چهارم تلفات رانندگی در محور یاسوج به اصفهان به عنوان حادثه خیزترین محور درون استانی اتفاق می‌افتد.
سرهنگ بهنام ویسی پور تأکید کرد: عرض کم جاده یاسوج به اصفهان از مهمترین علل بالا بودن خسارت‌های جانی سوانح رانندگی این محور به عنوان یکی از راه‌های دسترسی مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان اینکه تصادف‌های رخ به رخ از مهمترین علت‌های سوانح رانندگی حادثه خیز در جاده یاسوج به اصفهان است، اضافه کرد: تکمیل تعریض این محور شریانی و همچنین نصب جداکننده‌های فیزیکی از راهکار‌های کاهش تصادف‌های حادثه ساز در این محور ارتباطی است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ککالی
Iran, Islamic Republic of
((((مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین طرح چهارخطه شدن قطعه دوم این جاده از کیلومتر ۲۷. ۵ تا ۳۳. ۱ در حال انجام برآورد اعتبار است و قرار است مراحل مناقصه آن دی ماه امسال انجام شود.
راستا تأکید کرد: قطعه سوم محور یاسوج به اصفهان در محل کیلومتر۳۳. ۱تا ۳۹. ۲ و در نزدیکی روستای سمرون تا شهر پاتاوه توسط پیمانکار با ۲۶. ۲ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است.)))

کبنا جان. تاته این اعداد ریاضی ر ا چطور نوشتی ؟ چطور باید بخوانی تا متوجه شون بشی !!! دقیق تر بنویس
Iran, Islamic Republic of
این جاده همت و تلاش و اقدامات خالصانه و جدی و فوری نیروهایی وزارت راه را می طلبد وزارت خانه ها وامانده ها و تشکل و نهادهایا کشوری باید به کمک این جاده پرمخاطره و بسیار نا ایمن و غیر فنی بشتابند.شوربختانه همواره رویدادها ناگوار در این مسیر نامتناسب به وقوع می پیوندد و جان مسافران و ساکنین و رهگذران را می گیرد.استان خودش محرومیت بالا هست و این عدم تخصیص بودجه و اعتبار و نبود مدیریت درست و حساب شده بر معضلات عمومی و سلامت سایه افکنده هست
قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1