تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۵۵۶۹۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اختصاص ۱۲۴ میلیارد تومان به توسعه بزرگراه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اختصاص ۱۲۴ میلیارد تومان به توسعه بزرگراه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۴میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۲ بزرگراه در این استان تخصیص داده شد.
علی شهابی نسب اظهار داشت: این میزان اعتبار به ۲طرح چهار خطه کردن دهدشت- خیرآباد و باند دوم محور ارتباطی فارس، کهگیلویه، خوزستان اختصاص داده خواهد شد.
وی با اشاره به اخذ مجوز ماده ۲۳طرح چهار خطه کردن دهدشت به خیرآباد افزود: با اجرای این طرح شهرستان کهگیلویه صاحب بزرگراه خواهد شد.
شهابی نسب اعتبار این طرح را ۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه و مجموعه استانداری، این بزرگراه به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره اجرای باند دوم کریدور ارتباطی فارس، کهگیلویه، خوزستان اظهار کرد: برای تسریع در روند اجرایی ۶۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به این طرح تخصیص داده شد.
شهابی نسب تصریح کرد: این طرح هم اکنون در سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان روند اجرایی خوبی دارد.
وی افزود: این طرح از منطقه پل بریم، باشت، چرام، دهدشت، قلعه دختر، قلعه رئیسی، دیشموک و باغملک در خوزستان می‌گذرد و اتصال به بنادر غربی کشور یعنی بندر امام(ره) و بوشهر را نیز فراهم می‌کند.
شهابی نسب اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
طول کریدور فارس - کهگیلویه وبویراحمد و خوزستان ۵۱۷ کیلومتر است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر از این مسیر در استان فارس و بیش از ۶۰ کیلومتر نیز در استان خوزستان است.
ایرنا در ادامه نوشت: با بررسی‌های انجام شده بخش زیادی از این مسیر در استان‌های فارس و خوزستان به بهره‌برداری رسیده است.
عملیات اجرایی این بزرگراه که به پیوند دهنده استان‌های جنوبی مشهور است در کهگیلویه و بویراحمد با سرعت خوبی نیز در حال اجرا است. با اجرای این طرح شاهد رونق توسعه در شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.
کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که آزادراه ندارد اما در این چند سال در بخش راه، حمل و نقل و فرودگاه تحول خوبی در استان ایجاد شده است و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در آن وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد در کریدور شمال به جنوب قرار دارد اما سال‌ها بود که به دلیل کوهستانی بودن بخش زیادی از منطقه و نیاز به سرمایه‌گذاری چند برابری برای جاده‌سازی عملیات راهسازی در آن به کندی صورت می‌گرفت.
از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است. کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است. استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است. کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1