کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اختصاص ۱۲۴ میلیارد تومان به توسعه بزرگراه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

24 آذر 1401 ساعت 12:06

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۴میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۲ بزرگراه در این استان تخصیص داده شد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۴میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۲ بزرگراه در این استان تخصیص داده شد.
علی شهابی نسب اظهار داشت: این میزان اعتبار به ۲طرح چهار خطه کردن دهدشت- خیرآباد و باند دوم محور ارتباطی فارس، کهگیلویه، خوزستان اختصاص داده خواهد شد.
وی با اشاره به اخذ مجوز ماده ۲۳طرح چهار خطه کردن دهدشت به خیرآباد افزود: با اجرای این طرح شهرستان کهگیلویه صاحب بزرگراه خواهد شد.
شهابی نسب اعتبار این طرح را ۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه و مجموعه استانداری، این بزرگراه به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره اجرای باند دوم کریدور ارتباطی فارس، کهگیلویه، خوزستان اظهار کرد: برای تسریع در روند اجرایی ۶۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به این طرح تخصیص داده شد.
شهابی نسب تصریح کرد: این طرح هم اکنون در سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان روند اجرایی خوبی دارد.
وی افزود: این طرح از منطقه پل بریم، باشت، چرام، دهدشت، قلعه دختر، قلعه رئیسی، دیشموک و باغملک در خوزستان می‌گذرد و اتصال به بنادر غربی کشور یعنی بندر امام(ره) و بوشهر را نیز فراهم می‌کند.
شهابی نسب اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
طول کریدور فارس - کهگیلویه وبویراحمد و خوزستان ۵۱۷ کیلومتر است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر از این مسیر در استان فارس و بیش از ۶۰ کیلومتر نیز در استان خوزستان است.
ایرنا در ادامه نوشت: با بررسی‌های انجام شده بخش زیادی از این مسیر در استان‌های فارس و خوزستان به بهره‌برداری رسیده است.
عملیات اجرایی این بزرگراه که به پیوند دهنده استان‌های جنوبی مشهور است در کهگیلویه و بویراحمد با سرعت خوبی نیز در حال اجرا است. با اجرای این طرح شاهد رونق توسعه در شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.
کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که آزادراه ندارد اما در این چند سال در بخش راه، حمل و نقل و فرودگاه تحول خوبی در استان ایجاد شده است و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در آن وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد در کریدور شمال به جنوب قرار دارد اما سال‌ها بود که به دلیل کوهستانی بودن بخش زیادی از منطقه و نیاز به سرمایه‌گذاری چند برابری برای جاده‌سازی عملیات راهسازی در آن به کندی صورت می‌گرفت.
از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است. کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است. استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است. کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.


کد مطلب: 455694

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455694/اختصاص-۱۲۴-میلیارد-تومان-توسعه-بزرگراه-ها-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1