تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۵۵۵۸۰
اخبار استان /

حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از فروشنده یاسوجی

۲۰
۰
حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از فروشنده یاسوجی
کبنا ؛
با حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد، فروشنده یکی از فروشگاه زنجیره ای شهر یاسوج که در پی امر به معروف و نهی از منکر اخراج شده بود، به محل کار خود بازگشت.
به گزارش کبنا از یاسوج، در پی کشف حجاب یکی از مشتریان در یکی از فروشگاه زنجیره‌ای شهر یاسوج و برخورد توهین آمیز نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر و همچنین سهل انگاری و عدم رسیدگی حراست فروشگاه به این موضوع که منجر به قطع همکاری پرسنل آمر به معروف با فروشگاه گردیده بود، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بنابر وظیفه حمایتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مسئولان خاطی فروشگاه را فراخوانده و تذکرات قانونی لازم را به آنها دادند.
به نقل از خبرگزاری حوزه، در نشست رسیدگی به تخلف رخ داده که با حضور دبیر، معاون مطالبه گری و مسئول حقوقی ستاد امر به معروف استان و نیز مسئولین فروشگاه مذکور برگزار شد؛ ضمن بیان شرح تخلفات رخ داده، مسئولان فروشگاه توضیحات خود را ارائه دادند که به دلیل عدم انطباق گفته های آن ها با فیلم دوربین‌های مداربسته، دفاعیات مورد پذیرش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قرار نگرفت.
در این جلسه حجت الاسلام پیشقدم، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از خدمات این فروشگاه، یکی از وظایف فروشگاه‌های زنجیره‌ای را اجرای قانون و همچنین پایبند بودن به ارزش‌ها دانست و گفت: آنچه که بعد از رسیدگی و ابراز بیانات به دست آمد، اولاً سهل انگاری در نصب المان‌های با مضامین اخلاقی و قانونی جهت فرهنگ سازی و آگاهی پرسنل و مشتریان به ویژه یادآوری موضوع حجاب و عفاف در این فروشگاه بوده است که باید این نقیصه در اسرع وقت برطرف گردد. ثانیاً این پرسنل وظیفه شناس که طبق وظیفه شرعی و قانونی خود امر به معروف و نهی از منکر نموده باید مورد حمایت مدیر و حراست قرار می‌گرفت در صورتی که شنیده‌ها از بی مهری ها و برخوردهای سلبی با ایشان حکایت می کند.
در ادامه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مسئولان فروشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس نص صریح قانون، هنجارشکنی جرم است و طبق مصوبات قانونی، صاحبان و مدیران اماکن تجاری موظف به برخورد قانونی با هنجارشکنی در محدوده محل تجاری خود هستند؛ شما باید با استفاده از پرسنل آموزش دیده از ورود افراد هنجارشکن به فروشگاه جلوگیری نمایید و در صورت کشف حجاب و اصرار بر هنجار شکنی در داخل فروشگاه که مغایر با قوانین موجود می‌باشد، برخورد نموده و نسبت به نصب انواع نوشته‌های تبلیغاتی و هشدار دهنده در ورودی و داخل فروشگاه اقدام کنید.
وی ادامه داد: اشخاص حقوقی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طرق مختلف مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شوند؛ علاوه بر محکومیت اداری، حسب مورد به ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی به طور دائم یا حداکثر برای مدت پنج سال محکوم می‌شوند.
حجت الاسلام پیشقدم افزود: مطابق با ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است، علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی می‌شود.
همچنین معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر احمد خطاب به مسئولان فروشگاه تصریح کرد: قانون برای برخورد با تخلفات صراحت دارد و دستورالعمل‌های اجرایی در اختیار تمام مدیران اماکن تجاری قرار گرفته و شما موظف و مکلف به اجرای قانون هستید، اگر همکاران شما احتیاج به آموزش دارند، ستاد آمادگی آموزش پرسنل در راستای قوانین و شیوه‌های تذکر را دارد.
در ادامه این جلسه نمایندگان فروشگاه ضمن پذیرش موارد فوق، نسبت به رفع نواقص و همچنین همکاری‌های بیشتر با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اذعان داشته و در خصوص برگشت به کار و همچنین انعقاد قرارداد با خانم آمر به معروف و نهی از منکر قول همکاری دادند.
در پایان حجت الاسلام پیشقدم از دادستان یاسوج و نیز واحدهای مختلف انتظامی استان که در پیگیری پرونده مذکور همکاری لازم را به عمل آورده و به جد پیگیر احقاق حق بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر بودند، تشکر و قدردانی نموده و اعلام کرد که قطعا نسبت به حمایت همه جانبه از افراد وظیفه شناس خصوصا آمران به معروف و ناهیان از منکر شاهد همکاری بیشتری از مسئولین مختلف استان خواهیم بود.
گفتنی است؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ضمن ایجاد شعب ویژه جهت رسیدگی به پروندهای حقوق و قضائی مرتبط با آن‌ها در تمامی شهرستان‌ها، اقدام به معرفی مسئول و مشاوران حقوقی و نیز انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه نموده و با تمام ظرفیت حقوقی خود آمادگی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم سریع اقدام نموده.....بناازمتون...فعالان
Iran, Islamic Republic of
فعلا که افراد متخلف،طلبکار هستند.در جمع نیروهای اداری دلیل تخلف خود را نمی گویند،عذرخواهی نمی کنند،به دنبال شخصی هستند که تخلف آنان را گزارش داده است و همه تقصیرات را از شخص گزارش دهنده می دانند.
شخص متخلف در ادارات خودشو طلبکار می دونه و شخص گزارش دهنده تخلف را حاشبه ساز و اولین اقدام شخص متخلف،رایزنی با مقامات بالادستی جهت لغو ابلاغ شخص پیگیر یا گزارش دهنده هست.البته قانون سوت زنی به صراحت گفته که از شخص سوت زن باید حمایت بشه و حتی تشویق هم بشه ولی چه فایده که رابطه و ضابطه جای قانون را گرفته و نسبت به قانون زور بیشتری دارد.
متاسفانه برخوردی هم با چنین افرادی نمیشه و هر روز تخلفات بیشتر میشه و آمرین به معروف هم بعنوان افراد حاشیه ساز و کارنابلد در ادارات معرفی می شن
Iran, Islamic Republic of
بایدبه اینایی که کشف حجاب میکنن خدمات ارایه نشه
Iran, Islamic Republic of
بعله به فرماشت جنابعالی ،چشم.
Iran, Islamic Republic of
دیگه همه چی حله فقط امر به معروف ونهی از منکر
Iran, Islamic Republic of
عجب بابا عجب
سعید
Iran, Islamic Republic of
آخ سی آی خبر ،که ستاد اشتغال زایی هم می‌کنه
زینب
Iran, Islamic Republic of
سلام! باید به بانوانی که کشف حجاب کرده‌اند خدمات داده نشه اینطوری مجبور به رعایت قانون جامعه هستند.
Iran, Islamic Republic of
دوست داری وقتی اونا پیروز شدن به خانوم های با حجاب خدمات داده نشه(چاه نکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی:))
Romania
به شما چه فال گوش 👂 هم واینستا بدو وو بدووبرو بین
نصرالله درویشی پور
Iran, Islamic Republic of
قانون جامعه ، شما از طرف کدام جامعه صحبت میکنید ،
علی
Iran, Islamic Republic of
هیچ اجباری نیست جای دیگه خرید می‌کند.بعدهم لطف کنید بگذارید جریان مهساامینی تمام بشه بعد کشوره بسوی یه درگیری دیگه ببرید .آنوقت هیچ امر به معرفی حق نداره باکسی باخشونت وابروی شخصی راببره زیاد هیجان‌زده نشوید
Iran, Islamic Republic of
تو هر زمینه ای سر بکشید
امیر
Iran, Islamic Republic of
درودبرخانم سالاری و ستاد امربه معروف ونهی از منکر. درود
محمود
Iran, Islamic Republic of
کاش در مورد گرانی وفقر و زدی واختلاس ودروغ همینجور پیگیر میشدید
Iran, Islamic Republic of
امکانش هست بریم مسئولین و امر و به معروف و نهی از منکر کنی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا. حرمت به انسان و انسانیت در جامعه ایرانی بر طبق دین مبین اسلام که برای حیوان هم حرمت قائل هست باید در عالی ترین سطح خود رعایت شود
فروشنده خریدار کارمند غیر کارمند همه حقوقی داریم و وظایفی. هم وظیفه را خوب بدانیم و هم حق داریم که بهترین حرمت را در جامعه داشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
خوبه والا
یه دکون و بازاری هم اینجا راه میفته
پویا
Iran, Islamic Republic of
آخه به شما چه مربوط
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درشرایط فعلی وباتوجه باتوجه به نگرانیهای موجود وجود تبعیض و فساد گسترده پاسخ ها گرایش به بی حجابی است و بی حجابی دارد به یک ارزش تبدیل میشود و با تبدیل شدن بی حجابی به یک ارزش توصیه ها و برخوردها نتیجه عکس به دنبال دارد و گرایش به بی حجابی را افزایش میدهد
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1