تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۴۵۵۴۷۳
لزوم تغییر نگرش حاکمیت به جامعه؛

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

۵
۲
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است
کبنا ؛جامعه با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند و از میان آنها مشکلات اقتصادی و معیشتی بیش از همه عرصه را بر مردم تنگ کرده است. این در حالی است که دولت سیزدهم با وعده‌های رنگارنگ اقتصادی قرار بود شرایط را بهبود ببخشد اما به قرائت عده‌ای از کارشناسان امر با گذشت قریب به 16 ماه از این دولت نه تنها شرایط نسبت به گذشته بهتر نشده بلکه شاهد رشد لجام گسیخته قیمت‌ها از یک‌سو و برخی محدودیت‌ها در حوزه‌های دیگر بوده‌ایم که در مجموع موجبات نارضایتی جامعه را فراهم آورده است. از سوی دیگر حدود سه ماه از تحولات اخیر جامعه می‌گذرد می‌بینیم که روندها و رویکردها به سمت و سویی نبوده که رضایتمندی جامعه را در پی داشته باشد. همین مساله نیز باعث شده تا برخی از شکاف میان جامعه و دولت صحبت کنند و راهکارهایی برای  ترمیم این گسست به‌وجود آمده ارائه دهند. نکته اینجاست که طی چند ماه اخیر بسیار به این نکته اشاره شده که دولت و مجموعه حاکمیت در جهت اقناع جامعه و ایجاد آرامش قدم بردارد. چرا که بسیاری بر این باورند که با نگاهی به عملکردهای موجود، وضعیت زندگی مردم، کاهش میزان اعتماد عمومی و امید به اصلاح  و مولفه‌های دیگر جامعه آینده نامعلومی برای خود می‌بیند و از آنجایی‌که تکلیف هیچ مساله‌ای در دراز مدت مشخص نیست و هر از چندی شاهد تاثیر متغیرهای مختلفی در جامعه هستیم و نمی‌توان چندان آینده‌نگری دقیقی نسبت به شرایط و آینده کشور انجام داد. به همین جهت است که گفته می‌شود برای برون‌رفت از این شرایط و حل مشکلات باید از همه ظرفیت‌های کشور به جهت نیروی انسانی فارغ از نوع رویکردها و گرایش‌های سیاسی استفاده کرد و به سمت اصلاح روندها و عملکردها رفت. از طرف دیگرتمام ظرفیت‌های قانون اساسی را به خدمت گرفت و به کار انداخت تا هم شرایط را برای برون‌رفت از این وضع با هزینه‌های کمتر آماده کرد و هم جامعه را به نوعی اقناع نمود تا با پذیرش اصلاحات و تغییرات احتمالی خود را برای  آینده‌ای بهتر آماده کند.
  با کمترین خسارت از این مرحله عبور کنیم 
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است. مشکلات موجود کشور یک بُعدی نیست؛ ابعاد مختلفی باعث شده جامعه احساس فشار  کند. کشور با مشکلات قدیمی دست به گریبان است. در ۲۰ سال اخیر به طور متوسط نرخ تورم بالای ۲۰ درصد و رشد اقتصادی کمتر از یک‌ونیم درصد بوده و این موضوع انباشتی از مشکلات را برای مردم به ارمغان آورده است. ضمن آنکه هیچ افقی برای کاهش قیمت‌ها، و بهبود وضع زندگی مردم با این فرمان از مدیریت باقی نمانده است.
حسین مرعشی گفت: وعده آقای رئیسی کاهش تورم بود، ولی از زمانی‌که به پاستور رفته ، ۱۰ درصد هم روی تورم گذاشته است. از این‌رو مردم  معترض هستند. مردم در حال دست‌ و پنجه نرم کردن با نرخ بیکاری، تورم و جهش‌های قیمت ارز هستند. دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بدون داشتن برنامه‌ای، شوک سنگینی به همه چیز وارد کرده است. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: قاطعانه می‌گویم برای من و حزب متبوع من، برای جبهه اصلاحات و اصلاح‌طلبان دو چیز مهم است: یک: ایران؛ دو: مردم ایران. اگر هنوز ما در عرصه سیاسی حضور داریم و فعال هستیم به این خاطر نیست که حرف ما توسط معترضان یا حاکمیت شنیده شود. بلکه به این خاطر اینکه نگران ایران و آینده مردم ایران هستیم و فکر می‌کنیم باید پیشگیری کنیم. لذا با جدیت به هر یک از مقامات جمهوری اسلامی که دسترسی داشته باشیم، با آنها صحبت کنیم، اشکالات، راهکارها و تحلیل‌مان را از وضع موجود به آنان بگوییم. وی افزود: باید مشکلات و مسائل مردم را یکی یکی حل کنیم، اعتراض را به رسمیت بشناسیم، با معترضان گفت‌وگو کنیم، هیأ‌ت‌های متعدد را به نقاط مختلف کشور بفرستیم، دلجویی کنیم، گوش کنیم. مرعشی تصریح کرد: من معتقد هستم به جهات مختلف مدیریتی و هم به لحاظ استفاده از همه ابزارها و همه ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی، جمهوری اسلامی باید تفاوت بین اعتراض و اغتشاش را جدی بگیرد و باید صدای اعتراضی مردم را بشنویم، همچنین به مردم اطمینان دهیم اعتراضات شنیده می‌شود و با کمترین خسارت از این مرحله عبور کنیم. 
 دولتمردان به آنچه می‌گویند عمل کنند
 یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص لزوم حل مشکلات کشور و شنیده‌شدن صدای مردم و مطالبات آنها اظهارداشت: اکنون در شرایط فعلی باید به‌گونه‌ای رفتار شود که به صدای مردم توجه شود، صدای مردم شنیده شود و احترام گذاشته شود.
محمدصادق جوادی‌حصار به آرمان‌ملی، گفت: اعتراض در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و حق مردم است. من تصور می‌کنم که دولتمردان باید به آنچه می‌گویند عمل کنند، همچنین باید اعتماد مردم را جلب کنند. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بیان کرد: مسئولان اگر نتوانند اعتماد مردم را جلب کنند ولو یک اقلیتی که در جامعه معترض باشند شاهد همین اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم، خواهیم بود. دولتمردان باید کشور را به شرایط نرمال، متعادل و متوازن برگردانند تا در آینده بتوانیم شاهد، رشد و توسعه کشور با رضایت و مشارکت واقعی مردم باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
چرا مسئولین به جای تن دادن به خواسته های به حق مردم و شنیدن حرف مردم شمشیر را ا رو بسته / چرا مردم و انقلاب را آرمانهای امام و شهدا را فدای حفط و نگهداری آقای رئیسی و مجلس بسیار ضعیف و بدون برنامه کرده اند ....
Iran, Islamic Republic of
میگم چرا اصولگرا و اصلاح‌طلب تازمانی دولت دستشون هست انتقاد نمی‌کنند اینها فقط به دنبال منافعند نه دلسوز انقلاب
Iran, Islamic Republic of
/هشت سال اقتصاد کشور را ویران کردند پراید هشت میلیونی رو کردند دویست میلیون دلار سه هزار رو کردند چهل هزار تورم هزار برابری کردند بورس را چپاول کرد/ حالا زبون در اوردن خفه شید برید به جهنم کور شود هر آنکه نتواند دید_مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر تجزیه طلبان قاتل داعشی وحشی مرگ بر منافقین کور دل قاتل وحشی داعشی داخلی و خارجی و حمایت کنندگانشون
مرگ بر اراذل اوباش قاتل داعشی وحشی
جهانی
Romania
تواون هشت سال داشتن گند گاری دولت مورد تایید امثال شماها را پاک میکردن
Iran, Islamic Republic of
بچه های دهه ۹۰پراید ۷تومنی و پراید ۲۴۰تومنی رو دیدن یعنی ب سن ۱۰سالکی نرسیده پیر شدن
لعنت ب این تقسیمات چپ راست اصلاح طلب اسپل گرا
حتمی باید قدرت دستتون باشه ک مشکلات حل کنید مگه گرو کشیه لعنت ب سیاست مریض
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1