تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۴۶۵۳۹۶
کیهان گزارش می‌دهد

آمریکا جایزه مطبوعات بین الملل خود را به دو خبرنگار ایرانی داد

۰
آمریکا جایزه مطبوعات بین الملل خود را به دو خبرنگار ایرانی داد
کبنا ؛
اعطای این جوایز که کاملا جنبه سیاسی دارد، با دو هدف صورت می‌گیرد. اول آنکه با قهرمان‌سازی، زمینه را برای تحریک افکار عمومی فراهم کنند و ثانیا به سایر اعضای این شبکه که ممکن است هنوز در پوشش‌های مختلف در داخل کشور مشغول به کار باشند، دلگرمی دهند که در صورت به دام افتادن، آنها را تنها نخواهند گذاشت.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روزنامه کیهان، روز گذشته رسانه های بیگانه چون صدای آمریکا، ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی گزارش دادند که باشگاه ملی مطبوعات آمریکا مهم‌ترین جایزه بخش بین الملل خود را به نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگاری که سال گذشته به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا دستگیر شده بودند اهدا کرده است.
الهه محمدی و نیلوفرحامدی دو خبرنگار روزنامه های اصلاح‌طلب هم‌میهن و شرق بودند گه پس از مشارکت فعال در نقشه از پیش طراحی شده جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی در اغتشاشات 1401 از طریق انتشار گزارش های تحریک‌آمیز، جهت دار و بعضا خلاف واقع، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه که در تشریح ابعاد جنگ ترکیبی بی‌سابقه دشمنان علیه نظام اسلامی منتشر شد، به این دو نفر اشاره و نسبت به اموزش آنها توسط سازمان CIAتصریح شده بود.
در بیانیه مذکور آمده بود: « سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی، دوره‌های آموزش مربیان جنگ‌های ترکیبی برای تعداد قابل توجهی از عناصر مرتبط برگزار و به آن‌ها مأموریت داده‌اند که بر مبنای آن‌ها به صورت تشکیلاتی عمل نمایند...متولی دوره‌های مذکور وزارت خارجه آمریکا می‌باشد که از حمایت کامل سرویس جاسوسی C.I.A استفاده می‌‌نماید...مفاد دوره‌ها در فشرده‌ترین تعبیر در چارچوب مؤلفه‌های جنگ ترکیبی و براندازی نرم تعریف می‌شود...انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت. همچنین است اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل‌گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش‌دیده‌ی دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است.»
صدای بلند ، منطق توخالی!
پس از بازداشت این دو خبرنگار و بیانیه مشترک نهادهای امنیتی، سلسله ای از اقدامات رسانه‌‌ای از سوی جریان مدعی اصلاحات در کشور در اعتراض به دستگیری حامدی و محمدی صورت گرفت. اقداماتی که دو ویژگی عمده داشت: اولا کاملا همسو با رسانه های بیگانه و ضدایرانی خارج‌نشین و مورد حمایت آنها بود و ثانیا در عین صدای بلند و بازتاب گسترده، خالی از هرگونه استدلال موجه در دفاع از متهمین به همکاری با سرویس های جاسوسی آمریکا بود.
تمرکز این موج رسانه ای که اخیرا به ترند کردن هشتگ #الهه_نیلوفر در فضای مجازی هم رسید، مبتنی بر تحریک احساسات مخاطبین با تکرار گزاره «خبرنگار مجرم نیست» بود. این گزاره نخ نما که البته اشباه و نظائر آن همچون «دانشجو مجرم نیست» یا «کارگر مجرم نیست» نیز از سوی جریان غربگرای داخلی مسبوق به سابقه است، عامدانه این واقعیت را نادیده می گیرد که هرکس در هر لباس و شغلی ممکن است مرتکب جرائم امنیتی شده و از جمله با دشمنان کشور خود همکاری کند. در این میان برخی حرفه‌ها مانند خبرنگاری اتفاقا به دلیل دسترسی های خاصی که برای صاحب خود ایجاد می‌کند و همچنین ظاهر موجهی که در میان مردم دارد، طعمه جذاب‌تری برای سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی است. چه آنکه در کشورهای گوناگون افراد بسیاری در پوشش خبرنگار به همکاری با سرویس های اطلاعاتی خارجی مشغول بوده‌اند که شناسایی شده و جرائم آنها محرز گردیده است.
وقتی جاسوس- خبرنگار مشهور هم حمایت خود را پنهان نمی‌کند!
حمایت دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی از دو خبرنگار اصلاح طلب بازداشتی به اندازه‌ای آشکار شد که حتی جیسون رضاییان، جاسوس-خبرنگار مشهور نیز به میدان آمد و در توییتی بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه را مضحک خواند و موضوع ارتباط نیلوفر حامدی و الهه محمدی با سرویس های اطلاعاتی غربی را رد کرد.
این در حالی است که خود رضاییان یکی از افرادی است که در پوشش خبرنگار، سال های متمادی در ایران برای اربابان خود جاسوسی می کرد. وی از سال 83 در پوشش خبرنگار «سانفرانسیسکو کرونیل» به ایران رفت و آمد داشت و به ویژه در فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 با جمع‌آوری اخبار لحظه‌به‌لحظه از اغتشاشات از سوی منابع میدانی در تهران و ارسال آن به پایگاه‌های خبری ضدانقلاب، ارائه اخبار و تحلیل از وضعیت کشور به اتاق فکر وزارت خارجه، کنگره و سنای آمریکا و برخی نهادهای مرتبط با لابی «آیپک» و انتشار اخبار کذب از اوضاع شهر تهران در نشریات مختلف ، نقش موثری ایفا کرد. وی در سال 91 این بار در پوشش خبرنگار «واشنگتن پست» به ایران آمد و از طریق نزدیکی به سیاسیون و افراد مهم دولتی به اسناد و اطلاعات سیاست‌های داخلی و خارجی ایران دسترسی پیدا کرد تا اینکه در تیرماه 93 دستگیر شد و کاخ سفید برای آزادی وی، 1.7 میلیارد دلار پرداخت کرد. حال حمایت چنین جاسوس مشهوری از نیلوفر حامدی و الهه محمدی، موضوعی است که جای تأمل بسیاری دارد.
رسانه‌های مدعی اصلاحات یا مرکز پرورش نیرو برای اپوزیسیون؟
گفتنی است رسانه‌های مدعی اصلاحات از دو دهه پیش تاکنون محلی برای استقرار و پرورش نیرو برای شبکه های ضدایرانی خارج‌نشین بوده‌اند. با نگاهی به کادر رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، ایندیپندنت فارسی و ... درمی‌یابیم که بسیاری از اعضای تاثیرگذار آنها، در گذشته خبرنگار و روزنامه نگار رسانه های اصلاح طلب بوده اند. مسعود بهنود، مجتبی واحدی، علی اصغر رمضانپور، مسیح علی نژاد، کاملیا انتخابی فرد، فریبا داوودی مهاجر‌، رکسانا صابری، نفیسه کوهنورد، فرناز قاضی زاده، اکبر گنجی، ابراهیم نبوی، حسین باستانی، فرشته قاضی، رضا حقیقت نژاد، نیک آهنگ کوثر، مانا نیستانی، امید معماریان، هوشنگ اسدی، نوشابه امیری، محمد مساعد، جمشید برزگر، اردشیر امیر ارجمند، نیما راشدان و ... تنها برخی از اعضای تحریریه روزنامه های مدعیان اصلاحات بودند که امروزه با مواجب گرفتن از دشمنان قسم خورده مردم ایران، به دروغ پراکنی، بزرگنمایی اخبار منفی، ناامیدسازی مردم و تخریب وجهه نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌پردازند.
در این میان افرادی چون علی اصغر رمضانپور (سردبیر شبکه تروریستی ضدایرانی ایران اینترنشنال) حتی در دولت اصلاحات به مقاماتی از جمله معاونت وزیر فرهنگ و ارشاد نیز دست یافته بودند و امروزه اگاهانه به ملت خود خیانت می کنند.
جوایز متعدد ، پاداش خیانت
اعطای جایزه از سوی باشگاه ملی مطبوعات آمریکا به دو خبرنگار همکار CIA البته بی سابقه نیست و این دو از زمان دستگیری تاکنون قریب 10 جایزه رنگارنگ از نهادهای مستقر در کشورهای غربی دریافت کرده اند. اعطای این جوایز که کاملا جنبه سیاسی دارد، با دو هدف صورت می‌گیرد. اول آنکه با قهرمان‌سازی از نیلوفر حامدی و الهه محمدی، زمینه را برای تحریک افکار عمومی و نهادهای بین المللی برای تحت فشار گذاشتن نظام قضایی ایران در صورت صدور احکام سنگین برای این دو فراهم کنند و ثانیا با حمایت‌های گسترده از بخشی از شبکه همکار خود در داخل ایران که برای نیروهای امنیتی افشا شده، به سایر اعضای این شبکه که ممکن است هنوز در پوشش‌های مختلف در داخل کشور مشغول به کار باشند، دلگرمی دهند که در صورت به دام افتادن، آنها را تنها نخواهند گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1