تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۵۰۴۵۸
در جلسه شورای سلامت لنده مطرح شد.

لزوم کلر زنی به موقع آب جهت جلوگیری از بیماری فراگیر وبا/وضعیت اسف بار ذبح غیربهداشتی کشتار دام در استان/در برخورد با کشتار غیرمجاز دام تهدید می شویم+تصاویر

۰
کبنا ؛دومین جلسه شورای سلامت شهرستان لنده با رویکرد اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشت و درمان و مسائل بهداشتی با حضور فرماندار و اعضای شورای سلامت این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری لنده برگزارشد.

به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این جلسه رئیس شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:برخی از پروژه های عمرانی شهرستان باید پیوست سلامت را ضمیمه داشته باشند.
حسن هدایت نیا در ادامه گفت:مجموعه وزارت بهداشت تنها در ٢۵درصد حوزه سلامت نقش دارند و ٧۵درصد دیگر مربوط به مردم و سایر ادارات بین بخشی است.
وی گفت:دوران کرونا دوران طلایی همکاری وتعامل بین بخشی در کشور بوده است و هرکجا حساست های لازم را تبین کردیم به درستی این هماهنگی بیندبخشی ایجاد شده است.
رئیس شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: برخی مشکلات حوزه شهرستان از توان شهرستان خارج است که بحث کشتار های غیرمجاز دام در سطح شهرستان های استان، فروش مرغ زنده و کشتار غیرمجاز آن باتوجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو و سایر بیماری ها نیازمند یک عزم استانی است.
وی تاکید کرد:انتظار داریم مصوبات شورای سلامت ضملنت اجرایی داشته باشند چرا که مربوط به حوزه سلامت آحاد مردم است.
هدایت نیا گفت: انتظار داریم مصوبات در کمیته فنی شبکه بهداشت تعین تکلیف شوند و خروجی این کمیته در شورای سلامت مطرح شود.
رئیس شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: انتظار ما از مجموعه دستگاه قضایی و نیروی نظامی و انتظامی بحث حمایت از بحث سلامت مردم است.
وی گفت:مجمع ملی سلامت شهرستان و استان و وزارتخانه در راستای تسهیل کردن موانع حوزه سلامت شهرستان و استان تعیین تکلیف خواهد شد.

در ادامه نیز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت:طبق ٢٨قانون کالاهای آسیب رسان به حوزه سلامت می بایست در راستای منع تبلیغ صورت گیرد که همانند فست فوت ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، آرایشگاه ها و مواد دخانی است.
فریبرز یاوریان در ادامه گفت: روز ٣مردادماه سالروز پیشگیری از غرق شدگی است و باتوجه به حوادث تلخ فوت چندین نفر در رودخانه مارون و جن موگرمون انتظار داریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه گفت:باتوجه به سرعت انتشار سویه جدید بیماری کرونا از یک نفر به ١٨نفر می باشد که لازم است دقت لازم در این حوزه صورت گیرد.
یاوریان گفت:از ابتدای سال تا کنون ٣١٨نمونه گرفتیم که ۵٠نفر مبتلا و مثبت بودند که انتظار داریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت:نوبت اول واکسن ٨١درصد، نوبت دوم ٧۵درصد ونوبت سوم نیز ۴٣درصد مردم شهرستان لنده واکسن زده و انتظار داریم همه مردم مشارکت کنند.
وی در ادامه گفت: بیماری فراگیر وبا یکی از شایع ترین بیماری ها است که همراه با اسهال است و باعث هدر رفت آب بدن خواهد شد و بیمار دچار مرگ خواهدشد و علت اصلی آن نیز آب آلوده است.
یاوریان گفت:راه مقابله با این بیماری کلرزنی آب و شستن مرتب دست ها است که باید مورد تاکید قرار گیرد.
وی گفت: شکستگی های لوله های آب در سطح شهرستان باعث شیوع عفونت ها و فراگیر شدن بیماری ها شود.
یاوریان گفت: بحث کلر زنی در مجتمع های آبرسانی به حوزه قیام و  دلیک یا صورت نمی گیرد و یا خیلی کم صورت می گیرد که انتظار داریم این مهم به طور مکرر صورت گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت:در حوزه مدیریت پسماند شهرستان لنده نیازمند مدیریت جامع در معابر و قبرستان این مهم باید مورد تاکید قرارگیرد و بحث نظافت و پاکسازی قبرستان نیز باید تدابیر لازم صورت گیرد.
یاوریان گفت: جایگاه زباله پشت راهنمایی ورانندگی یک مکان غیربهداشتی است که باید هرچه سریعتر به یک مکان دیگر منقل شود.
وی گفت: وجود نخاله های ساختمانی در اطراف و ورودی شهر لنده یکی از مخاطرات و مشکلات غیربهداشتی است که انتظار داریم شهرداری این مهم را هرچه سریعتر سامان بخشی کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت: دیوار کشی و محصور کردن جایگاه زباله شهرداری یکی دیگر از مهمترین مباحثی است که سالیان سال است مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

در ادامه رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان لنده گفت:در چندرزو گذشته بازرسان کشوری وزارت نیرو در برخی مناطق مختلف استان داشتند که در بحث کلرزنی و گند زدایی در سطح استان وجود دارد که تدابیر لازم در شهرستان ها در حال اجرایی است.
بهنام داور پناه گفت:بیش از 70کیلومتر شبکه توزیع داریم که در سطح شهرستان لنده که کار آبرسانی به مناطق مختلف صورت میگیرد.
وی گفت: در بحث کلرزنی به صورت هر سه ماه یکبار صورت میگیرد ولی به دلیل قدمت چندین دهه مخازن عملا برخی مشکلات ناشی از خود مخازن است که یقینا احداث مخازن جدید لازم و ضروری است.
رئیس آب و فاضلاب شهرستان لنده گفت: در حیطه گندزدایی تمام استان فعلا مشکل دارند و این تنها مختص به لنده نیست.

در ادامه نیز شهردار لنده گفت: در یک هفته گذشته نامه ای از دادستانی مبنی بر بحث جمع آوری احشام را دریافت کردیم ولی منتظر دستور قضایی آن هستیم که با شبکه بهداشت و درمان اجرایی شود.
سلمان رنجبر گفت: بحث سگ های ولگرد در سطح شهر یکی از چالش های اساسی است که تمامی شهرهای استان با آن مواجه هستند ولازم است که محیط زیست و سایر ادارات ما را در این زمینه یاری کنند.
وی گفت: در بحث جمع آوری پسماند منازل باید فرهنگ سازی صورت گیرد و نسبت به خرید سطل های زباله و جانمایی آن در سطح شهر در حال خرید است.
رنجبر گفت: باتشکر از خیر نیکوکار جناب آقای دستاران بحث غسالخانه شهرداری نیز با بیش از 98درصد در حال تکمیل و در روزهای آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: در بحث جمع آوری زباله های سطح شهر کار به درستی در حال اجرا است و انتظار داریم این مهم نیز توسط شهروندان رعایت شود.
شهردار لنده گفت: برنده مناقصه کشتارگاه مشخص شده است و فعالیت کشتارگاه در مکان قبلی با رویکرد جدید و حصار کشی انجام گرفت.

در ادامه مدیرجهاد کشاورزی  لنده گفت: کشت برنج از طریق قنات لنده وآب های زیر سطحی و مخلوط شدن با فاضلاب شهری مشکلاتی داریم ولی در بحث باغات مشکلی نداریم.
حکمت الله همتی نژاد گفت: بحث کشت برنج در سطح شهرستان با آب های آلوده مشکلات اساسی داریم .

در پایان رئیس شورای سلامت شهرستان لنده گفت:امیدواریم همه ادارات و شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با حوزه سلامت نهایت دقت لازم را داشته باشند و در این حوزه باید مسائل حوزه بهداشت و درمان باید با حساسیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد.
جلال دانش گفت: شهرداری لنده دارای مشکلات اساسی است که نیازمند حمایت همه جانبه مردم و همکاری برای تعالی فرهنگ شهرنشینی با حفظ مظاهر شهری و حفظ حقوق شهروندی صورت گیرد.
فرماندار شهرستان لنده تاکیدکرد: فرهنگ سازی در خصوص دفن اصولی زباله و پرهیز از ریختن زباله در سطح شهر نهایت دقت لازم صورت گیرد لذا انتظار داریم این مهم با کارزیبای فرهنگی به درستی در بین شهروندان نهادینه شود.
وی خاطر نشان کرد:کار فرهنگی در حوزه سلامت به عنوان مهمترین شاخص برای رشد و تعالی جامعه محسوب می شود که انتظار داریم این مهم به درستی صورت گیرد.
دانش گفت: در خصوص وضعیت محله بنیاد شهید و وضعیت اسف بار بهداشتی در این منطقه لازم است که حتما بحث ساماندهی این نقطه از شهر هرچه سریعتر توسط شهرداری اجرایی شود.
وی در ادامه افزود: 21محله در سطح شهرلنده دارای مشکلات اساسی در حوزه آبرسانی هستند که این وضعیت در کل استان برای حوزه شهر نشینی بی سابقه است.
فرماندار شهرستان لنده گفت:14میلیارد تومان درحوزه آبرسانی 26کیلومتر و خط انتقال شیتاب به طول 12کیلومتر در حال اجرایی است که همکاری خوب بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در این حوزه کاملا پای کار است.
وی گفت: متاسفانه در سال های گذشته برخی مدیران با ترک فعل خود نتوانستند هدف گذاری درستی در حوزه رفع مشکلات اساسی و ضروری مردم داشته باشند که این مهم امروز گریبانگر مردم شهرستان شده است.
جلال دانش گفت: هر طرح ماهی که در زمینه ریختن پسماند ماهی های مردار شده در رودخانه کوتاهی کند شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست باید برخورد قاطعی داشته باشند.
وی در ادامه گفت: در بحث پارک ها باید جانمایی سطل های زباله صورت گیرد و در یک اقدام دیگر نیز همه مردم را جهت پاکسازی محیط پیرامونی شهر دعوت کنیم.
رئیس شورای سلامت شهرستان لنده گفت: سگ های ولگرد یکی از پدیده های مهم و خطرناکی است که باید حتما مورد توجه مسولان و متولیان حوزه دامپزشکی  و محیط زیست و شهرداری باید این مهم را با جلسات داخلی مدیریت و راهبری کنند.
وی گفت: بخشداران و دهیاری ها و امور آب باید نسبت به اگاهسازی مردم در حوزه پرهیز از حضور در مناطق مختلف و مخاطره آفرین رودخانه ها با نصب تابلو های اعلانات این مهم اطلاع رسانی شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1