تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۴۴۸۲۲۷
کبنا گزارش می دهد؛

آئین تجلیل از فعالان میراث فرهنگی در کهگیلویه

۱
آئین تجلیل از فعالان میراث فرهنگی در کهگیلویه
کبنا ؛به مناسبت هفته میراث گردشگری آئین تجلیل از فعالان شهرستان کهگیلویه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرماندار کهگیلویه و مسئولان استانی و شهرستانی در  سالن فرمانداری دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه این استان به لحاظ قدمت و سابقه دیرینه، دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه میراث فرهنگی است.
سعید طالب پور افزود: در حوزه میراث، آثار فاخر ارزشمندی در استان وجود دارد ، که شهرستان کهگیلویه پایتخت حوزه میراث فرهنگی در استان است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از آثار تاریخی استان در مکان های کوهستانی واقع شده است افزود: این آثار در اختیار برخی از افراد سودجو، کسانی که دلالان اشیاء تاریخی هستند و ارزش فرهنگی این آثار تاریخی را نمی دانند قرار می‌گیرد.
وی شناسنامه و هویت هر کشور را آثار فرهنگی آن دانست و افزود: همه افراد جامعه موظف هستند که در قبال آثار فرهنگی به جا مانده از گذشتگان مسئولیت پذیر باشند.
طالب پور با بیان اینکه بلادشاپور ۳۵ هکتار وسعت دارد افزود: تا به امروز کارهای خوبی انجام گرفته است و اعتبارات قابل توجه ای هزینه شده است. و ۵ میلیارد تومان اعتبار در حال احیا و مرمت بخشی از این مجموعه است. که بخشی از آن احیا شده است و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه میراث فرهنگی یکی از مجموعه های فاخر در سطح کشور است و در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است افزود: به همت نماینده مردم کهگیلویه مجوز ماده ۲۳ میراث تاریخی دهدشت دریافت و نهایی شده است.
وی در ادامه افزود: میراث فرهنگی وظیفه احیا و مرمت بافت های تاریخی را دارد، و وقتی بافت تاریخی احیا شد باید زنده بشود ،و زنده شدن به این معناست که یک گروهی،یک NGO آنجا مستقر و فعال بشود که آن بافت تاریخی تخریب نشود.
سید عبدالعزیز موسوی در این آیین با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت میراث فرهنگی معرفی فرهنگ کهن ، غنی و تأثیرگذار ایران به تمام دنیاست افزود: این وزارت باید تلاش کند که دستیابی پیدا کند به آن جایگاه واقعی ایران در جهان که به عنوان یکی از غنی و کهن ترین و تاثیرگذار ترین فرهنگ ها و تمدن های بشری با ویژگی های بی نظیری که فرهنگ و تمدن ایرانی دارد.
موسوی با بیان اینکه یکی از سیاست های میراث فرهنگی شناسایی و مستند سازی میراث فرهنگی است گفت: بافت تاریخی دهدشت یکی از ظرفیت های مغفول مانده در زمینه گردشگری است که برای توسعه نیازمند همکاری همه نهادهای استانی است.
وی افزود: بلادشاپور یکی از بزرگترین آثار دوره صفوی است و ارزش این بافت تاریخی فراوان است.
وی احیا بافت قدیمی دهدشت را به عنوان یکی از نقاط مهم هویت مردم دانست و افزود: احیا بافت تاریخی شهر می تواند باعث رونق صنعت گردشگردی، شهر شود و باعث در امد زایی و اشتغال توسعه شهر بشود.
موسوی تصریح کرد: تاکنون تلاش های فراوانی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت انجام شده است و می‌توان گفت اهمیت احیا شهر تاریخی برای دهدشت در اولویت است.
​​​


​​​​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
1