تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۴۷۶۸۶
در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد

دولت جلوی غول گرانی‌های بی‌منطق را بگیرد

۱
۱
دولت جلوی غول گرانی‌های بی‌منطق را بگیرد
کبنا ؛امام جمعه قلعه رئیسی گفت: دولت در مجموع موفق عمل کرد اما انتظار مردم از دولت انقلابی و جهادی بالاتر است و توقع مردم توقف غول گرانی‌های بی‌منطق و لجام گسیخته و مهار افزایش قیمت‌هاست.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی ضمن دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: نماز جمعه این هفته به نام شهید حمداد آبروزن از روستای میانداره برگزار می‌شود شهیدی که به شجاعت و انس با قرآن معروف بود.
 وی افزود: روزی جهان شاهد دو قطبی شوروی و آمریکا بود و با فروپاشی شوروی نظم جهانی تک قطبی شد در منطقه غرب آسیا نظم آمریکایی با هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی حاکم شد اما آنچه اتفاق افتاد اهداف آمریکا نبود و شاهد شکست‌های راهبردی آمریکا در منطقه غرب آسیا هستیم و ظهور قدرت نظام جمهوری اسلامی باعث این شکستها برای آمریکا شد.
 صلواتی با بیان اینکه جنگ اوکراین یک عیار و نشان حقیقی از کاهش قدرت آمریکا و افول آمریکا است تصریح کرد: آمریکا دیگر قدرت تعیین کنندگی خودش را از دست داده و همگان می‌بینند که دوران آمریکایی به اتمام رسیده است و همچنانکه در قرن قبل دنیا شاهد سقوط شوروی بود در قرن جدید هم دنیا شاهد سقوط آمریکا خواهد بود. و شاهد یک نظم جدیدی در دنیا با محوریت اسلام ناب و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مکتب اسلام و قرآن و عترت خواهیم بود.
 امام جمعه قلعه رئیسی به سفر اردوغان به عربستان اشاره و یادآور شد: شاهد سفر اردوغان به عربستان بودیم اردوغان در سیاست خارجی فقط منافع خود را سرلوحه کار قرار می‌دهد رهاورد نگاه اردوغانی خسارت به جهان اسلام به ویژه فلسطین است نتیجه خروجی این نوع نگاه و چرخش‌های جادویی به یغما رفتن اصول و ارزش‌های انسانی و پا گذاشتن بر خون مظلومان عالم و ظلم در حق آنها و یاوری ظالمان و ستمگران است.
 وی به وضعیت اقتصادی کشور و دولت هم اشاره و گفت: مردم بدانند تداوم سیاست گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزا و موجب هدر رفت منابع ارزی کشور است و در واقع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی دهها میلیارد دلار یارانه مردم را به جیب دلالان و واسطه گران سودجو سرازیر می‌کند و مردم کمترین بهره را از آن می‌برند و دولت در چهارسال گذشته ۷۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ خرج کرد اگر همین را بصورت آزاد در بازار می فروخت میلیاردها تومان نصیب دولت می‌شد یعنی دولت به جای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بصورت نقدی می‌توانست به ۶۰ میلیون نفر از دهک‌های پایین و متوسط جامعه ماهیانه نفری ۴۲۰ هزار تومان بدهد یعنی به یک خانواده ۴ نفره ماهی یک میلیون و هشتصد هزار تومان اختصاص می‌یافت.

صلواتی تاکید کرد: بخش زیادی از این یارانه بخاطر صادرات یا قاچاق به کشورهای همسایه است و با طولانی شدن جنگ اوکراین و روسیه بعضی از کشورها از جمله عراق و ترکیه اقدام به ذخیره سازی کالاهای اساسی بویژه گندم و غلات برای سه سال آینده کردند و بطور طبیعی به گندم و آرد ایران روی آوردند بطوری که هر کیسه آرد به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در خارج بفروش می‌رسد و تصمیم دولت در اصلاح نظام یارانه‌ها و وجود شرایط اضطراری در کشور ضرورت مدیریت منابع ارزی که مطابق مصوبه مجلس است عدالت ورزی درباره توزیع یارانه‌ها حمایت از های محروم جامعه ارزشمندی است.
 امام جمعه قلعه رئیسی با بیا اینکه دولت آقای رئیسی دولت را با کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی تومان تحویل گرفت و در واقع دولت جدید از زیر صفر شروع کرد تصریح کرد: سیاست‌های غلط اقتصادی دولت گذشته میدان‌های مینی طراحی کرد باید با هوشیاری از این میدان مین عبور کرد دولت در هشت ماه گذشته واردات واکسن را سرعت بخشید اوج گیری کرونا را مهار کرد و حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید بدهی‌های به میراث مانده را پرداخت و تحریم‌ها را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد از بانک مرکزی استقراض نکرد. 
وی در پایان گفت: در مجموع موفق عمل کرد اما انتظار مردم از دولت انقلابی و جهادی بالاتر است و توقع مردم توقف غول گرانی‌های بی‌منطق و لجام گسیخته و مهار افزایش قیمت‌هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
عجب موفقیتی دولت داشته
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
1