تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۴۷۶۰۴
در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد

وضعیت بی‌سر و سامان بازار کهگیلویه و بویراحمد / آقای استاندار فکری کنید

۳
۱
وضعیت بی‌سر و سامان بازار کهگیلویه و بویراحمد / آقای استاندار فکری کنید
کبنا ؛امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت:  وضعیت اسف بار بازار مدیریت و فرمانده واحد و قوی و با اختیار تام می‌خواهد، جناب آقای استاندار مردم این استان پای اسلام و انقلاب و نظام و امام و شهدا و ولایت و آرمان‌هایشان هستند انتظارشان از مسئولان اقدام و عمل جهادی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت بر بازار است.
 به گزارش کبنا، به گزارش کبنا، نماز عید فطر قلعه رئیسی به امامت حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه این شهر برگزار شد.
 روزه‌داران در حالی در نماز عید فطر فرصت تطهیر و استغفار دوباره را غنیمت شمردند و بعد از نماز جماعت صبح و خواندن ادعیه‌های مختلف و پرداخت زکات فطریه به ایستگاه‌های برپا شده نماز عید سعید فطر را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کردند تا در عید فطر پاداش بندگی به درگاه الهی را دریافت کرده و از درگاه ربوی غفران و بخشش گناهان خود را طلب کنند.
 نماز عید فطر قلعه رئیسی به امامت امام جمعه این شهر حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.
 امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه اول نماز عید سعید فطر بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در روز فطر خطبه ایراد کرد و فرمود: ای مردم! همانا این روزِ شما، روزی است که در آن نیکوکاران پاداش می‌یابند و هرزه کاران زیان می‌بینند و شباهت بسیاری به روز رستاخیز شما دارد، پس، با بیرون آمدن از خانه‌های خود به سوی مصلاّیتان به یاد آن روزی افتید که از گورهایتان به سوی پروردگارتان بیرون می‌آیید و از ایستادن در مصلاّیتان به یاد آن روزی افتید که در پیشگاه پروردگارتان می‌ایستید و از بازگشتن به سوی خانه‌هایتان آن روزی را یاد آورید که به خانه‌های خود در بهشت باز می‌گردید! ای بندگان خدا! کمترین چیزی که برای مردان و زنان روزه گیر می‌باشد، این است که در روز آخر ماه رمضان فرشته‌ای آنان را ندا می‌دهد: بشارت بادا بر شما ای بندگان خدا! که خداوند گناهان گذشته شما را بخشود.
 وی افزود: پس مواظب باشید که از این پس چه می‌کنید؟ خدای متعال در قرآن مجید هم مومنان را و گامی فراتر و به درجات بالاتر ترغیب می‌کند و می‌فرمایند خود را به بالاترین درجه ایمان برسانید این ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بود برای تقویت ایمان و تقوا این ماه وجود ما خانواده ما و جامعه ما زنگ خدایی داشت این به خاطر نظارت‌ها و مراقبت‌ها بود چه از خودمان داشتیم همین نظارت‌ها و مراقبت‌ها را برای بعد از ماه مبارک هم توجه داشته باشیم.

 خطیب نماز عید سعید فطر قلعه رئیسی در خطبه دوم بابیان سیره حضرت موسی (ع) بیان کرد: وقتی که حضرت موسی بعد از آن پیغمبری و معجزه‌ها به مصر آمد بنی اسرائیل هم منتظر منجی بنام موسی بودند انتظار بنی اسرائیل این بود که به محض این که موسی آمد دستگاه فرعون کن فیکون شود همه چیز یک شبه تغییر کند بنی اسرائیل خطاب به موسی گفتند ما پیش از آمدن تو در رنج و شکنجه و درد و مصیبت بودیم و بعد از تو هم هیچ تفاوتی حاصل نشد ما قبل از تو زیر فشار بودیم و بعد از آمدن شما هم زیر فشار هستیم.
 صلواتی تاکید کرد: یعنی بنی اسرائیل این امت مورد نعمت‌های خدا یک حالت بی صبری در آنها به وجود آمد. حضرت موسی در پاسخ به این حالت ‌ بی صبری گفت ای قوم من از خدا یاری جویید و استقامت ورزید و صبر پیشه کنید و محکم باشید که زمین از آن خداست آنرا به هرکس از بندگانش که بخواهد می‌دهد فرجام نیکی و عاقبت برای اهل تقواست.
 وی افزود: عاقبت مال شماست مدتها صبر لازم است برادران و خواهرانم ملت شریف ایران این نکته برای ما درس است بعضی‌ها این روزها بی صبری از خودشان نشان می‌دهند و این بی صبری را در جامعه ترویج می‌کنند و حتی آن را به مرز همکاری و هم زبانی و تحقق خواست دشمن می‌رسانند.
 صلواتی گفت: امت انقلابی در شرایطی که امروز در حال جنگ و مبارزه بر سر اهداف اعتقادات ارزش‌ها در وسط میدان است یکی از وظایف او صبر و ایستادگی کردن است یعنی محاسبات الهی و دقیق و درست خویش را با خدعه گری دشمنان و بعد خواهان ملت و دولت و عوامل آنان تغییر ندهد ما با ایمان و باصبر و استقامت و اتحاد و همدلی و رحم به همدیگر مشمول نصرت‌های الهی می‌شویم این را باور و یقین داشته باشیم. 
وی خطاب به استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مسئولان استانی بالاخص استاندار دلسوز استان عرض می‌کنم که آنچه مردم این استان از حضرتعالی و دولتمردان انقلابی مطالبه می‌کنند و حرف آنان است این است که مدیریت بازار ضعیف است و این درد و رنج مردم و مصائب و مشکلات مردم و این گرانی‌های افسارگسیخته و این افزایش قیمت‌های بی رویه حاکی از ضعف نظارت وبعضا نبود نظارت و رها شدن بازار و ضعف باورها و اعتقادات دینی بعضی از بازاریان و بی توجهی از عدم تذکر می‌باشد. آنچه در کف بازار مشهود است است که متولیان بازار جزیره‌ای عمل می‌کنند. 
صلواتی خاطرنشان کرد: وضعیت اسف بار بازار مدیریت و فرمانده واحد و قوی و با اختیار تام می‌خواهد، جناب آقای استاندار مردم این استان پای اسلام و انقلاب و نظام و امام و شهدا و ولایت و آرمان‌هایشان هستند انتظارشان از مسئولان اقدام و عمل جهادی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت بر بازار است.
 وی ادامه داد: مطالبه این مردم عزل مدیران ضعیف و بی انگیزه است و برخورد قاطع با گرانفروشان و احتکار کنندگان و سودجویان بی انصاف است و این را هم بدانید تا وقتی تفکر ۸ سال گذشته حاکم بر مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها باشند این روح بی انگیزگی بی تفاوتی و سهل اندیشی و سهل انگاری وجود دارد راه نجات حاکم کردن تفکر جهادی و انقلابی و استفاده از جوانان مؤمن و حزب اللهی در مسئولیت‌هاست. 

امام جمعه قلعه رئیسی در خصوص قطعی برق در چاروسا هم بیان کرد: یکی از مشکلات عمده بخش چاروسا آن قطعی مکرر برق است وقتی در این منطقه برق قطع می‌شوند آثار زیان باری برای مردم دارد هم وسایل برقی مردم نیمسوز و یا با کلی از بین می‌روند و کسی پاسخگو نیست هم تلفن ثابت و همراه به اینترنت قطع می‌شود و زندگی مردم مختل می‌شود و هم بازار و ادارات و نهادها تعطیل می‌شوند مردم اذیت می‌شوند و کسی پاسخگوی مردم نیست این حق این مردم نیست چرا مسئولان مخابرات استان و شهرستان این مشکل قطعی تلفن همراه و ثابت به اینترنت راه حل می‌کنند؟.
 وی با بیان اینکه بخش چاروسا و دیشموک سالهاست با مشکل قطعی مکرر برق در این منطقه مواجه هستند و به طرق مختلف این مشکل را فریاد زدند عنوان کرد: برق یکی از موارد زیر بنای توسعه است مسئولان استانی می‌خواهند این دو منطقه را به شهرستان ارتقا دهند راه حل اساسی این مشکل ایجاد ایستگاه برق است مسئولان برای حل این مشکل بخش چاروسا و دیشموک با دو مدار کردن شبکه برق رسانی این مناطق را به عنوان راه حل انتخاب کردند بنده کارشناس نیستم اما آیا مشکل برق چاروسا و دیشموک با دو مداره شدن حل می‌شوند؟ قطعاً با ارتقاء به شهرستانی در آینده مصرف برق در این مناطق بیشتر می‌شود شما امروز می‌خواهید برای طرح دو مداره کردن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کنید آیا این در بلند مدت جوابگوی این دوتا منطقه می‌باشد؟ اگر قرار هست دو هزینه انجام شوند متخصصان و کارشناسان و صاحب نظران ورود کنند از تضییع بیت‌المال مسلمین جلوگیری کنند. به نظر می‌آید راه حل این مسئله ایجاد ایستگاه برق در این مناطق می‌باشد. 

وی در پایان خطاب به به مسئولان شهری قلعه رئیسی هم گفت: مردم به شما رأی دادند و در برابر رأی آنها مسئولید، این هفته سربسته عرض کردم و امیدوارم بنشینید و مشکلات مردم را پیگیری کنید.












 
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
جناب امام جمعه قلعه رئیسی چرا نمیگی که گرانی سر سام آور فعلی نتیجه انتصاب رئیس جمهوری ضعیف و انتخاب مسوولان ضعیف تر هست که هنوز گرانی را به دولت قبل وصله میزنی لطفا سعی کنیم قضاوت هامون بدور از تعصبات سیاسی و جناحی باشد
Iran, Islamic Republic of
خدا یه عقلی به اولادت بده رییس جپهور نمیتونه کاری کنه تا چه رسد به استاندار
ث
Iran, Islamic Republic of
بیسوادی حاکم شده فقط دنبال پست وقدرتند
نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی افتتاح شد

نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی افتتاح شد

به مناسبت دهمين هفته فيلم و عكس، نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان استان کهگیلویه و ...
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: اردوی جهادی مدیران استانی برگزار شود

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: اردوی جهادی مدیران استانی برگزار شود

همایش تجلیل از جهادگران دانشجویی استان تحت عنوان «شکوه هجرت» به همت معاونت عملیات جهادی ...
دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
1