تاریخ انتشار
جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۴۵۰۷۹
در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد پیرامون حمله روسیه به اوکراین

۰
نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد پیرامون حمله روسیه به اوکراین
کبنا ؛خطبه های نماز جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. مسئله اوکراین و حمله روسیه به این کشور مهمترین بحث خطبه های نماز جمعه بود.

سرنوشت اوکراین برای دوست داران ارتباط با آمریکا درس بزرگی است


به گزارش کبنا، امام جمعه پاتاوه گفت: سرنوشت اوکراین برای دوست داران ارتباط با آمریکا درس بزرگی است.
حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت ظهر امروز جمعه (6) اسفند در خطبه های نماز عبادی سیاسی شهر پاتاوه به موضوع تقوا، فرزند وحقوق آنها بر پدر و مادر اشاره و به استناد آیه «22» سوره لقمان گفت: ای مردم تقوای الهی پیشه کنید و بترسید از روزی که نه پدر کیفر اعمال فرزندش را تحمل می‌کند و نه فرزند چیزی از کیفر پدر.
امام جمعه پاتاوه افزود: در اسلام به فرزند دار شدن و تکثیر نسل تشویق زیادشده در سوره آل عمران ( آیه 35) حضرت زکریای پیامبر(ع)دعا کرد و فرمود پروردگارا از نزد خود ذریه پاکی را ببخشای.
حجت الاسلام سیادت 6 مورد از حقوق فرزند بر پدر ومادر را به اختصار، انتخاب نام نیک، تعلیم و تربیت، شیر مادر، عقیقه و ایجاد محبت حضرت علی و اولاد آن امام علیه السلام بیان کرد و از لسان مبارک نبی اکرم (ص)گفت: ای علی (ع) حق فرزند برپدر این است که نام نیک برای او انتخاب کند و خداوند رحمت کند پدر و مادری که فرزندان خود را بر نیکی کردن بر خودشان یاری دهند و به فرزندان خود احترام بگذارید و آنها را نیکو تربیت کنید. 
امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز حمله روسیه به اوکراین را برای آزادگان دنیا خصوصآ مدافعین غرب و آمریکا مایه عبرت دانست و گفت: حمله روسیه به اوکراین و دو شهر آن سقوط و تجزیه شدند، سرنوشت مشترک لیبی و اوکراین باید برای آزادگان دنیا خصوصآ مدافعین غرب و آمریکا عبرت شود آمریکا، انگلیس و روسیه طبق معاهده بوداپست آنها را خلع سلاح هسته‌ای کرده‌اند که از استقلال و امنیت اوکراین دفاع کنند ولی امروز تبدیل به زمین بازی غرب و شرق شده روزی چهارمین قدرت هسته ای دنیا بود اکنون حالا کشور اوکراین تکه پاره شده است.
حجت الاسلام سیادت دربخش دیگری از خطبه سیاسی به جنگ رسانه ای غرب برای پیروزی در مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: مذاکرات روزهای حساسی را می گذراند، روایت سازی جهت‌دار از مذاکرات غرب به ویژه آمریکا به دلیل فقدان اراده و اختیار لازم برای گام برداشتن در مسیر رفع موانع توافق، تلاش می‌کند با بهره گیری از فشار روانی بر مذاکره کنندگان ایرانی و نهادهای تصمیم گیر در کشور را برای اتخاذ رویکرد حداقلی زیر فشار قرار دهد.
وی کاهش فشار بر ایالات متحده و ضلع غربی حاضر1+4-آمریکا و اروپا که به دلیل بی اختیاری و بی عملی، عملآ موجب کندی روند گفت‌وگوها شده اند بیان کرد: اراده لازم برای اتخاذ تصمیم سیاسی جهت حصول توافق را ندارند در حال القاء این معنا به افکار عمومی است که غرب و آمریکا آمادگی کامل برای توافق را دارد اما این طرف ایرانی است که حاضر به اتمام مذاکرات و توافق نیست.
حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت درقسمت دیگری از خطبه سیاسی باتبریک عید مبعث رسول اکرم (ص) به سخن امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: فلسفه بعثت آن حضرت(ص) راه رفع ظلم را به مردم فهماند، راه مقابله با قدرت های بزرگ ظالم، رفع ظلمت های اخلاقی مردم، نور علم و نورعدالت به جای جهل ظلمات. درس های بعثت ایستادگی و صبر بر مشکلات اقتصادی است همان طوری که امام مهدی(عج) فرمودند، خداوند پیامبر اسلام(ص) را برانگیخت تا رحمتی برای جهانیان باشد و نعمت خود را تمام کند.
امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه سیاسی سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به قطر برای کشور را منشاء خیر و برکت و دارای منافع اقتصادی، سیاسی،اجتماعی بیان کرد و گفت: سیاست اولویت نگاه به همسایگان و نگاه به شرق طبق منویات رهبر حکیم اسلامی اتخاذ سیاست تنش، مهار محور عربستان-امارات در رقابت منطقه ای، تقویت قطر بین کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس همچنین همکاری در حوزه گاز-ایران و روسیه و قطر سه ضلع مثلث قدرت در گاز جهان است.

 امام جمعه گچساران: هیچ اعتمادی به شرق و غرب نباید داشته باشیم

حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: به فرموده امام موسی بن جعفر علیه السلام فرد مؤمن هر روز باید اعمالش را محاسبه کند، با ورود مولایمان حضرت امام رضا علیه السلام به ایران و سایر امامزادگان، درحقیقت خاندان امام موسی کاظم علیه السلام ما را از بردگی و ذلت نجات دادند و تنها یک مهم را بخواهیم بیان کنیم حضرت امام خمینی (ره) از فرزندان امام موسی جعفر (ع) هستند که با انقلاب اسلامی دنیا را تکان دادند.
 وی افزود: سه شنبه 10 اسفند ماه عید بزرگ مبعث رسول اکرم (ص) است، پیامبر اکرم در 40 سالگی به رسالت رسیدند. امام عصر (عج) فرمودند که همه نعمت را خداوند به وسیله پیامبر اکرم (ص) تمام کرد، و این عید بزرگ را به همه مؤمنین و مؤمنات تبریک و تحنیت عرض می‌کنم. 
امام جمعه گچساران تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که جهاد تبیین واجب قطعی و فوری است، یعنی اینکه دشمن تلاش دارد دین اسلام، مکتب تشییع و نظام اسلامی را تضعیف کند و بر هر مسلمان و مؤمنی واجب است که به میدان بیاید و جهاد کند. جهاد یعنی تلاشی که دشمن را هدف گیری کند آنهم در عرصه‌ها و میدان‌های مختلف، بنابراین برهمه واجب است که با جریان تحریف دشمنان مقابله کنیم و این امر هم مسئول و غیر مسئول ندارد.
 حجت الاسلام حجازی بیان کرد: اخیراً سفر رئیس جمهور به کشور قطر را داشتیم، دشمنان هر روز به یک سبکی با نظام اسلامی مقابله می‌کنند و به انحاء مختلف همسایگان ما را اغفال می‌کنند که ایران اگر قدرت پیدا کند شما را می‌بلعد اما برخی کشورها متوجه شدند که ایران به دنبال استقلال و عزت است و به دنبال برده گرفتن دیگران هم نیست و تنها می‌خواهد حر و آزاده باشد.
 وی افزود: بنابراین دنیا متوجه شد که استکبار جز حیله گری و مکاری چیزی ندارد اما در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین در کتاب شهید مطهری بیان شده که گذر زمان خیلی از مجهولات را روشن می‌کند البته روزی دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند انقلاب نوپای ما را سرنگون کند و هشت سال جنگ تحمیلی به طول انجامید و درس بسیار بزرگی به ما داده شد که لازم است امکانات و مایحتاج نظامی قوی داشته باشیم.
 خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: امروز هیچ کشوری جرات رویارویی با ایران مقتدر را ندارد اوکراین ادعا می‌کرد که قدرتمند است و سالیان قبل نزدیک به دو هزار کلاهک هسته‌ای داشت که همین آمریکای جهانخوار و انگلیس روباه صفت بیان کردند که داشتن این امکانات لازم نیست و از شما حمایت می‌کنیم اما تنها 6 ساعت هم دوام نیاورد، اما یمن چون متکی به قدرت خداوند است و حمایت ایران اسلامی را دارد، 6 سال است که در مقابل نظام سلطه ایستاده و الان آل سعود به التماس افتاده است.
 وی ادامه داد: توجه کنیم اینکه مقام معظم رهبری اصرار داشتند که باید موشک داشته باشیم و در میدان نظامی قوی باشیم به همین منظور است چرا که هیچ اعتمادی به غرب و شرق نباید داشته باشیم و توکل باید برخداوند باشد شاه پهلوی، صدام، محمد مرسی، حسنی مبارک، قذافی و دیگران که تکیه گاهشان را آمریکا و غرب بود الان کجا هستند در حالی که ایران اسلامی تکیه گاهش را خداوند قرار داد و موفق هم شد.
 حجت الاسلام حجازی در ادامه بیان کرد: در برخی ایالات هند سماجت به خرج می‌دهند که باید حتماً خانم‌ها بی حجاب باشند دختری که در خیابان محجبه بود را دستور دادند که باید کشف حجاب کنید که در ادامه فریاد "الله اکبر"سر داد که به هیچ عنوان حجابم را از دست نمی‌دهم و تهدیدش کردند و از اینجا به هند با شعار الله اکبر پیام می‌دهیم که تنها نخواهید بود و ما از این تفکر الهی و بندگی خداوند حمایت می‌کنیم و به جهان پیام می‌دهیم که در سراسر جهان طرفدار خانم‌های محجبه و متدینه هستیم و در نهایت پیروزی ازآن ما خواهد بود.
 امام جمعه گچساران تصریح کرد: اما گاهی اوقات برخی از مؤمنین از وضع حجاب گلایه دارند که باید گفت اگر مردم تذکر بدهند به صورت محترمانه و با احترام، قطعاً و یقیناً مشکلات نیز برطرف خواهند شد.
  
اوکراین ضربه دلبستگی به آمریکا را می‌خورد

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: شرایط امروز اوکراین نتیجه عمل کشورهایی است که دلبسته آمریکا هستند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی تصریح کرد: برای مبارزه با جاهلیت پیامبر خاتم آمد تا کفر و شرک و الحاد را نابود و پرچم توحید را بگستراند.
 وی گفت: امروز دنیای غرب به دنبال همان فرهنگ جاهلیت اولی است و به دنبال حاکم کردن تمدن فاسد غربی بر عالم هستند.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: بی عدالتی، ظلم و تبعیض نادیده گرفتن کرامت انسان‌ها و زن این موجود ملکوتی را تبدیل به کالا کردن از آرمان‌های فرهنگ منحط غربی است برای مقابله با این جاهلیت ثانی هم وجود مبارک خاتم الاوصیا امام عصر (عج) می‌آید تا دین اسلام و آرمان‌های آن را محقق می‌کند و نظام جمهوری اسلامی ما برگرفته از بعثت انبیا و بعثت پیامبر خاتم می‌باشد و مقدمه برای حاکمیت ولایت حضرت بقیه الله اعظم است.
 وی به شرایط اوکراین اشاره و تاکید کرد: بحران و شرایط جنگی که در اوکراین می‌بینیم به علت اقدامات تحریک آمیز آمریکا و ناتو است و پشت صحنه اتفاقات اوکراین خوی گرگ صفتی و روباه صفتی آمریکاست.
 صلواتی خاطرنشان کرد: درس و نکته بحران اوکراین این است که دلبستگان به آمریکا و غرب و متحدین آمریکا در مواقع خطر روی آمریکا حساب باز نکنند افغانستان و اوکراین دلخوش به حمایت آمریکا بودند و وضعیت دیروز افغانستان و امروز اوکراین نمایش چهره حقیقی آمریکاست. 
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: اوکراین جهت اعتمادسازی برای غرب و آمریکا همه مولفه‌های قدرت خود را نابود کرد امروز هم از درون ضعیف است هم توان مقابله با حملات را ندارد هم آمریکا و ناتو او را تنها گذاشتند این سرنوشت همه کسانی است که متکی به شیطان بزرگ و طاغوت هستند.
 
وی به مذاکرات وین هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات وین روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد از جهت ابعاد فنی چیزی باقی نمانده است آنچه باقی مانده اراده سیاسی غرب است توپ در میدان آمریکاست تیم رسانه غربی‌ها میدان را عوض کردند میدان بازی آنها جنگ رسانه‌ای و کشاندن موضوع به میان افکار عمومی است و می‌بینیم که در جنگ رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی تیم مذاکره کننده ایران مورد انواع و اقسام هجمه‌هاست متاسفانه بعضی در داخل هم به خواست دشمن کمک می‌کنند جریان تحریف امروز درصدد برجسته سازی گفتمان سازش است.
 صلواتی با بیان اینکه نماز جمعه این هفته به یاد شهید ۱۹ ساله شهید والامقام جمشید کرم زاده از شهر قلعه رئیسی برگزار می‌شود که از شهدای پد خندق است عنوان کرد: در کتاب پایی که جا ماند اثر آزاده جانباز سرافراز سید ناصر حسینی می‌گوید بعد از شهادتش افسر عراقی عکس امام را از حیبش بیرون آورد؛ شهیدی که به ولایت مداری معروف بود در وصیت نامه‌اش می‌گوید امروز اسلام در خطر است و برای یاری اسلام و زیارت قبر امام حسین می‌روم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1