تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۴۴۳۹۱۰
در دیدار امام جمعه دهدشت با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

راه‌حل اقتصاد پایدار وقف است

۱
راه‌حل اقتصاد پایدار وقف است
کبنا ؛امام جمعه دهدشت در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بر اقتصاد پایدار در فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: راه‌حل اقتصاد پایدار وقف است.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 4 بهمن ماه 1400) حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت دیدار کرد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت در این دیدار، اظهار داشت: در طول تاریخ تشیع حوزه‌های علمیه، مدارس علمیه و امورات دین از طریق وقف و مواجب شرعی اداره می‌شد.
وی افزود: امروز می‌بینیم در دیگر استان‌ها، علمای منطقه تلاش کردند در گذشته نسبت به مسئله وقف و موقوفات اقدامات اساسی و پایداری انجام بگیرد. امروزه فرصت بسیار مناسبی است برای ترویج فرهنگ دین و اهل بیت (علیهم السلام) ما باید تلاش کنیم که مسئله وقف تبیین و تشریح شود.
وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم که فرهنگ وقف در جامعه ما تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود و در این رابطه لازم است که علما و روحانیت بیش از گذشته پای کار باشند.
امام جمعه دهدشت گفت: ما باید یک اقتصاد پایدار برای فرهنگ وقف ایجاد کنیم، اقتصادهای ناپایدار به ما کمکی نمی‌کنند ما باید سمت اقتصاد پایدار برویم، راحل اقتصاد پایدار وقف است. (و راه آن عقلانی، اخلاقی، اصولی، و..) است، وقف‌هایی که تخصصی و مختص حوزه‌های مختلف باشد.

وی گفت: این امید است که با کمک اداره اوقاف شهرستان کمیته همفکری در خصوص ترویج فرهنگ وقف و آسیب شناسی آن تشکیل بود.
حجت الاسلام وحدانی فر در خصوص همکاری با اداره اوقاف افزود: ما آمادگی کامل جهت همکاری و تلاش برای جا افتادن فرهنگ وقف در شهرستان کهگیلویه را داریم.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ما نسبت به ادارات همطراز اداره اوقاف و امور خیریه که حساب کنیم اداره‌کل اوقاف از جهت اجازه ساخت و امکانات ضعیف‌ترین اداره‌کل است.
وی در خصوص فرهنگ وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرهنگ وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد جا نیفتاده است مثلاً در بحث اقتصادی (نیازمندی‌های مردم، ازدواج) اجتماعی (طلاق، کمک به خانواده زندانیان و..) فرهنگی و مذهبی (حسینیه‌ها، مساجد، وقف قرآن و..) که امیدواریم با کمک همدیگر بتوانیم این فرهنگ جا در استان استان جا بیفتد.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در بحث ساخت و ساز امامزادگان و ساختن زائرسراهای برای رفاه مردم برنامه‌های در دستور کار داریم.
------------------------------
خبر: مریم افشون
نام شما

آدرس ايميل شما

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
جاي خالي استاد

جاي خالي استاد

عصر روز جمعه در نخستين روز بهمن ماه و در شرايطي كه افكار عمومي ايرانيان تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي ...
حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
1