تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۴۴۲۹۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

گلایه مردم از بسته شدن جاده شیراز - یاسوج / لزوم بالا بردن ایمنی جاده‌ها و تجهیزات / مسئولان آمدند؛ اما دیر ( + تصاویر و فیلم )

۴
۱
گلایه مردم از بسته شدن جاده شیراز - یاسوج / لزوم بالا بردن ایمنی جاده‌ها و تجهیزات / مسئولان آمدند؛ اما دیر ( + تصاویر و فیلم )
کبنا ؛بارش برف و باران مسئولان و مردم را غافلگر گیر و مسیرهای یاسوج - شیراز و بابامیدان - یاسوج روی خودروها به دلیل بارش سنگین برف بسته شد. هر چند در نهایت این مسیرها با پیگیری و تلاش مسئولان باز شد، اما می‌توان با اطلاع‌رسانی دقیق و بالا بردن ایمنی جاده‌ها نگرانی مردم را در میانه راه‌ها کاهش داد.
به گزارش کبنا، مسیر شیراز - یاسوج در گردنه مله‌شوره به دلیل بارش سنگین برف مسدود و همین موضوع سبب نگرانی مردم گردید. در ابتدای مسدود شدن مسیر مسافران تلاش زیادی کردند که نیروهای امدادی به کمک آنها بیاید. 
یکی از مسافران به کبنا گفت: با یکی از مسئولان در این رابطه تماس برقرار کردیم، اما پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردیم. تا اینکه خودروها با تلاش خود مردم بعد از ۴ ساعت توانستند، حرکت کنند.
این مسافر می‌گفت: برخی ماشین‌ها هم مشکلاتی داشتند. در منطقه مله‌شوره و گنجگون امکان ریزش سنگ نیز وجود داشت.
یکی دیگر از مسافران گرفتار در برف بیان می‌کرد که بی‌توجهی نسبت به ایمنی و جان مردم بسیار نگران کننده  است. امید می‌رود رسانه‌ها این مسائل را از مسئولان مطالبه کنند.
    
 سرهنگ‌ بهنام‌ ویسی‌پور رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در باره وضعیت راه‌های این استان در پی بارش سنگین برف توضیح داد و به ایسنا گفت: همه محورهای منتهی به دو شهرستان بویراحمد و دنا شاهد بارش برف هستیم و در محورهای شهرستان گچساران بارندگی داریم.
 وی اظهار کرد: در پی بارش برف و کولاک شدید به مدت دو سه ساعت مسیر ارتباطی «یاسوج به شیراز» بویژه در گردنه برفگیر «مله شوره» با انسداد مواجه شد.
 رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون محورهای «یاسوج به چرام»، «پاتاوه به دهدشت» و «سی سخت_ پادنا» مسدود می‌باشند و سایر محورهای اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد باز و تردد با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه امکان پذیر است.
 سرهنگ ویسی پور تصریح کرد: حدود ۳۰ دستگاه خودرو فاقد زنجیر چرخ که در برف گرفتار شده بودند با کمک نیروهای امدادی و راهداری رهاسازی و محور بازگشایی شد.
    
 وی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌شود در محورهای ارتباطی دو شهرستان بویراحمد و دنا به علت بالا رفتن برودت هوا و بارش ادامه دار برف از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.
  بعد از اینکه مردم ساعت‌ها در برف گیر کرده بودند، کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منطقه گنجگون و گردنه مله‌شوره رفت.
حاجی‌زاده در باره مسدود شدن این مسیرها صحبت کرد و از بازگشایی محورهای یاسوج - شیراز و یاسوج - بابامیدان که در پی بارش برف و باران مسدود شده بود، خبر داد.



معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد محورهای یاسوج - شیراز و یاسوج - بابا میدان مسدود شد که با تلاش و همت بی وقفه راهداران و کارکنان پلیس راه، این محورها بازگشایی شد.
   وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد بدون مشکل و گره ترافیکی خاصی در این دو محور در حال انجام است، گفت: با توجه به سرمای هوا لازم است رانندگان همواره با احتیاط بیشتری رانندگی کنند و حتماً از سالم بودن تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه خود مطمئن شوند و سپس شروع به حرکت کنند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، تاکید کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش نزولات آسمانی و لغزنده بودن سطح محورهای مواصلاتی استان، می‌طلبد رانندگان از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.
    
به گفته روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفتنی است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر شهری استانداری، مدیرکل دفتر روستایی استانداری، مدیرکل دفتر فنی استانداری، سرپرست، معاونین، مدیران و کارکنان زحمتکش اداره کل راهداری استان، جانشین فرماندهی پلیس راه و کارکنان پلیس راه در این محورها حضور یافته و با کمک به مأموران خدمات رسان در محل‌های ذکر شده زمینه بازگشایی محورها را فراهم کردند.



لازم به ذکر است که مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این مسیر حاضر شد و موضوع مسدود شدن راه شیراز - یاسوج را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش کبنا، کمبود تجهیزات و امکانات کافی گاهاً سبب می‌شود که خدمات رسانی نیروهای امدادی با کندی انجام بگیرد که باید در این رابطه چاره‌اندیشی شود.

ادامه فعالیت سامانه بارشی تا هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد
ولی بهره‌مند کارشناس اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی تا هفته آینده در سطح استان است.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی این مدت به تناوب شاهد بارش باران و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتا شدید و بارش برف در غالبا مناطق سردسیری خواهیم بود.
وی بیان کرد: شدت بارش‌ها طی روزهای پنج‌شنبه از بعدازظهر تا اواخر شب و روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می‌شود.
بهره‌مند خاطرنشان کرد: بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها دور از انتظار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

راهی
Iran, Islamic Republic of
پس دکتری که این همه توانایی داشت وآسمان وزمین رادر رابطه باتجربیاتش را پایین آورده کجا بود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
عکس گرفتن وسلی گرفتن در شرایط بحران هنر نیست بلکه هنر مدیریت مهمه که شما ندارید په کو خدمتتان هروقت بارش تمام میشه جاده هم باز میشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما دیشب در مسیر یاسوج شیراز حدود 5 ساعت در برف گرفتار بودیم تازه فهمیدیم واقعا محرومیم و بدبخت.
اینها که می گویید حضور پیدا کردن ما که هیچ فریاد رسی ندیدیم.مردم بیچاره دیشب زیر برف نابود شدند .حتی یک ماشین نمک پاش وجود نداشت.
از اردکان تا مرز استان بدبخت ما هیچ مشکلی وجود نداشت.
نمی دانم اینها کجا کنار بخاری توی خونشون نشسته بودند.
خدایی مطلبی که می زنید بررسی کنید
حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام ان مدیری با مجموعه همکارانش که قطعات دستگاهها رابردن فروختن کجاهستن بعضی هاشون چند روزه توخیابون ها پرسه میزنن این بود برخورد با انها.......
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1