کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

گلایه مردم از بسته شدن جاده شیراز - یاسوج / لزوم بالا بردن ایمنی جاده‌ها و تجهیزات / مسئولان آمدند؛ اما دیر ( + تصاویر و فیلم )

10 دی 1400 ساعت 0:58

بارش برف و باران مسئولان و مردم را غافلگر گیر و مسیرهای یاسوج - شیراز و بابامیدان - یاسوج روی خودروها به دلیل بارش سنگین برف بسته شد. هر چند در نهایت این مسیرها با پیگیری و تلاش مسئولان باز شد، اما می‌توان با اطلاع‌رسانی دقیق و بالا بردن ایمنی جاده‌ها نگرانی مردم را در میانه راه‌ها کاهش داد.


بارش برف و باران مسئولان و مردم را غافلگر گیر و مسیرهای یاسوج - شیراز و بابامیدان - یاسوج روی خودروها به دلیل بارش سنگین برف بسته شد. هر چند در نهایت این مسیرها با پیگیری و تلاش مسئولان باز شد، اما می‌توان با اطلاع‌رسانی دقیق و بالا بردن ایمنی جاده‌ها نگرانی مردم را در میانه راه‌ها کاهش داد.
به گزارش کبنا، مسیر شیراز - یاسوج در گردنه مله‌شوره به دلیل بارش سنگین برف مسدود و همین موضوع سبب نگرانی مردم گردید. در ابتدای مسدود شدن مسیر مسافران تلاش زیادی کردند که نیروهای امدادی به کمک آنها بیاید. 
یکی از مسافران به کبنا گفت: با یکی از مسئولان در این رابطه تماس برقرار کردیم، اما پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردیم. تا اینکه خودروها با تلاش خود مردم بعد از ۴ ساعت توانستند، حرکت کنند.
این مسافر می‌گفت: برخی ماشین‌ها هم مشکلاتی داشتند. در منطقه مله‌شوره و گنجگون امکان ریزش سنگ نیز وجود داشت.
یکی دیگر از مسافران گرفتار در برف بیان می‌کرد که بی‌توجهی نسبت به ایمنی و جان مردم بسیار نگران کننده  است. امید می‌رود رسانه‌ها این مسائل را از مسئولان مطالبه کنند.
    
 سرهنگ‌ بهنام‌ ویسی‌پور رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در باره وضعیت راه‌های این استان در پی بارش سنگین برف توضیح داد و به ایسنا گفت: همه محورهای منتهی به دو شهرستان بویراحمد و دنا شاهد بارش برف هستیم و در محورهای شهرستان گچساران بارندگی داریم.
 وی اظهار کرد: در پی بارش برف و کولاک شدید به مدت دو سه ساعت مسیر ارتباطی «یاسوج به شیراز» بویژه در گردنه برفگیر «مله شوره» با انسداد مواجه شد.
 رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون محورهای «یاسوج به چرام»، «پاتاوه به دهدشت» و «سی سخت_ پادنا» مسدود می‌باشند و سایر محورهای اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد باز و تردد با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه امکان پذیر است.
 سرهنگ ویسی پور تصریح کرد: حدود ۳۰ دستگاه خودرو فاقد زنجیر چرخ که در برف گرفتار شده بودند با کمک نیروهای امدادی و راهداری رهاسازی و محور بازگشایی شد.
    
 وی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌شود در محورهای ارتباطی دو شهرستان بویراحمد و دنا به علت بالا رفتن برودت هوا و بارش ادامه دار برف از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.
  بعد از اینکه مردم ساعت‌ها در برف گیر کرده بودند، کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منطقه گنجگون و گردنه مله‌شوره رفت.
حاجی‌زاده در باره مسدود شدن این مسیرها صحبت کرد و از بازگشایی محورهای یاسوج - شیراز و یاسوج - بابامیدان که در پی بارش برف و باران مسدود شده بود، خبر داد.



معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد محورهای یاسوج - شیراز و یاسوج - بابا میدان مسدود شد که با تلاش و همت بی وقفه راهداران و کارکنان پلیس راه، این محورها بازگشایی شد.
   وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد بدون مشکل و گره ترافیکی خاصی در این دو محور در حال انجام است، گفت: با توجه به سرمای هوا لازم است رانندگان همواره با احتیاط بیشتری رانندگی کنند و حتماً از سالم بودن تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه خود مطمئن شوند و سپس شروع به حرکت کنند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، تاکید کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش نزولات آسمانی و لغزنده بودن سطح محورهای مواصلاتی استان، می‌طلبد رانندگان از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.
    
به گفته روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفتنی است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر شهری استانداری، مدیرکل دفتر روستایی استانداری، مدیرکل دفتر فنی استانداری، سرپرست، معاونین، مدیران و کارکنان زحمتکش اداره کل راهداری استان، جانشین فرماندهی پلیس راه و کارکنان پلیس راه در این محورها حضور یافته و با کمک به مأموران خدمات رسان در محل‌های ذکر شده زمینه بازگشایی محورها را فراهم کردند.



لازم به ذکر است که مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این مسیر حاضر شد و موضوع مسدود شدن راه شیراز - یاسوج را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش کبنا، کمبود تجهیزات و امکانات کافی گاهاً سبب می‌شود که خدمات رسانی نیروهای امدادی با کندی انجام بگیرد که باید در این رابطه چاره‌اندیشی شود.

ادامه فعالیت سامانه بارشی تا هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد
ولی بهره‌مند کارشناس اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی تا هفته آینده در سطح استان است.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی این مدت به تناوب شاهد بارش باران و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتا شدید و بارش برف در غالبا مناطق سردسیری خواهیم بود.
وی بیان کرد: شدت بارش‌ها طی روزهای پنج‌شنبه از بعدازظهر تا اواخر شب و روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می‌شود.
بهره‌مند خاطرنشان کرد: بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها دور از انتظار است.


کد مطلب: 442977

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442977/گلایه-مردم-بسته-شدن-جاده-شیراز-یاسوج-لزوم-بالا-بردن-ایمنی-جاده-ها-تجهیزات-مسئولان-آمدند-اما-دیر-تصاویر-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1