تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۴۱۸۷۶
با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان؛

نشست صلح یاران شهرستان مارگون برگزار شد

۰
نشست صلح یاران شهرستان مارگون برگزار شد
کبنا ؛به منظور استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان، متنفذین شهری و روستایی شهرستان مارگون این گردهمایی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، شهرستان نوپای مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد است شهرستانی که تنها شهر آن مارگون و فاصله تا یاسوج مرکز استان 75 کیلومتر است.
نشست صلح یاران شهرستان مارگون با حضور حجت الاسلام و المسلمین ساجدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در امور شوراهای حل اختلاف و با دعوت از بزرگان، متنفذین اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و ریش سفیدان شهرستان مارگون برگزار شد.
ساجدی در این نشست با اشاره به اینکه هنگامی که در منطقه ای آرامش و امنیت برقرار باشد زندگی مردم راحتتر است، گفت: شایسته است قبل از اینکه بین مردم ناراحتی و کدورتی رخ دهد و یا پرونده ای تشکیل شود، از وجود بزرگان و ریش سفیدان استفاده شود و بین مردم را اصلاح کنند.
ساجدی در این نشست در سخنانی از حضور بزرگان و ریش سفیدان و مسئولان شهرستانی تشکر کرد.
معاون قضایی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی به ما یاد داد که از ظرفیت مردم در هر حرکتی می توان به درستی استفاده کرد و آن حرکتی موفق خواهد بود.
ساجدی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان و متنفذین، بخاطر آنکه شناخت کامل از مردم و منطقه دارند مفیدتر است، افزود: به سبب آنکه سفیران صلح و همیاران شورا و صلح یاران، ریشه اختلافات را بهتر می شناسند و از طرفی حتی حد و مرز اراضی را در اختلافات ملکی می دانند، توانایی اصلاح امور اختلافی را دارند و به سبب همان عِرق ایلی و عشیره ای که حاکم است در زمان بروز اختلاف احترام خاصی برای بزرگان و ریش سفیدان قائلند و منجر به صلح و سازش و حتی گذشت می شود.

در ادامه این نشست علیرضا بهنام، رییس دادگاه عمومی مارگون در سخنانی اظهار داشت: به منظور کاهش مراجعات شهروندان به محاکم قضایی، جلب مشارکت های مردمی و رفع اختلافات محلی و کم کردن ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی از جمله اهداف فعالیت شوراهای حل اختلاف در برگزاری این نشست است.
وی گفت: با توجه به رشد روزافزون پرونده ها در دستگاه قضایی آنچه واضح و مشخص است این که از ظرفیت مردمی در اصلاح ذات البین استفاده نماییم و باید همتی به خرج داد تا از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان در منطقه استفاده کرد تا با صلح و سازش هم کینه و اختلاف از میان مردم رخت ببند و هم شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری باشیم.
رئیس دادگاه عمومی مارگون در ادامه پیروی از سیره شهداء را عامل موفقیت در همه امور بیان کرد و اظهار داشت: با احقاق حق، مبارزه با فساد و ظلم در پیروی از راه شهداء از علم و تجربه قضایی استفاده کنیم و تا می توانیم با سازش و مصالحه به جامعه اسلامی خدمت کنیم
بهنام گفت: از ظرفیت صلح یاران برای برقراری سازش باید استفاده شود زیرا افراد معتمد دارای نفوذ کلام، و کسانی که ریش سفید منطقه هستند می توانند در این مهم کمک نمایند.
وی با اشاره به بافت سنتی و آداب و رسوم خوبی که مردم خونگرم در احترام به بزرگان و ریش سفیدان در شهرستان مارگون دارند افزود: دستگاه قضایی افرادی را به عنوان صلح یار که شیخوخیت و نفوذ کلام بین مردم داشته باشند را شناسایی و معرفی و از ظرفیت آنها در بین مردم استفاده می نماید.
بهنام افزود: هر پرونده ای که در بدو ورود در شورای حل اختلاف سازش می شود از حجم کار دادگاه و محاکم تجدید نظر  می‌کاهد و از طرفی آرامش و دوستی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام خواجه پور امام جمعه شهرستان مارگون در دیدار با معتمدین و ریش سفیدان نیز اظهار کرد: معتمدان و ریش سفیدان در جهت رفع مشکلات قومی و قبیله ای تلاش کنند.
وی با اشاره به آیات الهی در رابطه با وحدت مؤمنین گفت: قرآن در راستای برادری مؤمنین به ما امر نموده که همانا مؤمنین برادرند، پس بین برادرانتان را اصلاح کنید.
خواجه پور افزود: همه ی ما وظیفه داریم، به پیروی از سیره نبوی در مقابل خشونت ها و رفتارهای غیر متعارف بذل و بخشش داشته باشیم و اگر بخشیدیم خدا میبخشد.
 امام جمعه شهرستان مارگون در پایان از همه مردم متدین و مومن خواست تا در جهت حل اختلافات منطقه گام برداشته تا رضایت خدا و رسولش را در بر داشته باشد.
در پایان نیز از صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف که بیشترین سازش میان مردم را داشته باشند در جلسات آتی که برگزار خواهد شد از آنان تقدیر و تشکر بعمل خواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1