تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۴۰۶۱۱
مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد:

بلادشاپور ثبت جهانی می‌شود / 41 پروژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد/ قفل تسهیلات بر روی طرح‌های گردشگری باز شد / سودجویان به نام گردشگری 300 هکتار اراضی ملی را تصاحب شدند

۱۳
۲
بلادشاپور ثبت جهانی می‌شود / 41 پروژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد/ قفل تسهیلات بر روی طرح‌های گردشگری باز شد / سودجویان به نام گردشگری 300 هکتار اراضی ملی را تصاحب شدند
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 41 پروژه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا و بهره‌برداری است.
به گزارش کبنا، مجید صفایی صبح امروز در جمع خبرنگاران به آخرین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: در حوزه میراث فرهنگی اقدامات خیلی خوبی انجام گرفت. حدود 2800 اثر تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که 770 اثر تاریخی این استان به ثبت ملی رسیده‌اند و شاخص‌ترین آنها بلادشاپور است. بلادشاپور وضعیت خوبی اصلاً نداشت و به لحاظ اینکه نباید بچه‌های استان را تخریب کنیم، اما مخروبه‌ای را تحویل گرفتیم.
وی با بیان اینکه در بدو ورودم به استان کهگیلویه و بویراحمد اعتباراتی را بافت تاریخی بلادشاپور گرفتیم، افزود: 12 کار شاخص در بلادشاپور انجام گرفت.. مسجد ومحوطه این بافت مورد مرمت قرار گرفت وهمچنین به دنبال این هستیم که صنایع دستی و گردشگری را در این بافت رونق دهیم که سرمایه گذارانی در این زمینه ورود کرده‌اند و کار هم شروع شده است.
 صفایی گفت: مسئولان کشوری در بازدید از بافت تاریخی بلادشاپور نوید ثبت جهانی این اثر را داده‌اند که ان شاء الله در سال 1400 به استان کهگیلویه وبویراحمد ابلاغ می‌شود.
وی در ادامه دیگر اقدامات این اداره کل را در حوزه میراث فرهنگی برشمرد و افزود: اعتباراتی برای مرمت پل تاریخی پاتاوه، پل بریم باشت و قلعه‌های چرام گرفته شد که مرمت این آثار تاریخی آغاز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نبود موزه را خلاء بزرگ در حوزه میراث فرهنگی دانست و گفت: سال 92 عملیات اجرایی موزه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد.
وی با بیان اینکه موزه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از منحصر به فردترین موزه‌های کشور است به لحاظ موقعیت جغرافیایی که دارد، افزود: موزه یاسوج به لحاظ فیزیکی به بهره برداری رسیده است و ما در آخرین اقدام 5 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز موزه گرفتیم. 
صفایی در ادامه گفت: در حوزه گردشگری نیز پیگیری و اقدامات زیادی صورت گرفت به طوریکه کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی و دامپروری مصوب شد و همین مسئله سبب شد تا اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های جنوب یک گام بزرگ بردارد.
وی افزود: در همین راستا؛ 41 پروژه گردشگری با اعتبار 493 میلیارد تومان و 1036 اشتغالزایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام گرفتن است که سال 99 تعداد 9 پروژه به عنوان پروژه‌های جهش تولید مشخص شدند.
وی افزود: در منطقه گردشگری ماغر، آبشار کمر دوغ، چشمه بلقیس، پارک جنگلی یاسوج و دیگر مناطق استان زیر ساخت‌های مناسب گردشگری در حال احداث و یا پیگیری هستند. در حوزه بومی گردی نیز اقداماتی انجام گرفته و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در از احداث بهترین دهکده آبگردی در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: شهرستان گچساران به دلیل بام نفت ایران و وجود مسافران زیاد بستر کافی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری را دارد که کار مطالعاتی این دهکده انجام گرفته و در انجام کار است.
وی افزود: در سد انحرافی چیتاب هم برای انجام کارهای گردشگری، کار مطالعه انجام گرفته است.
صفایی در ادامه گفت: پارک آبی شهر یاسوج 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 130 میلیارد ریال به آن اختصاص یافت و همچنین موضوع تله کابین شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که درب تسهیلات بر روی آن قفل شده بود که با پیگیری‌های لازم 5 میلیارد تومان تسهیلات آزادسازی شد در واقع بین بانک و سرمایه گذار اختلافات کاری و سلیقه‌ای وجود داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین نمایشگاه بین المللی اکسپو 2020 دبی خبر داد و گفت: جلسات و کارهای لازم برای این کار انجام گرفته است که ان شاء الله استان کهگیلویه و بویراحمد با دست پر در این نمایشگاه حضور پیدا کند. 197 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.
صفایی در ادامه گفت: در بحث زلزله شهر سی سخت 7 میلیارد تومان برای بازسازی و تعمیر زیرساخت‌های گردشگری که دچار آسیب شده بودند، اعتبار گرفتیم. همچنین در جلسات به دنبال این بودیم که فضای شهر سی سخت و شهرستان دنا مطابق با وجه گردشگری این شهرستان انجام بگیرد.
محمد حسین‌زاده معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به تخلف برخی افراد به نام گردشگری، اظهار داشت: افرادی به نام گردشگری اراضی ملی را تصاحب کرده و دور آن را حصار زده بودند که با تلاش و پیگیری کسانی که دنبال سرمایه‌گذاری و اجرای طرح گردشگری خود نبودند را شناسایی و در مراجع ذی صلاح برای آنها پرونده تشکیل دادیم.
وی با بیان اینکه اداره‌کل گردشگری و میراث فرهنگی تمام قد از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی حمایت خواهد کرد، افزود: بعضی می‌خواستند که به نام گردشگری از اراضی ملی سوء استفاده کنند که در همین راستا 41 پرونده تشکیل دادیم و در حال پس‌گیری اراضی ملی از این افراد هستیم. 300 هکتار زمین‌های ملی در اختیار این افراد بود که 5 طرح آن تاکنون فسخ شده است. اجازه نمی‌دهیم کسی بخواهد به بهانه طرح‌های گردشگری اراضی ملی را تصاحب و سوء استفاده کند.
-----------------------------------
خبر: احسان خانمحمدی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقاي صفايي
IUCN و icumos دو زير مجموعه يونسكو هستند كه در مورد ثبت اثار جهاني تشكيل كميته ميدهند و اثر بايد چهار ويژگي ممتاز داشته باشد مانند آرائه نبوغ بشري
لطفا پروپوزال كه از اين اثر براي يونسكو پرزنت كرده ايد را منتشر كنيد
أصلا شما ميدانيد مقر يونسكو كجاست
من از أهالي ميراث فرهنگي نيستم اما لطفا به شعور مخاطبين توهين نفرما
Iran, Islamic Republic of
سلام
شماها چرا یک نفر می خواهد کاری کند با این حرفا مانع می شوید
لازم نیست که بداندیونسکو کجاست . همین که تا الان مدیریت کرده بسیار کار کرده
شماها که میدانید صادقانه راهنمایی کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر نظر تخصصي شما، خدا شاهده اصن نونه معيارهاي ثبت جهاني چنه...
بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان و شهرستان چند سال است گه بافت خانهای قدیمی را مرمت کنند ولی علاوه که نیامدند نگذاشتند صاحب خانها انها را درست کنند حال حشرات وخزندهگان برای این روستای بزرگ مشکل درست کرده اند که در طول سال چندیننفر را ازبین بردهاند وچندین نفر را روانه بیمارستان کرده اند لذا ازمسولین انتظار داریم که اقدام کنند وگرنه مردم اقدام میکنند
انجمن
Iran, Islamic Republic of
این اواخر جناب اقای صفایی مدام شروع کرده به ارایه عملکرد و خبر زدن برای اینه که مدیریت رو از دست نده
برادر سکان مدیریت رو بده دست متخصصین این حوزه
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود صفایی
آشنا
Iran, Islamic Republic of
اونایی که با آن سابق درخشان در محیط زیست وشاهکارتون در زمان معاونت میراث بازهم زمینه مدیریت شما رافراهم کردند،قطعا در پیشگاه خدا مسئولند
بازرس
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا اینجوریه پس چه نیازی است به این که زمین واسمان را به هم بافتید برای ماندن.در کوزه همان تراود که در اوست.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
اگه عملکرد ت در میراث فرهنگی/ باشه .خدا به داد میراث برسه
طاهر
Iran, Islamic Republic of
حاج
علی حوری
Iran, Islamic Republic of
وقتی که با اینهمه زحمت به ثبت برسانید ولی بعد نه مراقبت و نه نگهداری نه بودجه ای برای مرمت همانطور که بسیاری از بناها در حال نابودی و یا توسط امامزاده هاو شهرداریها در حال تصرف
همکار
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب صفایی نیروی تاجگردون وروحانیه قطعانگه داشتن ایشون برسکانداری میراث فرهنگی /به دولت رئسی وبه اقای نماینده گچساران پس رفتن ایشون قطعیه اماکم طول میکشه وایشون قبل ازدولت چون میدانستن دولت وتاحکردون ازشون حمایت میکنه اماحالا میدونن دولت جدیدمخالفشوته دارن گزارش میدن که استانداربگه نیروهای پرکارروبرنمیداره وای به حال نماینده ای که بخادازایشون دفاع کنه
باوی لر
Iran, Islamic Republic of
ولا فقط به خاطر صندلی این اواخر دست پا میزنی چرا تو این مدت که میر شدید برا باشت باوی کاری نکردید شما فقط بخاطر منفعت خودتونید دست حسن روحانی رو از پشت بستید
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1