تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۳۸۳۴۲
در نشست کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان مطرح شد؛

جذب 700 نفر از شهرستان کهگیلویه به دوره های سوادآموزی

۰
جذب 700 نفر از شهرستان کهگیلویه به دوره های سوادآموزی
کبنا ؛معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس تفاهم نامه دستگاههای اجرایی، ادارات و نهادها در شناسایی، جذب، آموزش و مهارت آموزی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ سوادآموز ۱۰ تا ۴۹ سال  مشارکت دارند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سیدحمدالله خواهش نیک در نشست کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان در دهدشت گفت: طرح مهارت آموزی برای ۸۵۰ بی‌سواد و کم‌سواد در ۱۶ مرکز یادگیری محلی و همچنین زندانهای استان در قالب مهارت های زندگی ،حقوق شهروندی حرفه آموزی و مهارت اجتماعی اجرا شد.
وی گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی طرح‌های خواندن با خانواده و حلقه های کتابخوانی با شرکت ۲هزار و 215 سوادآموز در سال جاری اجرا می شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: برون‌سپاری فعالیت های سواد آموزی در سال جاری به شهرستان‌ها و مناطق واگذار شده و به نسبت حجم ابلاغی هر اداره تعدادی موسسه را توسط کارگروه آن اداره انتخاب می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش دهدشت هم گفت: در یک سال گذشته بیش از ۷۰۰ سوادآموز در سه دوره در دهدشت، سوق و مناطق روستایی تابع شناسایی و جذب کلاسهای سوادآموزی شدند.

سید فضل الله گنجی پور گفت: بیش از ۹۹ درصد فعالیت های سواد آموزی در قالب برون سپاری به موسسات و تشکل‌های مردم نهاد و واگذار شد.
وی  به سرانجام بخشی امتحانات سوادآموزان اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد امتحانات برگزار شده و بقیه نیز تا پایان شهریورماه انجام می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش دهدشت افزود :حجم ابلاغی امسال ۷۳۰ نفر در سه دوره سوادآموزی است و طرح شتاب بخشی جامعه هدف ۲۰۰ سوادآموز گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت :در قالب مشارکت دهیاران،شوراها ؛ بخشداران، خانه های ترویج کشاورزی ،خانه های بهداشت، مدارس شهر و روستا و کارگاههای صنعتی ،بی سوادان شناسایی و به ادارات نهضت سوادآموزی معرفی می‌شوند.
حیدر داستار گفت: طرح آموزش رایانه برای ۱۲۰ نفر از سوادآموزان دوره انتقال اجرا می‌شود.
این  نشست جهت بررسی برون‌سپاری فعالیت‌ها ،مراکز یادگیری محلی، ثبت نام و امتحانات و با حضور کارشناسان استان و شهرستان ها و مناطق دهدشت، گچساران ،بهمئی ،چاروساو دیشموک در دهدشت برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1