کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان مطرح شد؛

جذب 700 نفر از شهرستان کهگیلویه به دوره های سوادآموزی

6 شهريور 1400 ساعت 12:26

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تفاهم نامه دستگاههای اجرایی، ادارات و نهادها در شناسایی، جذب، آموزش و مهارت آموزی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ سوادآموز ۱۰ تا ۴۹ سال مشارکت دارند.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس تفاهم نامه دستگاههای اجرایی، ادارات و نهادها در شناسایی، جذب، آموزش و مهارت آموزی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ سوادآموز ۱۰ تا ۴۹ سال  مشارکت دارند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سیدحمدالله خواهش نیک در نشست کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان در دهدشت گفت: طرح مهارت آموزی برای ۸۵۰ بی‌سواد و کم‌سواد در ۱۶ مرکز یادگیری محلی و همچنین زندانهای استان در قالب مهارت های زندگی ،حقوق شهروندی حرفه آموزی و مهارت اجتماعی اجرا شد.
وی گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی طرح‌های خواندن با خانواده و حلقه های کتابخوانی با شرکت ۲هزار و 215 سوادآموز در سال جاری اجرا می شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: برون‌سپاری فعالیت های سواد آموزی در سال جاری به شهرستان‌ها و مناطق واگذار شده و به نسبت حجم ابلاغی هر اداره تعدادی موسسه را توسط کارگروه آن اداره انتخاب می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش دهدشت هم گفت: در یک سال گذشته بیش از ۷۰۰ سوادآموز در سه دوره در دهدشت، سوق و مناطق روستایی تابع شناسایی و جذب کلاسهای سوادآموزی شدند.

سید فضل الله گنجی پور گفت: بیش از ۹۹ درصد فعالیت های سواد آموزی در قالب برون سپاری به موسسات و تشکل‌های مردم نهاد و واگذار شد.
وی  به سرانجام بخشی امتحانات سوادآموزان اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد امتحانات برگزار شده و بقیه نیز تا پایان شهریورماه انجام می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش دهدشت افزود :حجم ابلاغی امسال ۷۳۰ نفر در سه دوره سوادآموزی است و طرح شتاب بخشی جامعه هدف ۲۰۰ سوادآموز گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت :در قالب مشارکت دهیاران،شوراها ؛ بخشداران، خانه های ترویج کشاورزی ،خانه های بهداشت، مدارس شهر و روستا و کارگاههای صنعتی ،بی سوادان شناسایی و به ادارات نهضت سوادآموزی معرفی می‌شوند.
حیدر داستار گفت: طرح آموزش رایانه برای ۱۲۰ نفر از سوادآموزان دوره انتقال اجرا می‌شود.
این  نشست جهت بررسی برون‌سپاری فعالیت‌ها ،مراکز یادگیری محلی، ثبت نام و امتحانات و با حضور کارشناسان استان و شهرستان ها و مناطق دهدشت، گچساران ،بهمئی ،چاروساو دیشموک در دهدشت برگزار شد.


کد مطلب: 438342

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438342/جذب-700-نفر-شهرستان-کهگیلویه-دوره-های-سوادآموزی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1