کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

نمی‌توانم قسم بانک‌ها را بخورم / اقدامات بانک‌ها موجب تورم، بیکاری و ورشکستگی است

5 شهريور 1400 ساعت 17:28

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها باید علاوه بر ایجاد بسترهای همراه با امر سرمایه‌گذاری و تولید باشد.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها باید علاوه بر ایجاد بسترهای همراه با امر سرمایه‌گذاری و تولید باشد.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: انسان بعد از مرگ بسیاری از حقیقت‌ها را در می‌یابد و می‌بیند خداوند اولیا و انبیا الهی را برای هدایت بشر فرستاده و قوانین زندگی و سعادت دنیا و آخرت را بیان کرده است فطرت هم از درون ما را هدایت می‌کند که همه ابزارهای هدایت انسان به شمار می‌روند.
 امام جمعه یاسوج گفت: دنیا در نهایت پایان می‌پذیرد اما عبرتها جلوی چشمان مردم در این دنیا آشکار است چه کاخ‌ها و چه پادشاهان کجا رفتند و چه بر سر آنها آمد باید از همه آنچه در دنیا وجود دارد عبرت بگیریم قبرستان‌های خاموش و ساکت باید درس عبرتی برای انسان‌ها باشد.
 حسینی در خطبه دوم به روز هشت شهریور روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: ۱۷ هزار ترور توسط دشمنان انقلاب در طول این ۴۰ سال صورت گرفته استکبار با همراهی منافقین به روشهای مختلف انسان‌های بیگناه را به خاک و خون کشیدند انسان‌های مؤمن و نماز شب خوان زیادی به دست دشمنان به فجیع‌ترین وضع شهید شدند و امروز هم اگر از دست استکبار جهانی بر بیاید منافقین آدمکش را بر سرنوشت این ملت حاکم می‌کنند.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمریکا اگر بتواند سلطنت طلب‌های خائن را بر این کشور حاکم می‌کند همچنان که اگر از دست آنها بیاید انسانهای خونخواری مثل صدام را نیز بر اریکه قدرت می‌نشانند و این نشان دهنده خوی استکباری و وحشی‌گری آنهاست.

حجت الاسلام و المسلین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج
 
وی در ادامه به روز بانکداری اسلامی هم اشاره کرد که مصادف با تصویب قانون بانکداری بدون ربا در کشور است و در ادامه با اشاره به انواع ربا تصریح کرد: ربا در شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود و جامعه را آلوده می‌کند وضعیت بانک‌های ما به نحوی است که نمی‌توانیم بابت آنها قسم بخوریم در عقد مضاربه باید شرایط رعایت شود برخی اقدامات بانک‌ها موجب تورم و بیکاری و ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی می‌شود واحدهای تولیدی که با خون جگر راه‌اندازی شده و یکی پس از دیگری راکد می‌شوند و صاحبان آنها به همین دلیل سکته می‌کنند.
 امام جمعه یاسوج گفت: بانک‌ها باید علاوه بر ایجاد بسترهای همراه با امر سرمایه‌گذاری و تولید باشد تا ورشکستگی ایجاد نشود و شاهد بیکاری فاجعه بار نباشیم باید در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی تغییراتی ایجاد شود بهره‌های پانکی بانکی پایین بیاید تا تولید رونق بگیرد.
 حسینی به گرانی‌های افسار گسیخته هم اشاره کرد و گفت: مسئولین باید به کنترل قیمت‌ها به خصوص داروها توجه داشته باشند مسئولان از زیر بار خدمت فرار نکند و تا لحظه آخر و وظیفه خود را انجام دهند اگر مسئولی فکر می‌کند که دولت تغییر کرده و دست از کار بکشند چنین مسئولی خیانت کرده است.
 وی در ادامه با اشاره به وضعیت افغانستان و اشغال ۲۰ ساله آن توسط آمریکا گفت: داعش ناجوانمردانه انفجاری را در کابل انجام می‌دهد که عده زیادی به خاک و خون کشیده می‌شوند داعش گروه تروریستی است که پرورده دست آمریکا بوده و خون‌هایی که ریخته می‌شود همه به دلیل همکاری این کشور استکباری است.


کد مطلب: 438311

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438311/نمی-توانم-قسم-بانک-ها-بخورم-اقدامات-موجب-تورم-بیکاری-ورشکستگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1