کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛

خبرنگاران از سیره‌ی اهل بیت (ع) الگو بگیرند

2 شهريور 1400 ساعت 10:37

تعداد هیئت‌های مذهبی و عزاداری در استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه‌ی اول محرم امسال بالغ بر 570 مورد بود. ۶۷۶ روحانی مبلغ بومی و غیربومی به نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند که 42 نفر از آن‌ها به دلیل شرایط ویژه به شهر سی‌سخت اعزام شدند و علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی خدمات اجتماعی و فرهنگی نیز به مردم ارائه دادند.


تعداد هیئت‌های مذهبی و عزاداری در استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه‌ی اول محرم امسال بالغ بر 570 مورد بود. ۶۷۶ روحانی مبلغ بومی و غیربومی به نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند که 42 نفر از آن‌ها به دلیل شرایط ویژه به شهر سی‌سخت اعزام شدند و علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی خدمات اجتماعی و فرهنگی نیز به مردم ارائه دادند.
به گزارش کبنا حجت‌الاسلام افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد (دوشنبه یکم شهریور 1400)، وظیفه‌ی خبرنگاران در تبیین حقایق جامعه را یکی از مهمترین اقدامات در جامعه دانست.  وی با اشاره به تبیین حادثه‌ی کربلا، تبیین اقدامات موجود در جامعه را از وظایف خطیر خبرنگاران دانست. وی گفت: تبیین حادثه‌ی کربلا در سایه‌ی اقدام هوشمندانه و هنرمندانه‌ی امام سجاد و حضرت زینب انجام گرفت. اقدامی که بعد از روز عاشورا برگ پیروزی را رو کرد. افتخاری ادامه داد: الگوگیری خبرنگاران از سیره‌ی اهل بیت یکی از موارد مهمی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.
وی سپس با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم محرم امسال افزود: مردم علی‌رغم همه‌ی سختی‌ها با همکاری مسئولین و نهادهای مختلف و به‌ویژه نماینده‌ی محترم ولی فقیه در استان، همکاری بسیار خوبی داشتند. رعایت پروتکل‌ها در استان بیش از 95 درصد بود که در مقایسه با میانگین کشوری، حدود 30 درصد بالاتر بود. وی اظهار داشت: دهه نخست ماه محرم امسال ۸۰۰ مورد سرکشی، بازدید و نظارت از هیأت‌های مذهبی این استان در زمینه رعایت نکات بهداشتی و حفظ  فاصله فیزیکی انجام شد.
وی با اشاره به اقداماتی که سازمان تبلیغات اسلامی در دهه‌ی اول محرم انجام داده گفت: در حوزه‌های فرهنگی برنامه داشتیم. در حوزه‌ی سیاه‌پوشی شهر هم برنامه‌های خوبی داشتیم که امیدواریم در آینده هم ادامه داشته باشد. 4 هزار متر پارچه‌ی مشکی تهیه شد. وی افزود: 4 هزار پایه‌ی پرچم نیز تهیه شد و در دسترس مردم قرار گرفت. پوسترهای نمایشگاهی، پشت ماشینی و شابلونی نیز از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات در دهه‌ی اول محرم امسال بود. افتخاری با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: ما 20 هزار ماسک نیز در بین عزاداران حسینی توزیع کردیم.
افتخاری عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی و عزاداری در استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه‌ی اول محرم امسال بالغ بر 570 مورد بود که فعالیت داشتند. علاوه بر این در زمینه‌ی تبلیغ نیز ۶۷۶ روحانی مبلغ بومی و غیربومی به نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند که 42 نفر از آن‌ها به دلیل شرایط ویژه به شهر سی‌سخت اعزام شدند و علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی خدمات اجتماعی و فرهنگی نیز به مردم ارائه دادند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در زمینه‌ی توزیع اقلام غذایی و خوراکی نیز اقدامات خوبی انجام گرفت: پنج هزار بسته معیشتی و ۱۰۰ هزار پُرس غذای گرم، و نیز ۵۰ تُن برنج، ۱۸ تُن مرغ، ۹ تُن شکر، سه تُن گوشت و هفت هزار لیتر روغن با نرخ دولتی و با همکاری و مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد برای پخت و توزیع نذری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی  امسال در اختیار هیأت های مذهبی این استان قرار گرفت. 
وی افزود: در دهه‌ی اول محرم در فعالیت‌هایی نیز در حوزه‌ی رسانه در استان انجام گرفت: ضبط 40 مداحی، ساخت و اکران 11 قصه به صورت انیمیشن و موشن‌گرافی، نصب بزرگترین پرچم امام حسین با موضوع نسل به نسل در پناه تو هستیم، نصب پرچم و پلاکارد و پوستر و بنر و سیاه‌پوش کردن در سطح شهرها و شهرستان‌ها، برگزاری ورکشاپ‌های گرافیکی با هنرمندان، ضبط نماهنگ 4 دقیقه‌ای و همچنین ضبط برنامه و شعرهای آیینی با شاعرهای کشوری در استان کهگیلویه و بویراحمد از اقداماتی بود که در حوزه‌ی رسانه و ارتباطات در استان انجام گرفت.
 
 


کد مطلب: 438178

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438178/خبرنگاران-سیره-ی-اهل-بیت-ع-الگو-بگیرند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1