کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله رئیسی برگزار شد

ستار هدایت‌خواه خطاب به آیت‌الله رئیسی: روابط ناسالم در سیستم اداری، تبانی در واگذاری زمین‌ها، ابهام در پتروشیمی گچساران و نیروهای مطالبه‌گر مورد توجه دستگاه قضا باشد

2 اسفند 1399 ساعت 13:13

نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سهل انگاری‌ها و تبانی در واگذاری زمین‌ها مورد توجه دستگاه قضا باشد.


نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سهل انگاری‌ها و تبانی در واگذاری زمین‌ها مورد توجه دستگاه قضا باشد.
  به گزارش کبنا از یاسوج، نشست نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در سالن جلسات سپاه فتح این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست که صبح امروز ( شنبه 2 اسفند ماه 99) برگزار شد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان، ستار هدایت‌خواه نماینده اسبق بویراحمد و دنا، حجت الاسلام بزرگواری نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ، روحانیون، ائمه جمعه و  جمعی زیادی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.
ستار هدایت خواه نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این نشست به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از ارکان مهم برای دادورزی مجری آشنای با مبانی عدالت است و مجری باید اول عدالت را در سرزمین جان خود حاکم کند چرا که عدالت درونی زمینه ساز عدالت بیرونی است.
 وی گفت: رکن دوم قانون و دستورالعمل‌های عدالت محور است و عادل‌ترین مجری بدون قانون عدالت محور به توسعه عدالت منجر نخواهد شد.
   
 نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: رکن سوم عزم و قیام عمومی مردم برای اجرای عدالت است بدون مطالبه عمومی حرکت عدالتخواهانه پیامبران نیز به ثمر ننشست. 
وی با اشاره به مشکلات درون استان گفت: مسائلی در استان وجود دارد که انتظار پیگیری و دستور ویژه داریم
 هدایت خواه اظهار داشت: در حوزه صنعت خیلی از واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و ۵۰ درصد شهرک‌های صنعتی همین وضعیت را دارند و نماد صنعت این استان، یعنی کارخانه قند یاسوج را به تعطیلی کشاندند.
  
هدایت‌خواه به روند نا سالم واگذاری‌ها در بخش‌های مختلف، معوق ماندن پتروشیمی دهدشت، ابهام جدی در پتروشیمی گچساران، عدم توجه به بخش تعاون اشاره کرد و گفت: سهل انگاری و تبانی در واگذاری‌ها، حریم رودخانه‌ها، زمین‌های مارگون، اندرسا و دشتک سی‌سخت باید مورد توجه جدی دستگاه قرار گیرد.
 هدایت خواه طولانی شدن برخی پروژه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله؛ پروژه‌های آبرسانی به لیکک و بقیه مناطق استان اشاره کرد و گفت: اینکه برخی از پروژه‌ها عمر زیادی دارند، نگران کننده است.
وی وجود به کاری گیری بدون ضابطه نیروها در ادارات استان، روابط ناسالم در سیستم اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و خواستار توجه ویژه دستگاه قضا به این موارد شد.
 وی همچنین گفت: حل مشکل جمعه بازار شهر یاسوج و حواشی آن یکی دیگر از مواردی است که نیاز است مورد توجه قرار بگیرد و این یک معضل شهری و اجتماعی است. در حوزه فرهنگ نیز ترک فعل توسط مدیران دیده می‌شود.
  
 این فعال سیاسی و فرهنگی به فعالیت دستگاه قضا در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: هر چند در این زمینه در استان کارهایی زیادی انجام شده است و قضات شریف زیادی در استان داریم که کارها را به نحو احسن انجام می‌دهند. اما همچنان مردم از رفتار غیر کریمانه برخی از عوامل قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه مند هستند. گاهی رفتارها در دستگاه قضا در صیانت از حقوق بیت المال بوی تبانی استشمام می‌شود. دستگاه قضا به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.
ستار هدایت‌خواه همچنین خواستار حمایت از نیروهای مطالبه‌گر، دانشجویان انقلابی و گروه‌های مطالبه‌گر در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: آیت الله رئیسی سوت زنی را برای مقابله با فساد مطرح کردند که امید می‌رود نیروهای مطالبه گر مورد حمایت قرار بگیرند.

متن کامل سخنرانی هدایت‌خواه به شرح زیر است؛


کد مطلب: 431065

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431065/ستار-هدایت-خواه-خطاب-آیت-الله-رئیسی-روابط-ناسالم-سیستم-اداری-تبانی-واگذاری-زمین-ها-ابهام-پتروشیمی-گچساران-نیروهای-مطالبه-گر-مورد-توجه-دستگاه-قضا-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1