تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۳۰۷۱۴
مدیرکل انتقال خون استان عنوان کرد؛

اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری

۰
اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری
کبنا ؛آمارها نشان می دهد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از پیشتازان مشارکت اجتماعی در انجام اقدام پسندیده اهدای خون در کشور برای نجات جان افراد نیازمند هستند.
به گزارش کبنا نیوز، در حالی که هم اکنون شاخص اهدا کنندگان مستمر خون درکشور ۶۰ درصد است این شاخص در کهگیلویه و بویراحمد ۸۳ درصد است.
مردمان کهگیلویه و بویراحمد در دوران بحران کرونا هم به مشارکت در اقدام پسندیده اهدای خون ادامه دادند تا جایی که در ۱۱ ماه گذشته هیچ گاه کمبود خون در این دیار احساس نشد.
اهدای خون یعنی یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می کند و خون اهدا شده پس از انجام آزمایش های غربالگری و تایید سلامت به منظور تهیه فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد یا به وسیله بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می شود.
کارشناسان حوزه سلامت معتقدند که هر فرد بالغ با متوسط وزن پنجاه کیلوگرم، حدود پنج و نیم تا ۶ لیتر خون دارد و با اهدای ۲۵۰ تا ۴۵۰ سی سی از خونش، نه تنها سلامتی خود را به مخاطره نمی اندازد، بلکه نجات جان دیگری را به سلامت خود پیوند می‌دهد.
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شاخص اهدای خون استان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: شاخص اهداکنندگان مستمر خون در این استان ۸۳درصد است به عبارت بهتر از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده به انتقال خون برای اهدا ، ۸۳ نفر این اقدام را به صورت مستمر انجام می دهند.
رستم حسن زاده بیان کرد: شاخص اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون ۲۷ نفر به ازای یک هزار نفر است که بالاتر از میانگین کشوری است.
وی عنوان کرد:سال ۱۳۹۸ ،۲۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه به انتقال خون استان گزارش شده است.
حسن زاده تاکید کرد: پارسال ۲۲ هزار واحد خون و فراورده های خونی به بیمارستان های استان و هشت هزار واحد خون و فروارده های خونی به بیمارستان های استان های معین ارسال شد.
حسن زاده ابراز داشت: هم اکنون سه پایگاه انتقال خون در شهرهای یاسوج،دوگنبدان و دهدشت پذیرای اهداکنندگان خون است.
وی با اشاره به اینکه ذخیره خون استان هم اکنون به اندازه استاندارد یعنی چهار روز است ، اظهار داشت: حتی در دوران انتشار بیماری ویروس کرونا هیچ گونه کمبود خون در استان احساس نشد.
وی اضافه کرد:استقبال خوب شهروندان استان از اهدای خون باعث شده این سازمان پاسخگوی ۹۸درصد از نیازهای خونی بیمارستانی و ۱۰۰درصد از نیاز بیماران تالاسمی در استان باشد.
حسن زاده با اشاره به اینکه از هر کیسه خون اهدایی چهار فراورده در استان تولید می شود ،تصریح کرد: مدت زمان نگهداری فراورده های مختلف خون متفاوت است به همین دلیل بهترین محل ذخیره خون در بدن انسان است.
وی تاکید کرد: مشارکت اهداکنندگان خون در کهگیلویه و بویراحمد برای موکول کردن زمان اهدا در مواقع اعلام شده در استان ستودنی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1